Preguntas frecuentes
Cl@ve é un sistema orientado a unificar e simplificar o acceso electrónico dos cidadáns aos servizos públicos. O seu obxectivo principal é que o cidadán poida identificarse ante a Administración mediante claves concertadas (usuario máis contrasinal), sen ter que lembrar claves diferentes para acceder aos distintos servizos.
Trátase dunha plataforma común para a identificación, autenticación e sinatura electrónica do cidadán ante organismos da Administración do Estado integrado en Cl@ve e os restantes que se adhiran.
Cl@ve permite que as aplicacións de administración electrónica poidan definir o nivel de aseguramento na calidade da autenticación que desexan, de acordo cos datos que tratan e á clasificación de seguridade seguindo as recomendacións do Esquema Nacional de Seguridade. O usuario pode entón escoller o identificador que desexa usar entre os dispoñibles para o nivel de aseguramento requirido pola aplicación.
Cl@ve contempla a utilización de sistemas de identificación baseada en claves concertadas (sistemas de usuario e contrasinal) e certificados electrónicos (incluíndo o DNIE).
No que fai ás claves concertadas, Cl@ve admite dúas posibilidades de uso:
- Cl@ve ocasional ou Cl@ve PIN : sistema de contrasinal de validez moi limitada no tempo, orientado a usuarios que acceden esporadicamente aos servizos, que se corresponde co inicial sistema PIN24H da AEAT.
- Cl@ve permanente (Cl@ve Persoal): sistema de contrasinal de validez duradeira no tempo, pero non ilimitada, orientado a usuarios habituais. Trátase do sistema de acceso mediante usuario e contrasinal, reforzado con claves dun só uso por SMS, aos servizos da túa Seguridade Social.
Para poder utilizar estas claves concertadas, os cidadáns deberán rexistrarse previamente no sistema, achegando os datos de carácter persoal necesarios.
Adicionalmente, Cl@ve está preparada para incorporar no futuro, conforme vaíanse integrando no sistema de recoñecemento transfronteirizo de identidades electrónicas previsto na lexislación europea, mecanismos de identificación doutros países da Unión Europea.
Dentro do apartado “Cl@ve PIN” da páxina web da Axencia Tributaria, a través da icona “Portal Cl@ve” pódese consultar toda a información relativa ao sistema.
É unha forma de identificación para realizar trámites por Internet cunha validez limitada no tempo e que se pode renovar cada vez que se necesite. Este sistema de identificación electrónica está baseado no uso dunha clave elixida polo usuario e un PIN comunicado mediante SMS.
É obrigatorio rexistrarse previamente no sistema.
Vantaxes que nos ofrece:
- É moi sinxelo, non cómpre lembrar un contrasinal de forma permanente.
- A súa validez é limitada no tempo, o que fai que sexa máis seguro.
O anterior sistema PIN24H queda integrado no sistema Cl@ve PIN. Trátase dun sistema de identificación para persoas físicas que permite realizar trámites na Sede electrónica da Axencia Tributaria . Ten unha validez temporal limitado, xa que se pode utilizar tantas veces como se desexe mentres non caducase . Desde que se solicita o PIN ata que se utiliza non poden pasar máis de 10 minutos. Se pasa máis tempo, o PIN caduco e cómpre solicitar outro. O PIN obtido vale para unha única sesión de traballo na Sede electrónica da AEAT en que se poderán realizar varios trámites mentres non péchese a sesión-é dicir, mentres non péchese o navegador-, ou deíxese inactiva durante 60 minutos.
Na páxina web da Axencia Tributaria sinálanse os trámites que permiten a súa utilización.
Consulte o vídeo explicativo Novo sistema de identificación e autenticación Cl@ve PIN dispoñible en https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/gl_es/vídeos.html
Cómpre darse de alta no sistema. Pode facerse mediante unha das seguintes opcións:
- En https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/gl_es/procedimientoini/GC27.shtml accedendo ao menú "Todas as xestións", e posteriormente a Outros servizos/Rexistro Cl@ve
A continuación seleccionarase calquera dos métodos dispoñibles para rexistrarse:
-
Mediante o CSV (Código Seguro de Verificación) que figura na carta de invitación ao sistema que recibise da AEAT. Se non se recibiu ningunha, unha ligazón permite solicitara. Para solicitar o envío da carta invitación consígnase o DNI ou NIE coa data de validez ou de expediente respectivamente. Nuns días recíbese no domicilio fiscal a carta co CSV que permite efectuar o rexistro de alta no sistema.
-
Mediante Certificado
ou DNI electrónico.
-
-
A través de videochamada, o cidadán solicitará ser atendido mediante unha videochamada por un operador da Axencia Tributaria que, unha vez contrastada a identidade do contribuínte, realizará o rexistro en Cl@ve.
-
Acudindo persoalmente, previa solicitude de cita a unha das oficinas da Axencia Tributaria, ou ás acreditadas no sistema Cl@ve do resto da Administración.
Deberase achegar o DNI ou NIE, coa data de validez ou de expedición respectivamente, proporcionar o seu número de teléfono móbil nacional ou estranxeiro e un enderezo de correo electrónico .
Os cidadáns estranxeiros deben acreditar a súa identidade coa presentación da documentación expedida polas autoridades competentes do país de orixe ou de procedencia: pasaporte ou documento de viaxe.
Para asegurar o estrito control por parte do usuario dos medios de identificación utilizada no sistema, non se permitirá que o rexistro presencial sexa realizado por unha persoa en representación doutra .
Xérase un documento coas condicións de alta no sistema para a súa aceptación (e o código para activar o contrasinal para organismos que utilicen Cl@ve Permanente).
Consulte o vídeo explicativo Rexistro no sistema Cl@ve con Código Seguro de Verificación dispoñible en https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/gl_es/vídeos.html
Tras o rexistro (unha soa vez en calquera dos sitios acreditados) xa se pode utilizar o sistema Cl@ve PIN para os trámites coa Axencia Tributaria por Internet; poderá acceder con Cl@ve PIN nos trámites que dispoñan deste tipo de identificación. Para iso, obteña un PIN directamente desde o propio trámite ben sexa desde o propio navegador ou desde a aplicación Cl@ve PIN dispoñible para Android ou IDEVOS.
Unha vez seleccionado como forma de identificación Cl@ve PIN:
- Achegar o DNI ou NIE coa súa data de validez (válido ata: dd/mm/aaaa) e a clave de 4 caracteres que se elixa nese momento.
- Recibirase unha mensaxe SMS no móbil un PIN de 3 caracteres ou na propia app, cun tempo de validez limitado.
Pódese utilizar sempre que se necesite en www.sede.agenciatributaria.gob.es, picando no báner "Cl@ve PIN” para pedir un novo PIN.
Consulte o vídeo explicativo Acceso e identificación con Cl@ve PIN (obtención de Cl@ve PIN) dispoñible en https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/gl_es/vídeos.html
O sistema de identificación Cl@ve PIN permite ás persoas físicas realizar trámites coa Axencia Tributaria a través de Internet. Ten unha validez temporal limitado, xa que se poderá utilizar tantas veces como se desexe, sempre que non caducase .
Desde que se solicita o PIN ata que se utiliza non poden pasar máis de 10 minutos. Se pasa máis tempo, o PIN caduco e cómpre solicitar outro novo.
O PIN obtido será válido para unha única sesión de traballo na sede electrónica da AEAT, en que se poderán realizar varios trámites mentres non péchese a sesión (non se pechou o navegador) ou deíxese inactiva durante 60 minutos.
Pode solicitarse o PIN cada vez que se necesite. Os trámites dispoñibles en www.sede.agenciatributaria.gob.es mostran a icona Cl@ve PIN e son, entre outros:
Relacionados coa declaración de Renda
- Visualizar os datos fiscais a través de Internet a partir do 5 de abril de 2017.
- Modificar o borrador previamente xerado a través de Internet, do 5 de abril a 30 de xuño de 2017.
- Confirmar o borrador que hai que devolver, negativo e a ingresar con domiciliación (ata o 26 de xuño) e sen domiciliación (cargo en conta, ata o 30 de xuño), e renunciar á devolución, de 5 abril a 30 de xuño de 2017.
- Confirmar o borrador con resultado a ingresar con recoñecemento de débeda (en caso de imposibilidade de pagamento, con solicitude de adiamento ou solicitude de compensación).
- Confirmar o borrador con renuncia á devolución.
- Descargar e trasladar os datos fiscais e persoais de forma automática para confeccionar a declaración co programa Renda WEB.
- A posibilidade de presentar a declaración de Renda e Patrimonio.
- Concertar, consultar, modificar e anular a cita previa para Renda desde o 4 de maio ao 29 de xuño de 2017 a través de Internet.
- Consultar o estado da súa devolución.
- Cambiar a conta bancaria para a devolución.
Outros trámites
- Presentar autoliquidacións e declaracións informativas.
- Obter certificados tributarios.
- Modificar o domicilio fiscal.
- Solicitar adiamento/fraccionamento de débedas
- Acceso aos “meus “expedientes” e consultar o estado de tramitación do expediente
- Consultar débedas
En resumo, permite utilizar todas as opcións da sede electrónica da Axencia Tributaria dirixida a contribuíntes persoas físicas para as que a normativa permita o uso de sinatura electrónica non avanzada.
Si éo. Recoméndase, dada a súa maior comodidade, o uso da aplicación Cl@ve PIN para dispositivos móbiles que está dispoñible para a súa descarga gratuíta. Busque “Clave PIN” no seu correspondente App Store para o seu dispositivo Android ou IDEVOS e descargue a aplicación. Así mesmo incorpórase na app da AEAT acceso directo á opción de obtención de Cl@ve PIN.
Se o resultado da autoliquidación é a ingresar, o contribuínte dispón de dúas opcións:
- Non domicilia o pagamento : pódese efectuar con Cl@ve PIN vía pasarela de pagamentos. Conectará coa Sede electrónica e procederá a transmitir a autoliquidación##1## sen sinatura electrónica avanzada mediante a consignación do NIF + NRC + Código de acceso (Clave +PIN).
- Si domicilia o pagamento : conectará coa Sede electrónica, cubrirá o formulario e introducirá o código IBAN e transmitirá a autoliquidación##1## mediante a consignación de NIF + Código de acceso (Clave +PIN).
O PIN terá unha lonxitude de 3 caracteres alfanuméricos e xérao a Axencia Tributaria.
O PIN máis a clave achegada polo contribuínte para a solicitude do mesmo, configura o código de acceso que permite efectuar os trámites por vía telemática.
Se un contribuínte recibe un código Cl@ve PIN que non solicitou , alguén podería estar intentando suplantarle. Non debe preocuparse, porque o PIN se envía exclusivamente ao número de móbil rexistrado, polo que vostede será o único que poderá acceder no seu nome na Sede electrónica da Axencia Tributaria.
Se a situación se repete, debe pórse en contacto coa Axencia Tributaria para informar da anomalía.
- Estender a tramitación electrónica a todos aqueles contribuíntes con dificultades para a xestión dos certificados electrónicos.
- Estender a tramitación electrónica en dispositivos móbiles que non admitan a sinatura electrónica con certificados electrónicos.
- Sinxeleza para o usuario: Non hai que lembrar ningunha contrasinal permanente. A probabilidade de esquecemento aumenta canto menor é a frecuencia das transaccións, como acontece nas relacións coas Administracións públicas en xeral e coa Axencia Tributaria en particular, o que obriga a ter que renovaro cada vez que se necesita. Trátase dun código de acceso sinxelo de 7 posicións alfanuméricas (Clave de acceso +PIN).
- Utilizar un sistema que ofrece maiores garantías fronte a outros sistemas máis básicos como os baseados en usuario e contrasinal. Estas garantías conséguense utilizando un sistema de autenticación baseado en dous pasos, que introduce o teléfono móbil como segundo factor de autenticación. Este tipo de sistemas de autenticación baseada en dous pasos están sendo adoptados por outros servizos electrónicos, como por exemplo: pagamento electrónico, redes sociais, etc. Polo tanto, non só baséase na fortaleza e segredo dun PIN, senón que esixe ter o teléfono móbil, o DNI e unha clave persoal.
- Un sistema máis seguro, porque fronte aos sistemas de contrasinal, fórzase a caducidade dos contrasinais achegandonos un sistema de contrasinal dun só uso. Evita o roubo de contrasinais por parte de ciberdelincuentes, pois non hai que almacenar o PIN durante un longo período.
- Posibilidade de ser usado por outros organismos das Administracións públicas.
- Este sistema amplía o colectivo de contribuíntes que poden obter o produto do borrador/datos fiscais de IRPF de forma telemática, pois do servizo RENØ ou número de referencia está excluído un colectivo de contribuíntes por motivo de seguridade (entre outros, separacións de feito ).
- Ademais, pódese usar en múltiples servizos da AEAT, non cinguindose exclusivamente a Renda, como ocorre coa referencia do borrador.
- Os contribuíntes van a poder realizar as mesmas xestións que en anos anteriores puideron realizar co Número de Referencia (RENØ).
- Pódese efectuar o ingreso a través do código Cl@ve PIN, directamente sen necesidade de domiciliación, ao considerarse un sistema seguro para a utilización da pasarela de pagamentos coas entidades colaboradoras.
É unha modalidade de identificación que permite acceder a determinados servizos electrónicos da Administración por medio dun identificador (número de DNI ou NIE do usuario) e un contrasinal que debe ser custodiada polo cidadán. Ten unha validez duradeira no tempo pero non ilimitada, e está orientada a usuarios habituais.
Para empezar a utilizar Cl@ve permanente hai que realizar previamente a activación de usuario, proceso en que se establece o contrasinal de acceso.
Para a activación do usuario necesítase:
-
O código de usuario (DNI ou NIE).
- O enderezo de correo electrónico que se utiliza como dato adicional de contraste.
-
O código de activación que se entrega no acto de rexistro no sistema.