Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria intercepta un pesqueiro italiano con 8.700 quilos de haxix ao sur de Cartaxena

Operación ‘Ramsés’

  • Detidos o oito tripulantes do pesqueiro, sete deles de nacionalidade italiana e o oitavo de nacionalidade exipcia, tras comprobar a existencia de 292 fardos de resina de haxix na cuberta e na adega do buque
  • Por segunda vez en poucos meses, a embarcación aprehendida contaba con pavillón dun país europeo, estratexia que poderían estar utilizando as organizacións de narcotraficantes para erguer menos sospeitas
  • A operación realizouse coa colaboración eficiente e efectiva da Aduana Francesa

 

26 de xaneiro de 2015.- A Axencia Tributaria interceptou na noite do pasado sábado, a unhas 138 millas ao sueste de Cartaxena a un pesqueiro italiano de nome ‘Santo Rita Terza’, de 30 metros de eslora, cando transportaba unha cantidade aproximada de 8.700 quilogramos de resina de haxix, previamente descargadas desde dúas embarcacións pneumáticas. A operación levada a cabo por funcionarios de Vixilancia Aduaneira da AEAT, denominada ‘Ramsés’, culminou coa detención do oito tripulantes da embarcación, sete de nacionalidade italiana (un deles con dobre nacionalidade, italiana e tunesina) e o oitavo de nacionalidade exipcia, que pasarán nas próximas horas a disposición xudicial.

Con esta operación son xa nove, desde o mes de maio de 2013, os apresamentos de grandes cantidades de haxix realizado pola Axencia Tributaria na ‘ruta do Mediterráneo Oriental’, cun balance de máis de 100 toneladas de droga incautada. No último ano, os dispositivos de control dispostos na ruta comercial do Mediterráneo polas autoridades de Francia, Italia e España derivaron na interceptación de doce buques que portaban unha importante carga de haxix.

A operación ‘Ramsés’ arrinca cando medios aéreos de Vixilancia Aduaneira e da Aduana Francesa detectan, na tarde do sábado, un pesqueiro sospeitoso, aproximadamente a 65 millas náuticas ao sur de Almería. A embarcación resultou sospeitoso dado o inhabitual da zona onde se encontraba para un barco desas características.

Establecido o oportuno dispositivo aeronaval os patrulleiros ‘Arao’ e ‘Arao romeiro’, con base en Alacant e Almería, respectivamente, dirixíronse a zona e procederon a realizar a abordaxe da embarcación. No dispositivo de vixilancia, coordinado pola Subdirección Xeral de Operacións do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, participaron ademais o patrulleiro ‘Abanto’, con base en Cartaxena, e medios aéreos de Vixilancia Aduaneira.

Ao tomar o control do barco os funcionarios de Vixilancia Aduaneira descubriron na cuberta e na adega do pesqueiro unha cantidade indeterminada de fardos de haxix que, a falta do pesaxe oficial, poderían conter preto de 8.700 quilos desta droga, cuxo valor no mercado ilícito acadaría os 13,6 millóns de euros.

Decontado procedeuse á detención do oito  tripulantes da embarcación, así como ao apresamento do pesqueiro e posterior traslado do mesmo ao porto de Cartaxena. Tanto os detidos, como o buque e a droga, pasarán a disposición do Xulgado de Instrución en funcións de Garda dos de Cartaxena.

 

O uso de bandeiras europeas

Esta nova operación ratifica a importancia desta nova ruta aberta para o tráfico de haxix, denominada ‘do Mediterráneo Oriental’. No último ano e medio, por parte de Italia, Francia e España procedeuse ao apresamento dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Luna-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’, un pesqueiro exipcio sen nome, o ‘Berk Kaptan’, ‘Ao Amir Khaled’, ‘Abou de Sherief’, ‘A Misericordia de Deus’, ‘Mayak’, ‘Assel’, ‘Aberdeen’, ‘Just Noran’, ‘Zakmar’, ‘Eiskos’ e ‘Rinad’ (operacións, das que nove foron desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria). Todas estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de haxix.

Coa finalidade de controlar esta nova tendencia no tráfico do haxix, o Departamento de Aduanas da Axencia Tributaria estableceu unha vixilancia sobre a zona de acordo co análise de obxectivos cun patrón semellante, froito da que foi posible este último apresamento.

Nos últimos meses detectouse o emprego de embarcacións pesqueiras con matrícula europea (‘Eiskos’, de matrícula portuguesa, e agora a ‘Santa Rita Terza’, de pavillón italiano), coa finalidade de espertar menos sospeitas aos medios aeronavais dos servizos aduaneiros europeos que vixían a ruta do Mediterráneo Oriental.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría sendo empregada por organizacións situadas en países do norte da África, que transportarían importantes cantidades de haxix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países. Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como navíos nai para transbordar o haxix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas ou italianas.

As organizacións de narcotraficantes adáptanse rapidamente aos novos escenarios, sendo moi áxiles para asumir calquera cambio de estratexia. O control desta ruta do Mediterráneo Oriental, e deste tipo de embarcacións, é complexo, ao tratarse de buques comerciais que adoitan efectuar transportes legais e, á súa saída, cun breve parada técnica, reciben importantes cantidades de haxix para o seu traslado aos países máis orientais do Mediterráneo, desde  onde se almacenaría a droga para o seu posterior traslado a Europa.


Vixilancia Aduaneira: Presentación de denuncias por contrabando e delitos relacionados  
Teléfono gratuíto 900351378.
Correo electrónico: denunciasvigilanciaaduanera@correo.aeat.es