Ata 4.470.000 declaracións poderanse presentar este ano de forma instantánea coa nova modalidade "Renda Directa"
Campaña de Renda 2024
-
Comeza hoxe a presentación por Internet e en 48 horas aboaranse as primeiras devolucións dunha campaña en que se prevén 24.868.000 declaracións, delas un 68% a devolver por importe de 14.908 millóns de euros
- As declaracións de Renda a ingresar poderanse aboar por primeira vez mediante ‘Bizum’ e as posibilidades do pagamento con tarxeta esténdense a calquera entidade
-
Incorpóranse avisos preventivos no documento de datos fiscais sobre vendas de bens e prestacións de servizos a través de plataformas ‘en liña ’
-
O plan ‘Chamámoslle’ arrincará o 6 de maio, con solicitude de cita a partir do 29 de abril, mantendo unha capacidade que o pasado ano permitiu a presentación de 1.128.000 declaracións
-
A solicitude de cita para asistencia telefónica e presencial ofrecerase na Sede electrónica e a ‘app’ da Axencia nun formato máis visual e cómodo para o usuario
2 de abril de 2025.- A Axencia Tributaria abre hoxe o prazo para presentar por Internet a declaración do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas correspondente a 2024 (IRPF 2024). As devolucións, como é habitual, iniciaranse en tan só 48 horas, o vindeiro venres. Na Campaña de Renda deste ano destaca a posta en marcha dun novo servizo, denominada ‘Renda Directa’, para facilitar a presentación electrónica de declaracións sinxelas, en que o contribuínte non necesite realizar cambios con respecto ao borrador de Renda Web que lle ofrece a Axencia. O potencial de uso de ‘Renda Directa’ é de cerca de 4.470.000 contribuíntes.
Este ano prévése a presentación de 24.868.000 declaracións, un 3,1% máis, das que espérase que 17.069.000, máis dun 68 %, dean dereito a devolución por un importe global estimado de 14.908 millóns de euros.
Pola súa banda, os contribuíntes con declaracións a ingresar (segundo o previsto, 6.066.000 declaracións por importe de 19.093 millóns de euros) poderán domiciliar e realizar os primeiros pagamentos ao final da campaña, de igual forma que en anos anteriores. Tamén, como novidade, poderán optar polo pagamento instantáneo mediante ‘Bizum’, ou con tarxeta bancaria de calquera entidade, e con independencia da canle de presentación.
Calendario da campaña
O prazo de presentación finalizará o 30 de xuño para declaracións tanto a ingresar como a devolver, aínda que o prazo nas declaracións que hai que ingresar con domiciliación bancaria concluirá o 25 de xuño. A atención telefónica para a confección e presentación de declaracións (plan ‘Chamámoslle ’) comezará o 6 de maio, con solicitude de cita a partir do 29 de abril, e a atención presencial en oficinas iniciarase o 2 de xuño, con solicitude de cita a partir do 29 de maio. A atención personalizada, por teléfono e en oficinas, seguirá contando co apoio de CCAA e concellos.
Mantivose a dispoñibilidade anticipada dos principais servizos de asistencia (a obtención do número de referencia para a presentación desde o 12 de marzo, e desde o 19 de marzo tanto a descarga e visualización dos datos fiscais, como a actualización da ‘app’ para a campaña e os primeiros contidos informativos, tanto na Sede electrónica coma na propia ‘app’.
Grazas a esta anticipación de servizos, máis de 1,6 millóns de contribuíntes accederon xa aos seus datos fiscais, e máis de 1,8 millóns obtivo o número de referencia para a xestión e presentación da súa declaración, de xeito que tiveron a oportunidade de prepararse con tempo para poder presentar desde o primeiro día, axilizando así tamén as devolucións que, se é o caso, correspondan.
‘Renda Directa ’: presentación instantánea para ‘rendas’ sinxelas
O novo servizo ‘Renda Directa’ para a presentación electrónica de declaracións ofrecerase a un colectivo previamente seleccionado. Trátase de contribuíntes que este ano só teñen datos fiscais trasladados automaticamente á declaración, xeralmente que o ano anterior presentaron a declaración sen modificar o borrador, e que previsiblemente este ano tampouco modificarano, como poden ser persoas que unicamente teñan rendas do salario ou a pensión, ou a maioría de beneficiarvos do Ingreso Mínimo Vital.
Para estes contribuíntes, a Axencia ofrece un servizo que permite a mesma axilidade da presentación mediante a aplicación móbil, pero adaptada a unha visualización máis clara en pantallas grandes, cunha experiencia de usuario cómoda, información sintética e unha xestión dinámica e moi breve do proceso de presentación.
O novo servizo está pensado para contribuíntes que non necesiten facer ningún cambio no borrador que lles ofrece a Axencia, aínda que, do mesmo xeito que acontece coa ‘app’, poden facer as modificacións que consideren oportunas no servizo tradicional ‘Renda Web’ e presentar xa por esta vía, ou ben gardar a sesión de traballo para presentar despois por ‘Renda Directa’.
Melloras na asistencia personalizada
Na presente campaña, a Axencia Tributaria tamén incorporou unha serie de melloras na asistencia ao contribuínte. Así, para a solicitude de cita telefónica e presencial actualizouse o servizo dispoñible na Sede electrónica e a ’app’, que terá unha visualización máis clara e cómoda para a selección da canle de atención e a elección entre as distintas datas dispoñibles.
Ademais, a navegación gana en usabilidade, con información máis sintética e ordenada. O servizo inclúe, ademais, a posibilidade de filtrar oficinas por códigos postais e informa o contribuínte da primeira cita dispoñible.
Por outra banda, este ano amplíanse os límites económicos do perfil de asistencia para a confección e presentación da declaración, elevandose a 80.000 euros brutos o límite de rendementos do traballo e a 20.000 o de capital mobiliaria, de xeito que se axeita o perfil de asistencia á evolución á alza destes rendementos ao longo dos anos. Estes novos límites aplícanse tanto para a asistencia telefónica, como para a presencial.
Tamén se modifica nesta campaña o plan piloto despregado o ano pasado para a confección e presentación de declaracións por videochamada en pequenas localidades, de maneira que a asistencia a persoas maiores de 65 anos ampliarase a todos os contribuíntes con domicilio fiscal na poboación que cumpran co perfil xeral de asistencia personalizada.
O plan especial arrincará o 6 de maio, con solicitude de cita a partir do 29 de abril, igual que o plan nacional ‘Lle Chamamos’ de asistencia telefónica, e acadará a cidadáns de 90 municipios (algúns con cobertura a residentes de 13 municipios máis, para un total de 103).
Para a selección destes municipios (a listaxe de localidades estará accesible na Sede electrónica da Axencia) tomouse como referencia que, en xeral, trátese de poboacións de menos de 3.000 habitantes que non dispoñan dun centro da AEAT, CCAA ou concello que preste servizo de asistencia en campaña.
Nestes municipios, e grazas á colaboración e medios técnicos dispostos polos concellos, os cidadáns que reserven cita serán atendidos por persoal da Axencia Tributaria mediante videoasistencia, de maneira que recibirán a mesma atención personalizada que calquera outro contribuínte, pero nas instalacións postas a disposición polo seu concello e, polo tanto, sen a necesidade de realizar desprazamentos ata o punto de atención habitual máis próximo.
Con este plan especial, de que se dará difusión mediante carteis e folletos nos municipios incluídos no plan, e mediante cartas aos posibles beneficiarios, a Axencia Tributaria pretende ofrecer unha alternativa máis para avanzar nun modelo de asistencia ao cidadán que combine todas as modalidades de atención ao público en función de cada servizo e da dispoñibilidade de cada momento.
‘Renda Web’ e a ‘app’
Pola súa parte, os contribuíntes poderán contar con novas adaptacións en ‘Renda Web’ para supostos específicos, como as melloras na incorporación de rendementos de inmobles para evitar erros de formalización.
Tamén se inclúen certas evolucións na ‘app’ para seguir facilitando a utilización desta potente ferramenta de asistencia que, ademais da propia presentación da declaración, facilita a obtención e renovación do número de referencia, a visualización dos datos fiscais e a recepción de mensaxes ‘push’ con información de interese, modificar a asignación tributaria e o código IBAN, consultar os datos fiscais de campañas anteriores, anular unha cita previamente concertada e consultar o estado da eventual devolución.
A ‘app’ pódese utilizar en dispositivos diferentes (móbiles e tablets PC) sen limitación, e admite ata 20 usuarios identificados, cada un co seu número de referencia, o que permite a confección e presentación de declaracións de familiares e achegados, así como o cálculo da opción máis favorable entre declaracións individuais e conxuntas, e a visualización dos distintos resultados de declaración nunha mesma pantalla. Cabe lembrar que, para acceder a servizos personalizados como a presentación de declaracións, por seguridade requirirase que o terminal conte cun sistema de bloqueo de pantalla activada.
Novidades no ‘asistente virtual’ de Renda
De igual forma, os contribuíntes contarán este ano con novas melloras de usabilidade no ‘asistente virtual’ de Renda, que resolve as dúbidas expostas con linguaxe natural polos contribuíntes. Estableceuse unha asistencia guiada para obter información personalizada sobre as deducións autonómicas ás que o contribuínte pode ter dereito e creouse un acceso directo desde o documento de datos fiscais aos contidos con maior demanda de información no ‘asistente’.
En todo caso, se as respostas do ‘asistente virtual’ non conteñen toda a información requirida, o contribuínte pode acceder ao ‘Informador’ de Renda, que conta con toda a información do imposto estruturado por bloques de contido, ou conectarse por chat con especialistas da Administración Dixital Integral (ADI) – en horario de nove da mañá a sete da tarde –, obtendo así unha asistencia personalizada para as cuestións que quedasen pendentes de resolver.
Plan ‘Chamámoslle’
Nesta campaña o plan ‘Chamámoslle’ de confección de declaracións por teléfono manterá a capacidade e calendario dos últimos anos ante os bos resultados desta fórmula que o pasado exercicio permitiu confeccionar 1.128.000 declaracións e seguiu sendo a vía principal de asistencia personalizada ao contribuínte.
Por esta vía, os contribuíntes que requiran asistencia personalizada volven contar cunha potente alternativa á asistencia presencial en oficinas, podendo acelerar a presentación e, con iso, a eventual devolución que corresponda.
Unha vez que o contribuínte pide cita (recoméndase a solicitude por Internet ou mediante servizo automático no 91 535 73 26, ou no 901 12 12 24) e elixe horario de mañá ou de tarde, o sistema própónlle un día e unha hora en que recibirá a chamada da Axencia Tributaria. En favor da propia axilidade do servizo, resulta moi conveniente que o contribuínte teña dispoñible a información e documentación necesaria para realizar a declaración cando lle chame a Axencia.
Avisos preventivos e ‘advertencias’ para evitar erros
A campaña deste ano, por outra banda, seguirá avanzando no cumprimento voluntario pola vía dos avisos preventivos ao contribuínte para evitar erros e omisións que poidan posteriormente comportar unha eventual regularización da Axencia.
Consolídase un esquema de prevención en tres fases. Na inicial, aos habituais avisos incorporados nos documentos de datos fiscais súmase este ano unha mensaxe para contribuíntes que realizasen vendas de bens, prestacións de servizos e alugasen inmobles ou vehículos mediante plataformas ‘en liña’.
Cabe lembrar que a información que se ofrece procede de declaracións informativas de terceiros e do intercambio internacional entre administracións tributarias. Trátase dunha información parcial e non exhaustiva nin concluínte, de maneira que pode haber supostos de contribuíntes que deban declarar eses ingresos e non reciban a mensaxe por non contar a Axencia polo momento coa información para iso, e tamén pode haber contribuíntes que reciban a mensaxe, pero non experimentasen unha alteración patrimonial (o caso habitual é o das plataformas de venda de bens de segunda man), nin exercesen unha actividade económica pola que tributar en IRPF.
Existe unha segunda fase da asistencia preventiva que ten unha novidade este ano. Habitualmente, xusto antes de presentar a declaración, o contribuínte recibe outros avisos que xeralmente pretenden facerlle ver algún posible esquecemento ou omisión. Este ano incorpóranse tamén neste momento as ‘advertencias’, mensaxes para supostos determinados en que o contribuínte incorporou información aparentemente incongruente, o cal podería comportar unha comprobación posterior.
A terceira fase xa foi unha novidade o ano pasado. Ao longo da campaña trasládanse avisos por carta, (ademais de en ‘Renda Web’ e na ‘app’) a contribuíntes que presentaron a súa declaración modificando a información achegada pola Axencia, para os efectos de que valoren se deben ou non presentar unha declaración complementaria adaptandose á información que consta nas bases de datos da AEAT.
Se o contribuínte entende que a súa declaración era correcta, loxicamente non ten que modificara, pero se considera que cometeu algún tipo de erro ou omisión, preventivamente se lle dá a opción de corrixira, evitando así unha eventual comprobación posterior da Axencia, a xeración de intereses e a imposición de eventuais sancións.
Quen non están obrigados a declarar
En termos xerais, non están obrigados os contribuíntes con rendas exclusivamente procedentes do traballo ata un importe de 22.000 euros anuais. Porén, este límite redúcese se os rendementos proceden de máis dun pagador (agás excepcións), ou tamén cando o pagador non está obrigado a reter e cando os rendementos están suxeitos a un tipo fixo de retención. En tales casos, o límite elevouse a 15.876 euros anuais.
Ambos os dous límites seguen sendo válidos para non declarar se o contribuínte conta, no seu lugar, ou ademais, cos seguintes rendementos íntegros:
-
Dividendos, intereses e ganancias patrimoniais sometidos a retención cun tope conxunto de 1.600 euros.
-
Rendas inmobiliarias imputadas, rendementos íntegros do capital mobiliario non suxeitos a retención derivada de letras do Tesouro e subvencións para a adquisición de vivendas de protección oficial ou de prezo taxado, e demais ganancias patrimoniais derivadas de axudas públicas, co límite conxunto de 1.000 euros.
Igual que o ano anterior, tampouco estarán obrigados os contribuíntes que conten con rendementos do traballo, capital e actividades económicas, así como ganancias patrimoniais (subvencións, premios e outras), co límite conxunto de 1.000 euros, canda perdas patrimoniais inferiores a 500 euros.
Por outra banda, os beneficiarios do Ingreso Mínimo Vital deben presentar a declaración, de acordo coa normativa que establece o IMV, do mesmo xeito que os traballadores por conta propia con alta no RETA ou no Réxime Especial de Traballadores do Mar, de acordo coa normativa que aproba o novo réxime de cotización dos autónomos.
Revisión de datos persoais e económicos
Sempre resulta conveniente revisar o borrador de declaración que ofrece a Axencia Tributaria. A través de ‘Renda Web’ a información será a máis actualizada posible pero, en todo caso, a Axencia pode non dispor de todos os datos con transcendencia na declaración, datos que talvez o contribuínte deba incorporar ao borrador de declaración.
Algúns casos típicos que aconsellan esta revisión son os seguintes:
-
Deducións autonómicas
-
Inmobles e as súas referencias catastrais
-
Circunstancias persoais e familiares (se cambiaron en 2024)
-
Arrendamentos de inmobles
-
Transmisións
-
Achegas a plans de pensións
-
Cotas sindicais
-
Percepcións por subvencións e outras axudas
-
Deducións familiares e por maternidade
-
Dedución por investimento en vivenda habitual
Como obter ‘Clave’ e o número de referencia?
O número de referencia e ‘Clave’ seguen sendo, xunto ao certificado e o DNI electrónico, os sistemas de acceso a ‘Renda Web’ e a outros servizos de Campaña de Renda, como a consulta de datos fiscais e do estado de tramitación da devolución.
A obtención de ‘Clave’ require dous pasos, un rexistro previo único e unha solicitude posterior cada vez que o necesite o contribuínte. O rexistro previo poderase efectuar por Internet, seguindo as instrucións da carta que a Axencia remitirá a quen solicítena a través da opción ofrecida no apartado da páxina web da AEAT ‘Rexistrarse en Clave’. Tamén é posible efectuar o rexistro previo nas oficinas da Axencia. Unha vez rexistrado no sistema, cando o contribuínte desexe realizar algún trámite, poderá solicitar o PIN de acceso desde a ligazón dispoñible no propio trámite, ou desde a ‘app’.
Pola súa parte, para a obtención do número de referencia solicitarase o NIF, o recadro 505 da Renda 2023 e a data de validez do propio DNI. Aos non declarantes no exercicio anterior, ou co recadro da súa Renda 2023 con valor cero, en lugar do recadro 505 se lles solicitarán os últimos díxitos do código dunha conta bancaria de que sexa titular o contribuínte.
Vías de presentación da declaración
Existen varias vías para presentar a declaración, segundo sexa o resultado que hai que devolver ou a ingresar, e se se domicilia ou non o pagamento. Domiciliar o pagamento significa que se pode presentar a declaración da Renda ata o 25 de xuño, pero o pagamento non se fará efectivo ata o 30 de xuño, último día da Campaña de Renda. A domiciliación non impide fraccionar o pagamento en dous prazos (o segundo, o 5 de novembro).
Tamén para as declaracións a ingresar, se se desexa, poderase presentar a declaración con solicitude de adiamento, marcando a opción de ‘Recoñecemento de débeda con solicitude de adiamento’, dentro doutras modalidades de pagamento, e solicitandoo a través da ligazón de ‘Tramitar débeda’ que aparecerá na xanela en que se visualiza a declaración presentada.
-
Vías non presenciais (sen desprazamento a oficinas), ata o 30 de xuño (25 de xuño se se trata de pagamentos con domiciliación):
VÍAS DE PRESENTACIÓN | Casos en que se pode utilizar esta vía |
---|---|
Sede da AEAT, apartado ‘Campaña de Renda 2024’ https://sede.agenciatributaria.gob.es |
TODOS |
‘App’ (móbiles e tablets PC) | A devolver e ingresar (domiciliando o pagamento) |
Plan ‘Chamámoslle’ (solicitude desde o 29 de abril) | A devolver e ingresar (domiciliación ou Bizum) |
-
Vías presenciais, do 2 de xuño – 6 de maio para o caso do plan de asistencia en pequenos municipios – ao 30 de xuño (25 de xuño se se domicilia o pagamento):
VÍAS DE PRESENTACIÓN | Casos en que se pode utilizar esta vía |
---|---|
|
A devolver e ingresar (domiciliación ou Bizum) |
Nas oficinas das entidades financeiras colaboradoras |
A ingresar (sen domiciliar) |
Declaración de Patrimonio
Na presente campaña mantense a obriga de declarar o imposto sobre o patrimonio para os contribuíntes con cota a ingresar (despois de aplicar as correspondentes deducións e bonificacións) e tamén para aqueles sen cota a ingresar, pero que conten con bens e dereitos cun valor superior aos dous millóns de euros. A declaración preséntase por vía electrónica a través de Internet.
Por norma estatal, o mínimo exento sitúase nos 700.000 euros e a vivenda habitual está exenta tamén ata os 300.000 euros, aínda que ambos os dous límites poden variar, segundo as CCAA. Todos os contribuíntes aos que corresponda declarar Patrimonio deberán facero exclusivamente por Internet, mediante Clave PIN, número de referencia, ou ben utilizando o DNI electrónico, ou o certificado electrónico.
O prazo para a presentación comeza hoxe e esténdese ata o 30 de xuño (25 de xuño para pagamentos con domiciliación). No suposto de declaracións a ingresar sen domiciliación cómpre realizar, previamente, o ingreso (mediante cargo en conta) nunha entidade financeira e obter o número de xustificante de pagamento que achega a propia entidade (Número de Referencia Completa, NRC). Tamén se pode realizar o pagamento con Bizum ou tarxeta bancaria.
Principais servizos de asistencia e información
-
Internet : https://sede.agenciatributaria.gob.es e ‘app’
(ofrece información e xestións sen horarios).
-
Teléfono solicitude plan ‘Chamámoslle’ (a partir do 29 de abril):
91 535 73 26 e 901 12 12 24 (servizo automático, 24 horas)
91 553 00 71 e 901 22 33 44 (operador, de 9 a 19 horas, L-V)
-
Teléfono solicitude plan pequeno municipios (a partir do 29 de abril):
91 553 00 71 e 901 22 33 44 (operador, de 9 a 19 horas, L-V)
-
Teléfono Renda Información (para resolver dúbidas):
91 554 87 70 e 901 33 55 33
(operador, de 9 a 19 horas, L-V)