Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria intercepta un veleiro con 10 toneladas de hachix ao sueste do cabo de Gata

Operación “Fokke” contra o narcotráfico

  • A droga ocupaba todos os espazos posibles do interior da embarcación, incluíndo os ocos existentes debaixo das camas e o chan dos camarotes
  • O veleiro tiña alto risco de afundimento por transportar unha cantidade de vultos moi elevada para as súas características
  • Detidos os tres tripulantes, dous homes e unha muller, de nacionalidade holandesa



14 de setembro de 2015.-
A Axencia Tributaria interceptou  na madrugada do 12 de setembro, a unhas 50 millas náuticas ao sueste do Cabo de Gata, Almería, un veleiro que portaba unha cantidade estimada de 10.000 quilos de hachix.O veleiro, de bandeira holandesa, e nome “Mirca” fora previamente alijado por dúas embarcacións semirríxidas.Detivéronse os seus tres tripulantes, de nacionalidade holandesa.

A operación, denominada “Fokke”,  iniciouse o 11 de setembro cando un avión da Axencia Tributaria, en misión de vixilancia no mar de Alborán detectou dúas embarcacións semirríxidas provenientes de Marrocos, que se aproximaban a un veleiro e se abarloaban ao seu costado, alijando vultos sospeitosos.Unha vez que o buque receptor ten a mercadoría a bordo, inicia a marcha rumbo ao Mediterráneo oriental.

Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria procedeu a organizar un dispositivo aeronaval de seguimento e detención do veleiro sospeitoso coa participación do patrulleiro “Décimo Aniversario” e o helicóptero “Argos-I”. O patrulleiro alcanzou ao veleiro ás 03,25 horas do 12 de setembro a unhas 50 millas ao sueste do cabo de Gata, abordándoo co apoio do helicóptero.


Alto risco de afundimento

Nada máis subir a bordo os funcionarios observaron que todos os compartimentos e ocos do veleiro estaban ocupados con fardos de hachix, incluíndo o salón, os camarotes, etc. A cantidade tan elevada de carga expoñía o veleiro ao risco de afundirse ante calquera adversidade.A bordo do veleiro, con bandeira de Holanda, navegaban dous homes e unha muller, todos de nacionalidade holandesa, que foron detidos e aos que se lles imputa un posible delito de contrabando e contra a saúde pública.

Ao realizarse a operación en augas internacionais, a fiscalía da Audiencia Nacional presentou a correspondente querela ante o Xulgado de Instrución número 5 da Audiencia Nacional, onde se tramitan as correspondentes dilixencias.O rexistro do veleiro realizouse coa presenza do secretario do xulgado en funcións de garda de Almería, despois de solicitarse previamente a autorización das autoridades do país de abandeiramento.

Con esta operación son xa 14, dende o mes de maio de 2013, as aprehensións de grandes cantidades de hachix realizadas pola Axencia Tributaria na ‘Ruta do Mediterráneo Oriental’, cun balance de máis de 125 toneladas de droga incautadas.


Ruta aberta do Mediterráneo Oriental

Esta nova operación ratifica a importancia desta nova ruta aberta para o tráfico de hachix, denominada ‘do Mediterráneo Oriental’. No último ano e medio, por parte de Italia, Francia e España procedeuse á aprehensión dos buques ‘Adam’, ‘Gold Star’, ‘Lúa-S’, ‘Moon Light’,  ‘Avir de Safi II’, un pesqueiro exipcio sen nome, o “Berk Kaptan”, “Ao Amir Khaled”, “Abou de Sherief”, “A Misericordia de Deus”, “Mayak”, “Assel”, “Aberdeen”, “Just Noran”, “Zakmar”, “Eiskos”, “Rinad” e “Santa Rita Terzia, “Mehtap” e “Santa Trela” (operacións, da cales 14 foron desenvolvidas por Vixilancia Aduaneira da Axencia Tributaria).

Todas  estas embarcacións portaban cantidades que chegaban ata as 30 toneladas de hachix.Coa finalidade de controlar esta nova tendencia no tráfico do hachix, o Departamento de Alfándegas da Axencia Tributaria estableceu unha vixilancia sobre a zona sobre a base da análise de obxectivos cun patrón semellante, froito da cal foi posible esta última aprehensión.

Os investigadores sospeitan que a ruta do Mediterráneo Oriental estaría a ser empregada por organizacións situadas en países do norte de África, que transportarían importantes cantidades de hachix en barcos de tipo mercante ou pesqueiro, e que serían almacenadas nestes países.Utilizando estas embarcacións, a droga redistribuiríase posteriormente cara a Europa, sen descartar que, nalgúns casos, puidesen ser utilizadas como buques abastecedores para transbordar o hachix a outras embarcacións menores, que as introducirían directamente nas costas españolas, francesas ou italianas.

As organizacións de narcotraficantes adáptanse rapidamente aos novos escenarios, sendo moi áxiles para asumir calquera cambio de estratexia.O control desta ruta do Mediterráneo Oriental, e deste tipo de embarcacións, é complexo, ao tratarse de buques comerciais que adoitan efectuar transportes legais e, á súa saída, cunha breve parada técnica, reciben importantes cantidades de hachix para o seu traslado aos países máis orientais do Mediterráneo, dende  onde se almacenaría a droga para o seu posterior traslado a Europa.