A nova 'APP' da Axencia Tributaria permitirá a máis de 4.850.000 contribuíntes presentar a súa declaración da Renda 'nun clic '
Anticipación de servizos de asistencia de Renda 2017
- A nova aplicación móbil, que desde hoxe pódese descargar, permite solicitar xa e almacenar o número de referencia, así como consultar os datos fiscais e, desde o 4 de abril, presentar declaracións
- A través de mensaxes ‘push’, os contribuíntes poderán coñecer que se emitiu a súa devolución e recibir información que poderán almacenar na propia APP
- Os contribuíntes que o ano pasado confirmaron sen cambios a súa Renda nunha oficina da AEAT, recibirán desde hoxe unha carta cos datos fiscais, o recadro 450 para obter o número de referencia e información sobre o plan ‘Chamámoslle’ de confección telefónica de declaracións mediante chamadas ao contribuínte
15 de marzo de 2018.- A Axencia Tributaria pon desde hoxe a disposición dos contribuíntes unha nova aplicación móbil que, a partir do próximo 4 de abril, permitirá presentar a Renda 2017 ‘nun só clic’ para as declaracións máis sinxelas (estímase un colectivo de beneficiarios de polo menos 4.850.000 contribuíntes) e tamén será unha potente ferramenta de asistencia para o resto de declarantes, ao facilitar a obtención do número de referencia, a visualización dos datos fiscais e a recepción de mensaxes ‘push’ con información de interese como o momento da emisión da súa devolución.
Estímase que, potencialmente, a nova ‘APP’ poderá ser descargada en máis de 44 millóns de teléfonos móbiles, permitindo aos contribuíntes acceder aos servizos da Axencia Tributaria desde calquera situación e en calquera momento, co que se simplifica aos cidadáns a xestión dos seus trámites máis frecuentes.
A APP está dispoñible desde hoxe nos ‘markets’ do google e Apple para todos os teléfonos móbiles (e tablets PC, se é o caso) que funcionen con Android e iOS. Adicionalmente, por razóns de seguridade, a súa utilización para servizos personalizados como a xestión e presentación de declaracións de Renda esixe que o terminal conte cun sistema de bloqueo de pantalla activada.
Unha vez descargada a aplicación, para acceder aos servizos personalizados o contribuínte deberá identificarse mediante o número de referencia, que se poderá obter por tres vías: co recadro 450 da declaración do ano anterior, o NIF e a súa data de validez; ou ben mediante ‘Clave PIN’ ou certificado electrónico. A continuación, apareceralle o número de referencia – que quedará almacenado na aplicación para usos posteriores – e poderá aceptar a recepción de mensaxes ‘push’ na APP .
Presentación ‘nun clic ’
No caso das declaracións máis sinxelas, aquelas nas que a Axencia dispón de información suficiente para a súa presentación directa, os contribuíntes, unha vez que verifiquen os datos, poderán presentar a Renda nun só clic.
Para estas declaracións, se o contribuínte quere facer algunha modificación, ou incorporar algún dato adicional, a APP ofrécelle a opción no propio terminal accedendo a Renda Web. A continuación, pode finalizar o proceso no propio móbil, xa que a aplicación se manterá en segundo plano para que o contribuínte poida volver e presentar a declaración.
Ao resto de perfís de contribuíntes, os que necesariamente teñen que achegar información para poder presentar, a aplicación derivarálles desde un principio a Renda Web.
A APP admite ata 20 perfís de usuario, cada un co seu número de referencia, o que permitirá a confección e presentación de declaracións de familiares e achegados, e tamén o cálculo da opción máis favorable entre declaracións individuais e conxuntas.
Adianto de servizos de asistencia
A posta en funcionamento da nova APP combínase co adianto, tamén, doutros servizos de asistencia que a Axencia Tributaria decidiu este ano anticipar para que o contribuínte poida prepararse con máis tempo e, se así deséxao, estar en disposición de presentar a súa declaración desde o primeiro día a través de Internet, vía de presentación que o pasado ano xa utilizaron o 88% dos contribuíntes.
Así, desde hoxe mesmo todos os contribuíntes poderán solicitar o seu número de referencia e visualizar na páxina web da AEAT (sede.agenciatributaria.gob.es ) e na APP os seus datos fiscais.
Tamén desde hoxe comezan os envíos postais a un colectivo de 860.000 contribuíntes que o pasado ano acudiron a unha oficina da Axencia, pero limitáronse a confirmar sen cambios a proposta de declaración que lles confeccionara a AEAT.
Estes contribuíntes, que presumiblemente na maioría de casos poderán presentar a súa Renda de maneira sinxela desde o primeiro día e, se é o caso, obter antes a devolución que lles corresponda sen esperar á asistencia presencial en maio e xuño, recibirán desde hoxe unha carta cos seus datos fiscais, o recadro 450 para obter o número de referencia e a información dos servizos de asistencia.
Plan ‘Chamámoslle’
A estes contribuíntes se lles indicará tamén a posibilidade de aproveitar, do mesmo xeito que todos os que conten con perfil de asistencia telefónica, o denominado plan ‘Chamámoslle’.
Este plan, que canda a APP é a gran novidade da campaña, xa tivo o pasado ano un antecedente en forma de plan piloto, que se estende agora a un amplo colectivo de contribuíntes e ábrese o primeiro día de campaña, o 4 de abril, mediante un sistema de cita previa que pode solicitarse a partir do mesmo día 4 de abril.
As citas facilitaranse en tramos de 15 minutos, entre as 9 e as 20.30 horas, segundo a dispoñibilidade do contribuínte, que deberá ter a disposición a información necesaria para realizar a declaración no momento acordado para recibir a chamada da Axencia.
Coa combinación destas dúas novas ferramentas, a APP e o plan ‘Chamámoslle’, así como coas continuas melloras en Renda Web e o resto de servizos telemáticos tradicionais, prévése que, de maneira natural, redúzase o número de contribuíntes que necesitan atención presencial para confeccionar e confirmar a súa declaración, de maneira que se poderá ir dedicando maiores esforzos na asistencia en oficinas para rendas máis complexas.