Saltar ao contido principal

A Axencia Tributaria xa devolveu 1.400 millóns de euros aos contribuíntes nas tres primeiras semanas de campaña de Renda

Campaña de Renda 2017

  • Ata o momento presentaron xa a súa declaración 3.450.000 contribuíntes, 755.000 máis que o ano pasado, dos que 2.238.000 recibiron a súa devolución, un 29% máis
  • Máis de 126.000 declaracións presentáronse ata agora coa nova aplicación móbil e concertáronse case 183.000 citas para o plan ‘Chamámoslle’ de confección telefónica de declaracións, as dúas novas vías que complementan a presentación desde a páxina da Axencia a través de ‘RENDA WEB’

24 de abril  de 2018.- A Axencia Tributaria devolveu, a data de hoxe, 1.400 millóns de euros, case un 28% máis que o ano pasado no mesmo período, en tres semanas de campaña do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas correspondente a 2017 (IRPF 2017). Son xa 2.238.000 os contribuíntes que recibiron ata o momento a súa devolución, un 29% máis que no exercicio anterior.

Esta axilización nas devolucións é o resultado dunha nova e forte aceleración das presentacións neste inicio de campaña, impulsada polo adianto nos servizos de asistencia e co apoio das dúas novas vías incorporadas este ano para a presentación de declaracións, a nova aplicación móbil e o plan ‘Chamámoslle’ de confección telefónica de declaracións.

Así, nestas tres primeiras semanas de campaña foron 3.450.000 os contribuíntes que xa presentaron a súa declaración, o que supón 755.000 máis (un 28% máis) máis que o ano pasado en igual período. As declaracións con solicitude de devolución suman 2.988.000 (+25%) e aquelas con resultado a ingresar totalizan 380.000, cun incremento do 53 %.

Este ano, os contribuíntes tiveron a oportunidade de prepararse con máis tempo, desde o 15 de marzo, para poder, se así deséxano, presentar a súa declaración desde o primeiro día a través de ‘RENDA WEB’, a ferramenta universal que ofrece a Axencia para a xestión de todas as declaracións de Renda, con independencia da canle de confección e presentación (nova ‘APP’, teléfono, páxina web da Axencia e oficinas).

Para a presente campaña está previsto que se presenten 19.945.000 declaracións, 217.000 máis que o ano anterior. Delas , prévése que 13.774.000 dean dereito a devolución, por importe de 9.468 millóns de euros, mentres que se espera que 5.246.000 saian con resultado a ingresar, por importe de 9.621 millóns de euros.

O prazo de presentación finaliza o 2 de xullo, tanto para as declaracións a ingresar como para aquelas con resultado a devolver. Non obstante, nas declaracións que hai que ingresar, se se opta por realizar o pagamento mediante domiciliación bancaria, o prazo de presentación abarcará ata o 27 de xuño. A atención presencial en oficinas comezará o 10 de maio.

A Renda, ‘nun clic ’

Máis de 126.000 contribuíntes presentaron ata o momento a súa declaración a través da nova APP da Axencia Tributaria, que está dispoñible nos ‘markets’ do google e Apple para todos os teléfonos móbiles (e tablets PC, se é o caso) que funcionen con Android e iOS. Dese total, algo máis de 103.000 son declaracións sinxelas que foron presentadas ‘nun só clic’ a través da ‘APP’ e o resto son contribuíntes aos que a aplicación derivou á web da Axencia para realizar algunha modificación e volveron á APP para concluír a presentación.

Ademais de permitir as presentacións, a APP é unha potente ferramenta de asistencia que simplifica a xestión dos trámites máis frecuentes, ao facilitar a obtención do número de referencia, a visualización dos datos fiscais e a recepción de mensaxes ‘push’ con información de interese como o momento da emisión da devolución. A APP pódese utilizar en ata catro dispositivos diferentes (móbiles e tablets PC) e admite ata 20 perfís de usuario, cada un co seu número de referencia, o que permite a confección e presentación de declaracións de familiares e achegados, así como o cálculo da opción máis favorable entre declaracións individuais e conxuntas.

Tras descargar a aplicación, para acceder aos servizos personalizados, caso da presentación de declaracións, por razóns de seguridade requírese que o terminal conte cun sistema de bloqueo de pantalla activada. A continuación, o contribuínte debe identificarse mediante o número de referencia (co recadro 450 da declaración do ano anterior, o NIF e a súa data de validez; ou ben mediante ‘Clave PIN’ ou certificado electrónico), que queda almacenado na aplicación para usos posteriores, e pode aceptar a recepción de mensaxes ‘push’.

Plan ‘Chamámoslle’

Existe outro perfil de contribuíntes, aqueles que tradicionalmente acoden ás oficinas da Axencia a partir do mes de maio e limítanse a confirmar sen cambios a proposta de declaración da AEAT, así como, en termos xerais, todos os contribuíntes menos habituados ás novas tecnoloxías que contan con perfil de asistencia telefónica, para quen a Axencia dispuxo unha alternativa á asistencia presencial, de maneira que poidan presentar antes e, se é o caso, obter antes tamén a súa devolución, o plan denominado ‘Chamámoslle’.

Ata o momento son case 183.000 os contribuíntes que solicitaron xa cita previa por Internet ou teléfono para que a Axencia lles chame e asístalles na confección e presentación da súa declaración. Cando pide a súa cita, o contribuínte elixe un tramo de 15 minutos entre as 9 e as 20.30 horas, e simplemente deberá ter a disposición a información necesaria para realizar a declaración no momento en que acordase a chamada da Axencia.

Quen non están obrigados a declarar

En termos xerais, non están obrigados os contribuíntes con rendas exclusivamente procedentes do traballo ata un importe de 22.000 euros anuais. Porén, este límite redúcese se os rendementos proceden de máis dun pagador (agás excepcións), ou tamén cando o pagador non está obrigado a reter e cando os rendementos están suxeitos a un tipo fixo de retención. En tales casos, o límite é de 12.000 euros anuais.

Ambos os dous límites seguen sendo válidos para non declarar se o contribuínte conta, no seu lugar, ou ademais, cos seguintes rendementos íntegros:

  • Dividendos, intereses e ganancias patrimoniais sometidos a retención cun tope conxunto de 1.600 euros.
  • Rendas inmobiliarias imputadas, rendementos íntegros do capital mobiliario non suxeitos a retención derivada de letras do Tesouro e subvencións para a adquisición de vivendas de protección oficial ou de prezo taxado, co límite conxunto de 1.000 euros.

Igual que o ano anterior, tampouco estarán obrigados os contribuíntes que conten con rendementos do traballo, capital e actividades económicas, así como ganancias patrimoniais (subvencións, premios e outras), co límite conxunto de 1.000 euros, canda perdas patrimoniais inferiores a 500 euros.

Revisión de datos persoais e económicos

Sempre resulta conveniente revisar a proposta de declaración que ofrece a Axencia Tributaria. A través de RENDA WEB a información será a máis actualizada posible pero, en todo caso, a Axencia pode non dispor de todos os datos con transcendencia na declaración, datos que talvez o contribuínte deba incorporar á proposta de declaración.

Algúns casos típicos que aconsellan esta revisión son os seguintes:

  • Inmobles e as súas referencias catastrais
  • Circunstancias persoais e familiares (se cambiaron en 2017)
  • Arrendamentos de inmobles
  • Transmisións
  • Achegas a plans de pensións
  • Cotas sindicais
  • Percepcións por subvencións
  • Deducións familiares e por maternidade
  • Dedución por investimento en vivenda habitual
  • Deducións autonómicas


Vías de presentación da declaración

Existen varias vías para presentar a declaración, segundo sexa o resultado que hai que devolver ou a ingresar, e se se domicilia ou non o pagamento. Domiciliar o pagamento significa que se pode presentar a declaración da Renda calquera día, ata o 27 de xuño, pero o pagamento non se fará efectivo ata o 2 de xullo, último día da Campaña de Renda. A domiciliación non impide fraccionar o pagamento en dous prazos (o segundo, o 5 de novembro).

Vías non presenciais (sen desprazamento a oficinas), ata o 2 de xullo (27 de xuño se se trata de pagamentos con domiciliación):

VÍAS DE PRESENTACIÓNCasos en que se pode utilizar esta vía

Portal de Renda 2017

sede.agenciatributaria.gob.es

TODOS
APP (móbiles e tablets PC) * A devolver e ingresar (domiciliando o pagamento)
Plan ‘Chamámoslle’ (previa cita)*
Por teléfono (operador) *
901 200 345 e 91 535 68 13 (L-V, de 9 a 21 horas)
Por banca electrónica e telefónica A devolver e ingresar (sen domiciliar)
En caixeiros  automáticos de certas entidades

(*) Limitado por perfís: Fundamentalmente, rendementos do traballo, capital mobiliaria, imputacións de rendas inmobiliarias, vendas de fondos de investimento suxeito a retención e, para o caso da atención telefónica, tamén arrendamento dun inmoble.
 
Vías presenciais, do 10 de maio ao 2 de xullo (27 de xuño se se domicilia o pagamento, con cargo o 2 de xullo):

VÍAS DE PRESENTACIÓNCasos en que se pode utilizar esta vía
Nas oficinas da AEAT, CCAA e entes locais A devolver e ingresar  (domiciliando o pagamento)
Nas oficinas das entidades financeiras colaboradoras A devolver e ingresar (sen domiciliar)

Principais servizos de asistencia e información

  • Internet: sede.agenciatributaria.gob.es
    (ofrece información e xestións sen horarios).
  • Teléfono Cita Previa ‘Chamámoslle ’:
    901 22 33 44 ou 91 553 00 71 (operador, de 9 a 19 horas, L-V)
    901 12 12 24 ou 91 535 73 26 (servizo automático, 24 horas)
  • Teléfono Asistencia: 901 200 345 e 91 535 68 13
    (para xestionar a declaración; de 9 a 21 horas, L-V).
  • Teléfono Renda Información: 901 33 55 33 e 91 554 87 70
    (para resolver dúbidas; de 9 a 19 horas, L-V)

Anexo:

  • IRPF 2017 (Datos a 24 de abril)
  • Declaracións presentadas
  • Devolucións solicitadas e pagas (importes en millóns de euros)
  • Devolucións pagas número e importe 2016/2017 (importes en millóns de euros)