Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria intercepta un mercante con 5.000 kg de haxix en augas do Mediterráneo.

Operación ‘Eufrates’ contra o narcotráfico

  • A droga tería un valor próximo aos 11 millóns de euros.
  • A operación sáldase coa detención dos seis tripulantes da embarcación, todos eles de nacionalidade siria
  • Durante o traxecto de regreso a porto descubriuse o dobre fondo onde ía oculta a droga, próximo á proa do buque

 

13 de maio de 2015.- A Axencia Tributaria interceptou a unhas 60 millas náuticas ao Sueste do Cabo de Gata (Almería) un mercante con bandeira da República Democrática do Congo, de nome ‘San Trela’, que portaba unha cantidade estimada de 5.000 quilos de haxix, previamente alijados dunha embarcación pneumática. O valor da droga rondaría os 11 millóns de euros. A cifra é provisional, pendente dun rexistro intensivo do buque que está realizando na mañá de hoxe Vixilancia Aduaneira no porto de Almería, baixo control da autoridade xudicial.

Con esta operación, denominado ‘Eufrates’, son xa 13, desde o mes de maio de 2013, os apresamentos de grandes cantidades de haxix realizado pola Axencia Tributaria na ‘Ruta do Mediterráneo Oriental’, cun balance de máis de 115 toneladas de droga incautada.

A operación que deu lugar ao apresamento, arrinca cando medios aéreos de Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria detectan a este mercante, de 69 metros de eslora, navegando nunha zona non habitual para unha nave destas características e, abarloado ao buque, unha semiríxida que realizaba, mediante o guindastre que portaba o mercante, o transvasamento de fardos dunha embarcación a outra.

Establecido o oportuno dispositivo aeronaval composto polo patrulleiro ‘Décimo Aniversario’ e ‘Arao romeiro’, con base en Málaga e Almería respectivamente, canda medios aéreos da Axencia Tributaria, e unha vez obtida a Autorización da República Democrática do Congo, dirixíronse a zona para tratar de localizar e abordar o mercante.

Ao tomar o control do barco, a primeira hora da mañá de onte, procedeuse á detención dos seis tripulantes da embarcación, así como ao apresamento do buque e posterior traslado do mesmo ao porto de Almería.  Durante o traxecto descubriuse o dobre fondo onde ía oculta a droga próxima á proa do buque.

Os detidos, todos eles de nacionalidade siria, o buque e a droga, pasarán en breve a disposición do Xulgado de Instrución en funcións de garda de Almería.

Ruta aberta

Esta nova operación ratifica a importancia desta nova ruta aberta para o tráfico de haxix, denominada ‘do Mediterráneo Oriental’. No último ano e medio, por parte de Italia, Francia e España procedeuse ao apresamento dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Luna-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’, un pesqueiro exipcio sen nome, o “Berk Kaptan”, “Ao Amir Khaled”, “Abou de Sherief”, “A Misericordia de Deus”, “Mayak”, “Assel”, “Aberdeen”, “Just Noran”, “Zakmar”, “Eiskos”, “Rinad” e “Santa Rita Terzia”, “Mehtap”(operacións, da cales 13 foron desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria).

Todas  estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de haxix. Coa finalidade de controlar esta nova tendencia no tráfico do haxix, o Departamento de Aduanas da Axencia Tributaria estableceu unha vixilancia sobre a zona de acordo co análise de obxectivos cun patrón semellante, froito da que foi posible este último apresamento.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría sendo empregada por organizacións situadas en países do norte da África, que transportarían importantes cantidades de haxix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países. Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como navíos nai para transbordar o haxix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas, francesas ou italianas.

As organizacións de narcotraficantes adáptanse rapidamente aos novos escenarios, sendo moi áxiles para asumir calquera cambio de estratexia. O control desta ruta do Mediterráneo Oriental, e deste tipo de embarcacións, é complexo, ao tratarse de buques comerciais que adoitan efectuar transportes legais e, á súa saída, cun breve parada técnica, reciben importantes cantidades de haxix para o seu traslado aos países máis orientais do Mediterráneo, desde  onde se almacenaría a droga para o seu posterior traslado a Europa.