Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria intercepta un mercante con 5.000 kg de hachix en augas do Mediterráneo.

Operación ‘Éufrates’ contra o narcotráfico

  • A droga tería un valor próximo aos 11 millóns de euros.
  • A operación sáldase coa detención dos seis tripulantes da embarcación, todos eles de nacionalidade siria
  • Durante o traxecto de regreso a porto descubriuse o dobre fondo onde ía oculta a droga, próximo á proa do buque

 

13 de maio de 2015.- A Axencia Tributaria interceptou a unhas 60 millas náuticas ao Sueste do Cabo de Gata (Almería) un mercante con bandeira da Republica Democrática do Congo, de nome ‘San Trela, que portaba unha cantidade estimada de 5.000 quilos de hachix, previamente alijados dunha embarcación pneumática.O valor da droga roldaría os 11 millóns de euros.A cifra é provisional, pendente dun rexistro intensivo do buque que está a realizar na mañá de hoxe Vixilancia Aduaneira no porto de Almería, baixo control da autoridade xudicial.

Con esta operación, denominada ‘Éufrates’, son xa 13, dende o mes de maio de 2013, as aprehensións de grandes cantidades de hachix realizadas pola Axencia Tributaria na ‘Ruta do Mediterráneo Oriental’, cun balance de máis de 115 toneladas de droga incautadas.

A operación que deu lugar á aprehensión, arranca cando medios aéreos de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria detectan a este mercante, de 69 metros de eslora, navegando nunha zona non habitual para unha nave destas características e, abarloado ao buque, unha semirríxida que realizaba, mediante a grúa que portaba o mercante, o transvasamento de fardos dunha embarcación a outra.

Establecido o oportuno dispositivo aeronaval composto polos patrulleiros ‘Décimo Aniversario’ e ‘Alca’, con base en Málaga e Almería respectivamente, xunto con medios aéreos da Axencia Tributaria, e unha vez obtida a Autorización da Republica Democrática do Congo, dirixíronse á zona para tratar de localizar e abordar o mercante.

Ao coller o control do barco, a primeira hora da mañá de onte, procedeuse á detención dos seis tripulantes da embarcación, así como á aprehensión do buque e posterior traslado deste ao porto de Almería.  Durante o traxecto descubriuse o dobre fondo onde ía oculta a droga próxima á proa do buque.

Os detidos, todos eles de nacionalidade siria, o buque e a droga, pasarán en breve a disposición do Xulgado de Instrución en funcións de garda de Almería.

Ruta aberta

Esta nova operación ratifica a importancia desta nova ruta aberta para o tráfico de hachix, denominada ‘do Mediterráneo Oriental’. No último ano e medio, por parte de Italia, Francia e España procedeuse á aprehensión dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Lúa-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’, un pesqueiro exipcio sen nome, o “Berk Kaptan”, ao Amir Khaled”, “Abou de Sherief”, “A Misericordia de Deus”, “Mayak”, “Assel”, “Aberdeen”, “Just Noran”, “Zakmar”, “Eiskos”, “Rinad” e “Santa Rita Terzia”, “Mehtap”(operaciones, da cales 13 foron desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria).

Todas  estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de hachix.Coa finalidade de controlar esta nova tendencia no tráfico do hachix, o Departamento de Alfándegas da Axencia Tributaria estableceu unha vixilancia sobre a zona sobre a base da análise de obxectivos cun patrón semellante, froito da cal foi posible esta última aprehensión.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría a ser empregada por organizacións situadas en países do norte de África, que transportarían importantes cantidades de hachix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países.Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como buques abastecedores para transbordar o hachix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas, francesas ou italianas.

As organizacións de narcotraficantes adáptanse rapidamente aos novos escenarios, sendo moi áxiles para asumir calquera cambio de estratexia.O control desta ruta do Mediterráneo Oriental, e deste tipo de embarcacións, é complexo, ao tratarse de buques comerciais que adoitan efectuar transportes legais e, á súa saída, cunha breve parada técnica, reciben importantes cantidades de hachix para o seu traslado aos países máis orientais do Mediterráneo, dende  onde se almacenaría a droga para o seu posterior traslado a Europa.