Saltar ao contido principal

Máis de 5,2 millóns de contribuíntes xa presentaron a súa declaración de IRPF antes do inicio da atención en oficinas

Campaña de Renda 2016

  • A Axencia Tributaria devolveu ata agora máis de 2.194 millóns de euros a 3.355.000 contribuíntes, un 11.7% máis que o ano pasado
  • O 100% das declaracións pódense realizar con ‘RENDA WEB’, que non require descarga de programas, dá acceso aos datos fiscais máis actualizados e permite operar en diferentes sesións desde calquera dispositivo 
  • A asistencia en oficinas para a confección da declaración comeza hoxe e manterase ata o 30 de xuño, último día de campaña

 

11 de maio de 201 7.- Máis de 5.264.000 contribuíntes presentaron xa a súa declaración do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas correspondente a 2016 (IRPF 2016) hoxe en día, cando a Axencia Tributaria inicia a atención en oficinas para os contribuíntes que requiran asistencia especializada. O número de presentacións medra un 3,9% con respecto a igual data do ano pasado, consolidando así a aceleración de presentacións previas ao comezo da campaña presencial que se vén producindo desde fai dúas campañas cando se unificaron as datas de inicio das presentacións.

Esta aceleración das presentacións veu acompañada dunha aceleración tamén nas devolucións. A data de hoxe a Axencia devolveu xa 2.194 millóns de euros a 3.355.000 contribuíntes, de xeito que máis do 75 %dos contribuíntes que solicitaron a súa devolución, xa recibírona.

O número de devolucións medra un 5,5% con respecto a igual data do ano pasado, en liña co aumento das propias solicitudes de devolución, mentres que o importe devolto medra máis do 11,7 %grazas á completa implantación de ‘RENDA WEB’, a ferramenta universal que ofrece a Axencia para a xestión de todas as declaracións.

Nestes momentos, son xa máis de 7.655.000 os contribuíntes que xa navegaron por RENDA WEB. As declaracións con solicitude de devolución suman máis de 4.400.000 (un aumento do 1,2 %con relación ao ano pasado), mentres que aquelas con resultado a ingresar superan 672.000, cun incremento do 26,5 %.

Está previsto que na presente campaña se presenten19.750.000 declaracións, o que supón un nuevoaumento no número de declarantes de IRPF tras o rexistrado nas últimas campañas. Prévése que dean dereito a devolución un total de 14.775.000 declaracións, por importe de 11.198 millóns de euros, mentres que se espera que 4.175.000 declaracións saian con resultado a ingresar, por importe de 8.537 millóns de euros.

Desde o primeiro día de campaña, o pasado 5 de abril, non só está aberta a posibilidade de presentar as declaracións por Internet e a atención telefónica, senón tamén a presentación de declaracións impresas a través das entidades colaboradoras.

O prazo de presentación finalizará o 30 de xuño, tanto para as declaracións a ingresar como para aquelas con resultado a devolver. Non obstante, nas declaracións que hai que ingresar, se se opta por realizar o pagamento mediante domiciliación bancaria o prazo de presentación abarcará ata o 26 de xuño.

 

Comeza o servizo de cita previa

Lapresentación de declaracións e borradores con RENDA WEB acelera a devolución e evita o contribuínte os desprazamentos ás plataformas habilitadas pola Axencia Tributaria e as entidades colaboradoras.

En todo caso, para unha asistencia máis personalizada, a Axencia Tributaria pon a disposición do contribuínte as súas oficinas e servizos telefónicos.Ata agora, concertáronse en toda España máis de 1.053.000 citas previas para a confección de declaracións de Renda e hanse atendidomás de 1.200.000 chamadas telefónicas a través dos diferentes servizos que ofrece a Axencia.

Como outros anos, e a pesar da crecente utilización de Internet como vía para axilizar os trámites da Renda, nas primeiras semanas de campaña pódese producir unha alta demanda no servizo de solicitude de cita previa. Cabe lembrar que o calendario de citas previo se vai abrindo progresivamente, de maneira que se recomenda aos contribuíntes unha utilización paulatina do servizo.

Pola súa parte, e co obxecto de mitigar na medida do posible unha eventual perda de citas en prexuízo do conxunto dos contribuíntes, a Axencia Tributaria quere lembrar os cidadáns que poden modificar a hora e día asignado para a súa cita, ou comunicar, se é o caso, á propia Axencia, que decidiron non facer uso da mesma. Noutras campañas, en máis do 25 %das citas concedidas con máis dunha semana de antelación o contribuínte finalmente non se presenta.

Como medio asistencial complementario ao presencial, a Axencia Tributaria pon tamén a disposición de contribuíntes cun determinado perfil un servizo de axuda á confección e presentación da declaración por teléfono. A este servizo accédese chamando ao 901 200 345 ou ao 91 535 68 13 en horario de atención de luns a venres e de 9 a 21 horas.

 

Quen non están obrigados a declarar

En termos xerais, non están obrigados os contribuíntes con rendas exclusivamente procedentes do traballo ata un importe de 22.000 euros anuais. Porén, este límite redúcese se os rendementos proceden de máis dun pagador (agás excepcións), e tamén cando o pagador non está obrigado a reter e cando os rendementos están suxeitos a un tipo fixo de retención. En tales casos, o límite é de 12.000 euros anuais.

Ambos os dous límites seguen sendo válidos para non declarar se o contribuínte conta, no seu lugar, ou ademais, cos seguintes rendementos:

  • Dividendos, intereses e ganancias patrimoniais sometidos a retención cun tope conxunto de 1.600 euros.

  • Rendas inmobiliarias imputadas, rendementos íntegros do capital mobiliario non suxeitos a retención derivada de letras do Tesouro e subvencións para a adquisición de vivendas de protección oficial ou de prezo taxado, co límite conxunto de 1.000 euros.

    Igual que o ano anterior, tampouco estarán obrigados os contribuíntes que conten con rendementos do traballo, capital e actividades económicas, así como ganancias patrimoniais (subvencións, premios e outras), co límite conxunto de 1.000 euros, canda perdas patrimoniais inferiores a 500 euros.

 

Como obter ‘Cl @ve PIN’ e o número de referencia (REN0)?

A obtención de Cl@ve PIN require dous pasos, un rexistro previo único e unha solicitude posterior cada vez que o necesite o contribuínte. O rexistro previo poderase efectuar por dúas vías:

  • A través de Internet, seguindo as instrucións da carta que a Axencia remitirá a quen solicítena a través da opción ofrecida na icona da páxina web da Axencia Tributaria ‘Cl@ve PIN’. Neste caso, ademais do DNI, o número de móbil e o correo electrónico, o contribuínte debe achegar os díxitos do IBAN dunha conta bancaria de que sexa titular como información de contraste.

  • Presencialmente nas oficinas da Axencia Tributaria achegando o DNI, un correo electrónico e un número de teléfono móbil, sen necesidade de cita previa nin documentación algunha, agás a exhibición do propio documento de identificación.

Unha vez rexistrado no sistema, cando o contribuínte desexe realizar algún trámite, desde a ligazón dispoñible no propio trámite ou a través da icona ‘Cl@ve PIN’ poderá solicitaro. Para iso deberá consignar o NIF, a data de caducidade do DNI e un contrasinal de catro caracteres que definirá o contribuínte para cada solicitude. A continuación, recibirá por SMS un PIN de tres díxitos que, canda o contrasinal, forman o código de acceso necesario para realizar os seus trámites. 

Pola súa parte, para a obtención do número de referencia mediante o servizo REN0, solicitarase o DNI e primeiro apelido do contribuínte, o recadro 440 da Renda 2015 e un número de móbil ao que se enviará unha SMS co número de referencia. Aos non declarantes no exercicio anterior e aos novos declarantes, en lugar do recadro 440 se lles solicitará determinados díxitos do código dunha conta bancaria de que sexa titular o contribuínte.Ao obxecto de facilitar a súa utilización, o número de referencia estará formado por só seis caracteres.

Ademais de mediante a icona específico na páxina da Axencia, e do certificado electrónico e Cl@ve PIN, tamén se poderá solicitar o número de referencia por teléfono, no 901 12 12 24, ou o 91 535 73 26.

 

Revisión de datos persoais e económicos

Sempre resulta conveniente revisar a proposta de declaración que ofrece a Axencia Tributaria. A través de RENDA WEB a información será a máis actualizada posible pero, en todo caso, a Axencia pode non dispor de todos os datos con transcendencia na declaración, datos que talvez o contribuínte deba incorporar ao borrador.

Algúns casos típicos que aconsellan esta revisión son os seguintes:

  • Inmobles e as súas referencias catastrais

  • Circunstancias persoais e familiares (se cambiaron en 2016)

  • Arrendamentos de inmobles

  • Transmisións

  • Achegas a plans de pensións

  • Cotas sindicais

  • Percepcións por subvencións

  • Deducións familiares e por maternidade

  • Dedución por investimento en vivenda habitual

  • Deducións autonómicas

 

Vías de presentación da declaración

Existen varias vías para presentar a declaración, segundo sexa o resultado que hai que devolver ou a ingresar, e se se domicilia ou non o pagamento. Domiciliar o pagamento significa que se pode presentar a declaración da Renda calquera día, ata o 26 de xuño, pero o pagamento non se fará efectivo ata o 30 de xuño, último día da campaña de Renda. A domiciliación non impide fraccionar o pagamento en dous prazos (o segundo, o 6 de novembro). 

 

  • Vías non presenciais (sen desprazamento a oficinas), ata o 30 de xuño (26 de xuño se se trata de pagamentos con domiciliación):

VÍAS DE PRESENTACIÓN

Casos en que se pode utilizar esta vía

Por Internet

sede.agenciatributaria.gob.es

TODOS

Por teléfono (operador) – limitado por perfil de rendas *

901 200 345 e 91 535 68 13 (L-V, de 9 a 21 horas)

A devolver e ingresar (domiciliando o pagamento)

Por banca electrónica e telefónica

A devolver e ingresar

(sen domiciliar)

En caixeiros automáticos de certas entidades

A devolver e ingresar

(sen domiciliar)

(*) Fundamentalmente, rendementos do traballo, capital mobiliaria, imputacións de rendas inmobiliarias e vendas de fondos de investimento suxeito a retención. 

 

  • Vías presenciais, ata o 30 de xuño (26 de xuño se se domicilia o pagamento, con cargo o 30 de xuño):

VÍAS DE PRESENTACIÓN

Casos en que se pode utilizar esta vía

Nas oficinas das entidades financeiras colaboradoras

A devolver e ingresar

(sen domiciliar)

Nas oficinas da AEAT ou CCAA

A devolver e ingresar

(domiciliando o pagamento)

 

Principais servizos de asistencia e información

  • Internet: sede.agenciatributaria.gob.es

    (ofrece información e xestións sen horarios).

  • Teléfono Asistencia: 901 200 345 e 91 535 68 13

    (para xestionar o borrador; de 9 a 21 horas, de luns a venres).

  • Teléfono Renda Información: 901 33 55 33 e 91 554 87 70

    (para resolver dúbidas; de 9 a 19 horas, de luns a venres)

  • Teléfono Cita Previa: 901 22 33 44 e 91 553 00 71