Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria aboou xa 1.041 millóns de euros tras as dous primeiras semanas de campaña da Renda

Campaña de Renda 2016

  • Presentaron a súa declaración 2.436.000 contribuíntes, un 1,8% máis que no mesmo período do ano pasado, dos que 1.630.000 recibiron a súa devolución, un 11% máis
  • O 100% das declaracións pódense realizar con ‘RENDA WEB’, que non require descarga de programas, dá acceso aos datos fiscais máis actualizados e permite operar en diferentes sesións desde calquera dispositivo
  • Na campaña deste ano está prevista a presentación de  19.750.000 declaracións, das que 14.775.000 serán a devolver, por importe de 11.198 millóns de euros

 

21  de abril de 2017.- A Axencia Tributaria devolveu xa, a data de hoxe, máis de 1.041millones de euros, o que supón un incremento do 17,6 %con respecto a igual data de campaña do ano pasado. Tras dúas semanas de campaña de declaración do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas correspondente a 2016 (IRPF 2016) son máis de 1.630.000 os contribuíntes que recibiron xa a súa devolución, un 10,9% máis que na anterior campaña.

A axilización nas devolucións durante as primeiras semanas de campaña que está permitindo ‘RENDA WEB’, a ferramenta universal que ofrece a Axencia para a xestión de todas as declaracións, pódese apreciar tamén ao comparar as devolucións pagas na presente campaña con igual día da campaña de fai dous anos, na que os contribuíntes aínda non contaban con RENDA WEB para facer a súa declaración. Así, realizáronse un 5,7% máis de devolucións que entón.

Nestes momentos, son máis de 4.458.000 os contribuíntes que xa navegaron por RENDA WEB e 2.436.000 os contribuíntes que presentaron a súa declaración, o que supón un crecemento do 1,8 %. As declaracións con solicitude de devolución suman case 2.165.000 (+0,33%), mentres que aquelas con resultado a ingresar totalizan case 216.000, cun incremento do 24 %.

Está previsto que na presente campaña preséntense 19.750.000 declaracións, o que supón un novo incremento no número de declarantes de IRPF tras o rexistrado nas últimas campañas. Prévése que dean dereito a devolución un total de 14.775.000 declaracións, por importe de 11.198 millóns de euros, mentres que se espera que 4.175.000 declaracións saian con resultado a ingresar, por importe de 8.537 millóns de euros.

Desde o primeiro día de campaña, o pasado 5 de abril, non só está aberta a posibilidade de presentar as declaracións por Internet e a atención telefónica, senón tamén a presentación de declaracións impresas a través das entidades colaboradoras.

O prazo de presentación finalizará o 30 de xuño, tanto para as declaracións a ingresar como para aquelas con resultado a devolver. Non obstante, nas declaracións que hai que ingresar, se se opta por realizar o pagamento mediante domiciliación bancaria o prazo de presentación abarcará ata o 26 de xuño. A campaña presencial comezará o 11 de maio, do mesmo xeito que a asistencia en oficinas.

 

RENDA WEB, o servizo universal da Axencia

Con RENDA WEB, todos os contribuíntes poderán contar cunha proposta de declaración, confeccionada a partir dos datos de que dispón a Axencia Tributaria. Como plataforma única para as declaracións de Renda que xestiona a Axencia, facilita a confección dun borrador, sexa cal for o seu destino: unha declaración a presentar por Internet, un borrador remitido por correo postal ou a confirmar por teléfono, e tamén unha declaración confeccionada en oficinas. Non cambian as vías de recepción e presentación, senón o produto co que a Axencia elabora as propostas de declaración.

RENDA WEB permite actuar directamente no servidor da Axencia Tributaria, sen descargas previas de programas, nin de ficheiros de datos. Sempre que queira, o contribuínte accederá aos seus datos fiscais actualizados e poderá retomar unha proposta de declaración sobre a que estivese traballando previamente, e abrir novas sesións de traballo en calquera momento e desde calquera dispositivo, incluíndo tablets PC e teléfonos móbiles.

Unha vez que o contribuínte accede á plataforma e identifícase, prodúcese o traslado automático de datos. Se non necesita corrixiros, nin achegar información adicional, desde o cadro de resultados pode xa presentar a declaración, ou imprimira para presentara en papel.

En caso de ser necesaria a modificación ou ampliación de datos, RENDA WEB guiará o contribuínte mediante un sistema de avisos e baixada de datos coñecidos, mellorado este ano para reforzar a usabilidade e flexibilidade da ferramenta.

Como novidade, o contribuínte deberá confirmar se quere ou non incorporar cada dato pendente de traslado, para evitar así que, por omisión, deixe sen trasladar datos. En todo momento, o contribuínte que queira obter antes da presentación unha copia cos resultados, poderá facero desde a pestana ‘vista previa’ de RENDA WEB.

Tamén como novidade este ano, e ao obxecto de mellorar a claridade da información reflectida, no cadro resumo de resultados figurarán como ‘pendentes’ certos datos dos que a Axencia non dispón de información para ofrecer un traslado directo e que deben ser cumprimentados polo contribuínte, como, por exemplo, os referidos a transmisións patrimoniais, rendementos de actividades profesionais, vendas de activos financeiros ou módulos agrícolas.

 

‘REN0’ e ‘Clave PIN’

Na presente campaña, os contribuíntes volven contar con ‘REN0’ e ‘Clave PIN‘ como servizos de acceso ao número de referencia para a tramitación do borrador e presentación da declaración, a obtención dos datos fiscais e, se é o caso, a consulta do estado da devolución. O contribuínte poderá elixir entre os dous sistemas de identificación, ou utilizar ambos os dous, ao ser plenamente compatibles. Igualmente, para todos os trámites de Renda poderanse utilizar tanto o certificado electrónico coma o DNI electrónico.

No caso de REN0, este ano o recadro que se requirirá para a obtención do número de referencia é a 440 da declaración do ano anterior. O sistema permite solicitar un novo número de referencia en calquera momento para acceder á información máis actualizada en RENDA WEB. Igualmente, se o contribuínte así decídeo pode utilizar o mesmo número ata o inicio da campaña de Renda do ano seguinte, facilitando así o seu uso para servizos de Renda distinta dos vinculados coa tramitación da declaración.

A diferenza do REN0 , Clave PIN non require que o contribuínte lembre o recadro 440 da declaración do ano anterior e permite presentar telematicamente declaracións a ingresar sen necesidade de domiciliación en conta. Ademais, Clave PIN pódese utilizar para outros trámites alleos á Campaña de Renda e para servizos doutros organismos, como a Seguridade Social ou a Dirección Xeral de Tráfico, e non cómpre lembrar a clave de acceso, xa que aos usuarios rexistrados se lles facilita unha nova en cada ocasión.

 

Quen non están obrigados a declarar

En termos xerais, non están obrigados os contribuíntes con rendas exclusivamente procedentes do traballo ata un importe de 22.000 euros anuais. Porén, este límite redúcese se os rendementos proceden de máis dun pagador (agás excepcións), e tamén cando o pagador non está obrigado a reter e cando os rendementos están suxeitos a un tipo fixo de retención. En tales casos, o límite é de 12.000 euros anuais.

Ambos os dous límites seguen sendo válidos para non declarar se o contribuínte conta, no seu lugar, ou ademais, cos seguintes rendementos:

  • Dividendos, intereses e ganancias patrimoniais sometidos a retención cun  tope conxunto de 1.600 euros.
  • Rendas inmobiliarias imputadas, rendementos íntegros do capital mobiliario non suxeitos a retención derivada de letras do Tesouro e subvencións para a adquisición de vivendas de protección oficial ou de prezo taxado, co límite conxunto de 1.000 euros.

Igual que o ano anterior, tampouco estarán obrigados os contribuíntes que conten con rendementos do traballo, capital e actividades económicas, así como ganancias patrimoniais (subvencións, premios e outras), co límite conxunto de 1.000 euros, canda perdas patrimoniais inferiores a 500 euros.

 

Como obter ‘Clave PIN’ e o número de referencia (REN0)?

A obtención de Clave PIN require dous pasos, un rexistro previo único e unha solicitude posterior cada vez que o necesite o contribuínte. O rexistro previo poderase efectuar por dúas vías:

  • A través de Internet, seguindo as instrucións da carta que a Axencia remitirá a quen solicítena a través da opción ofrecida na icona da páxina web da AEAT ‘Clave PIN’. Neste caso, ademais do DNI, o número de móbil e o correo electrónico, o contribuínte debe achegar os díxitos do IBAN dunha conta bancaria de que sexa titular como información de contraste.
  • Presencialmente nas oficinas da Axencia Tributaria achegando o DNI, un correo electrónico e un número de teléfono móbil, sen necesidade de cita previa nin documentación algunha, agás a exhibición do propio documento de identificación.

Unha vez rexistrado no sistema, cando o contribuínte desexe realizar algún trámite, desde a ligazón dispoñible no propio trámite ou a través da icona ‘Clave PIN’ poderá solicitaro. Para iso deberá consignar o NIF, a data de caducidade do DNI e un contrasinal de catro caracteres que definirá o contribuínte para cada solicitude. A continuación, recibirá por SMS un PIN de tres díxitos que, canda o contrasinal, forman o código de acceso necesario para realizar os seus trámites.

Pola súa parte, para a obtención do número de referencia mediante o servizo REN0 solicitarase o NIF e primeiro apelido do contribuínte, o recadro 440 da Renda 2015 e un número de móbil ao que se enviará unha SMS co número de referencia. Aos non declarantes no exercicio anterior e aos novos declarantes, en lugar do recadro 440 se lles solicitará determinados díxitos do código dunha conta bancaria de que sexa titular o contribuínte. Ao obxecto de facilitar a súa utilización, o número de referencia estará formado por só seis caracteres.

Ademais de mediante a icona específico na páxina da Axencia, e do certificado electrónico e Clave PIN, tamén se poderá solicitar o número de referencia por teléfono, no 901 12 12 24, ou o 91 535 73 26.

 

Revisión de datos persoais e económicos

Sempre resulta conveniente revisar a proposta de declaración que ofrece a Axencia Tributaria. A través de RENDA WEB a información será a máis actualizada posible pero, en todo caso, a Axencia pode non dispor de todos os datos con transcendencia na declaración, datos que talvez o contribuínte deba incorporar ao borrador.

Algúns casos típicos que aconsellan esta revisión son os seguintes:

  • Inmobles e as súas referencias catastrais
  • Circunstancias persoais e familiares (se cambiaron en 2016)
  • Arrendamentos de inmobles
  • Transmisións
  • Achegas a plans de pensións
  • Cotas sindicais
  • Percepcións por subvencións
  • Deducións familiares e por maternidade
  • Dedución por investimento en vivenda habitual
  • Deducións autonómicas

 

Vías de presentación da declaración

Existen varias vías para presentar a declaración, segundo sexa o resultado que hai que devolver ou a ingresar, e se se domicilia ou non o pagamento. Domiciliar o pagamento significa que se pode presentar a declaración da Renda calquera día, ata o 26 de xuño, pero o pagamento non se fará efectivo ata o 30 de xuño, último día da campaña de Renda. A domiciliación non impide fraccionar o pagamento en dous prazos (o segundo, o  6 de novembro).

 

  • Vías non presenciais (sen desprazamento a oficinas), ata o 30 de xuño (26 de xuño se se trata de pagamentos con domiciliación):
VÍAS DE PRESENTACIÓN Casos en que se pode utilizar esta vía

Por Internet

sede.agenciatributaria.gob.es

TODOS

Por teléfono (operador) – limitado por perfil de rendas*

901 200 345 e 91 535 68 13 (L-V, de 9 a 21 horas)

A devolver e ingresar (domiciliando o pagamento)
Por banca electrónica e telefónica A devolver e ingresar  (sen domiciliar)
En caixeiros  automáticos de certas entidades A devolver e ingresar (sen domiciliar)

 (*) Fundamentalmente, rendementos do traballo, capital mobiliaria, imputacións de rendas inmobiliarias e vendas de fondos de investimento suxeito a retención.

 

  • Vías presenciais, do 11 de maio ao 30 de xuño (26 de xuño se se domicilia o pagamento, con cargo o 30 de xuño):
VÍAS DE PRESENTACIÓN Casos en que se pode utilizar esta vía
Nas oficinas das entidades financeiras colaboradoras A devolver e ingresar (sen domiciliar)
Nas oficinas da AEAT ou CCAA A devolver e ingresar (domiciliando o pagamento)

 

 

Principais servizos de asistencia e información

  • Internet: sede.agenciatributaria.gob.es
    (ofrece información e xestións sen horarios).
  • Teléfono Asistencia: 901 200 345 e 91 535 68 13
    (para xestionar o borrador; de 9 a 21 horas, de luns a venres).
  • Teléfono Renda Información: 901 33 55 33 e 91 554 87 70
    (para resolver dúbidas; de 9 a 19 horas, de luns a venres)
  • Teléfono Cita Previa: 901 22 33 44 e 91 553 00 71

 

Nota: Na Nota de Prensa anéxanse táboas de:

  • IRPF 2016 (datos a 21 de abril)
  • Declaracións presentadas
  • Devolucións solicitadas e pagas (importe en millóns de euros)
  • Devolucións pagas número e importe 2015/2016 (importes en millóns de euros)