Saltar ao contido principal

Facenda impulsa a prohibición das 'narcolanchas' para avanzar na loita contra as mafias da droga e o tabaco

Informe o Consello de ministros

  • As embarcacións semiríxidas e pneumáticas de alta velocidade declararanse xénero prohibido con excepción de adscrítalas á defensa nacional, embarcacións de organismos públicos ou organizacións internacionais recoñecidas e as de recreo con certos requisitos.
  • Para garantir o cumprimento da norma, crearase no Ministerio de Facenda un rexistro para este tipo de embarcacións e establecerase regulamentariamente un mecanismo de inspección e control.

13 de xullo de 2018.- O Consello de ministros deu hoxe o visto e prace, tras o correspondente informe do Ministerio de Facenda, á tramitación do Anteproxecto de Lei de modificación da Lei Orgánica de Represión do Contrabando, unha iniciativa impulsada polo Ministerio, a través do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais da Axencia Tributaria, ao obxecto de avanzar na loita contra as organizacións criminais dedicadas ao narcotráfico e ao contrabando de tabaco mediante a declaración como xénero prohibido, para os efectos da lei, das embarcacións de alta velocidade utilizadas polas mafias, especialmente nas costas do Campo de Xibraltar.

Mediante esta iniciativa lexislativa penalizarase o uso ilexítimo das embarcacións semiríxidas e pneumáticas de alta velocidade, denominadas ‘RHIBS’, ao obxecto de dotar aos órganos encargados da represión do contrabando dunha ferramenta xurídica eficaz para proceder contra unha tipoloxía de embarcacións habitualmente utilizada polas organizacións para a introdución nas costas españolas de xénero de contrabando, principalmente haxix procedente de Marrocos e tabaco de Xibraltar.

Fronte á situación actual, na que resulta moi difícil proceder legalmente contra as denominadas ‘narcolanchas’ se non conteñen carga ilícita no momento da súa detención, a modificación proposta permitirá tomar en consideración parámetros obxectivos, como as características técnicas da embarcación, a súa titularidade ou a finalidade do seu uso, para poder proceder á súa incautación, incluso en terra e sen carga ilícita, e incoar os correspondentes expedientes sancionadores ou formular as denuncias por delito de contrabando que resulten pertinentes.

Delitos e multas asociadas

De acordo coa modificación lexislativa exposta, ao ser definidas as RHIBS como xénero prohibido para os efectos da lei, poderase proceder ao seu comiso en canto sexan detectadas e terán implicacións penais ou administrativas diversas actividades relacionadas coas mesmas.

Así, a tenza destas embarcacións, do mesmo xeito que a súa fabricación, circulación, importación, exportación, actividade de comercio e rehabilitación, constituirán, non sendo que se cumpran os requisitos legais, unha infracción administrativa se o valor das embarcacións aprehendidas non supera os 50.000 euros, ou ben, se supera esa cantidade, un delito de contrabando, sancionado con pena de prisión dun a cinco anos e multa de ata seis veces o valor dos bens incautados.

Embarcacións afectadas e excepcións

A proposta de modificación lexislativa afecta ás embarcacións pneumáticas e semiríxidas de máis de oito metros de eslora, así como ás de lonxitude inferior que conten cunha potencia máxima igual ou superior a 150 quilovatios e a calquera outra embarcación, con independencia de dimensións e potencia, se existen indicios racionais taxados na propia regulación de que poden ser utilizadas para cometer ou facilitar a comisión dun delito de contrabando.

Establécese, en paralelo, un réxime de excepcións á prohibición para as embarcacións pneumáticas e semiríxidas adscritas á defensa nacional, os buques ou embarcacións de Estado estranxeiro que se encontren legalmente en augas españolas, as embarcacións do Estado e administracións territoriais, e adscrítalas a organizacións internacionais recoñecidas como tales en España, así como as embarcacións auxiliares efectivas e exclusivamente afectas ao servizo dunha embarcación principal.

Réxime de autorización previa e rexistro

Adicionalmente, quedarán exceptuadas da prohibición, previa autorización e inscrición nun rexistro, as embarcacións distintas ás anteriores que se encontren afectas a salvamento e asistencia marítima; as que se utilizan para navegación interior por lagos, ríos e augas fóra dos espazos marítimos españois; as afectas ao exercicio de actividades empresariais, deportivas, de investigación ou formación, e as de recreo destinado a uso privado que cumpran os requisitos regulamentariamente establecidos en materia de seguridade, técnicos e de comercialización.

Para garantir o cumprimento desta norma crearase o Rexistro Especial de Operadores de Embarcacións Pneumáticas e Semiríxidas de Alta Velocidade, situado no Ministerio de Facenda, ao que poderán acceder outros organismos, e un mecanismo de inspección e control que serán desenvolvidos regulamentariamente.

A proposta de cambio normativo establece unha vacatio legis de seis meses desde a súa aprobación para a entrada en vigor, momento a partir do que se abre un período de seis meses para que se regularice a situación de embarcacións que deban ser obxecto de autorización de uso e inscrición no rexistro.