Principais novidades tributarias introducidas pola Lei 13/2023
LEI XERAL TRIBUTARIA
-
Autoliquidacións rectificativas.
Modifícase o apartado 3 e engádese un apartado 4 ao artigo 120 da Lei Xeral Tributaria. Así mesmo, modifícase a Disposición adicional vixésimo sexta da Lei Xeral Tributaria.
-
Inclúese a nova figura da autoliquidación rectificativa pola que o obrigado tributario poderá rectificar, completar ou modificar a autoliquidación presentada con anterioridade, con independencia do resultado da mesma, mediante a presentación dunha autoliquidación rectificativa substituíndose desta maneira, naqueles tributos en que así se estableza, a presentación de declaracións complementarias e de solicitudes de rectificación.
-
Cando a rectificación dunha autoliquidación implique unha minoración do importe a ingresar da autoliquidación previa e non orixine unha cantidade a devolver, manterase a obriga de pagamento ata o límite do importe a ingresar resultante da rectificación.
-
Aínda que a entrada en vigor desta nova forma de rectificación de erros produciuse o día 26 de maio de 2023, a posta en funcionamento da autoliquidación rectificativa require que a mesma sexa recollida pola normativa propia de cada tributo a través da modificación dos correspondentes regulamentos e as ordes ministeriais de aprobación dos modelos de autoliquidación.
-
Cando a normativa propia do tributo estableza que a rectificación dunha autoliquidación debe realizarse mediante a presentación dunha autoliquidación rectificativa, as referencias contidas nas disposicións vixentes á solicitude de rectificación de autoliquidación entenderanse realizadas para o devandito tributo á autoliquidación rectificativa.
-
-
A comprobación limitada.
Modifícanse os apartados 2 e 4 do artigo 136 e o apartado 2 do artigo 138 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria (LGT) polos apartados cinco e seis do artigo único da Lei 13/2023, do 24 de maio:
-
Amplíase o marco das actuacións da Administración tributaria nos procedementos de comprobación limitada recoñecendo á mesma a facultade de comprobar a contabilidade mercantil, aos sos efectos de constatar a coincidencia entre o que figure na mesma e a información que obre en poder da Administración tributaria, incluída a obtida no procedemento.
-
A Administración tributaria poderá realizar requirimentos a terceiros para que acheguen información e documentación xustificativa co obxecto de comprobar a veracidade da información que obre en poder da Administración tributaria, incluída a obtida no procedemento.
-
As actuacións de comprobación limitada poderán realizarse fóra das oficinas da Administración tributaria, nos casos que proceda para o exame da contabilidade, en cuxo caso os funcionarios que desenvolvan as devanditas actuacións terán as facultades recoñecidas nos apartados 2 e 4 do artigo 142 desta lei.
-
A contabilidade deberá ser examinada no domicilio, local, despacho ou oficina do obrigado tributario, en presenza do mesmo ou da persoa que designe, non sendo que aquel consinta o seu exame nas oficinas públicas. Non obstante, a Administración tributaria poderá analizar nas súas oficinas as copias da contabilidade en calquera soporte.
-
-
Obrigas de información e de dilixencia debida relativas a contas financeiras no ámbito da asistencia mutua.
Con efectos 1 de xaneiro de 2023, modifícase a disposición adicional 22ª da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria (LGT) polo apartado dez do artigo único da Lei 13/2023, do 24 de maio:
-
A través desta modificación, se precisa a redacción do apartado 7 da disposición adicional 22ª da LGT, que regula a obriga de información e de dilixencia debida relativa a contas financeiras no ámbito da asistencia mutua (CRS), coa finalidade de garantir respecto da obriga de información xa existente entre partes (declarantes e declarados), o exercicio ao dereito da protección de datos de carácter persoal.
Desta forma, a redacción actual prevé que toda institución financeira obrigada a comunicar información conforme ao que se dispón na citada disposición adicional, deberá comunicar a cada persoa física suxeita a comunicación de información, que a información sobre ela obxecto da devandita obriga de comunicación será comunicada á Administración tributaria e transferida ao Estado membro que corresponda de acordo coa Directiva 2011/16/UE e aos acordos internacionais correspondentes, engadindo ademais como novidade que a institución financeira facilitará así mesmo á persoa física con suficiente antelación toda a información que esta teña dereito a recibir para que poida exercer o seu dereito á protección dos seus datos persoais e, en calquera caso, antes de que a información por ela recompilada sexa fornecida á Administración tributaria.
-
-
Obriga de información sobre mecanismos transfronteirizos de planificación fiscal.
Modifícanse os apartados 1, 2 e 3 e engádese un novo apartado 5 na disposición adicional 23ª da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria (LGT), todo iso a través do apartado once do artigo único da Lei 13/2023, do 24 de maio:
-
En concreto se precisa a redacción dos apartados 1, 2 e 3 da disposición adicional 23ª da LGT que regula a obriga de información sobre mecanismos transfronteirizos de planificación fiscal, ao obxecto de incluír como suxeitos obrigados a comunicar información tamén ás persoas ou entidades que teñan a consideración de intermediarios ou de obrigados tributarios interesados, segundo o Acordo Multilateral entre Autoridades Competentes sobre intercambio automático de información relativa aos mecanismos de elusión do Estándar común de comunicación de información e as estruturas territoriais opacas e as súas Normas tipo de comunicación obrigatoria de información para abordar mecanismos de elusión do Estándar común de comunicación de información e estruturas territoriais opacas, e outros acordos internacionais subscritos co mesmo obxectivo.
En consecuencia, engádese no apartado 1 da citada disposición adicional, entre a información a subministrar á Administración Tributaria, un novo apartado d) que fai referencia á información de mecanismos transfronteirizos definidos no Acordo Multilateral entre Autoridades Competentes sobre intercambio automático de información relativa aos mecanismos de elusión do Estándar común de comunicación de información e as estruturas territoriais opacas, e noutros acordos internacionais subscritos co mesmo obxectivo.
Así mesmo, se precisa a redacción do apartado 2 da citada disposición adicional, facendo referencia non só á Directiva 2011/16/UE do Consello, senón tamén ás Normas tipo anteriormente sinaladas.
Por último, no apartado 3 da disposición adicional 23ª, engádese tamén a referencia ao Acordo Multilateral previamente mencionado.
-
Adicionalmente, introdúcese un novo apartado 5 na disposición adicional 23ª da LGT, con efectos 1 de xaneiro de 2023, para recoller unha nova obriga de comunicación entre partes (declarantes e declarados). Concretamente establécese que todo intermediario obrigado a subministrar a información conforme ao que se dispón na citada disposición, deberá comunicar a cada obrigado tributario interesado que sexa persoa física suxeito a comunicación de información, que a información requirida sobre o devandito obrigado, será fornecida á Administración tributaria e transferida de acordo coa Directiva 2011/16/UE e os acordos internacionais correspondentes. Así mesmo, o intermediario facilitará á persoa física con suficiente antelación toda a información que esta teña dereito a recibir para que poida exercer o seu dereito á protección dos seus datos persoais.
-
-
NOVA Obriga de información e de dilixencia debida relativas á declaración informativa dos operadores de plataforma obrigada no ámbito da asistencia mutua (DAC 7).
Con efectos 1 de xaneiro de 2023, establécese unha nova obriga de información e de dilixencia debida relativa á declaración informativa dos operadores de plataforma obrigada no ámbito da asistencia mutua, a través da introdución dunha nova disposición adicional na LGT, a disposición adicional 25ª.
A través desta disposición adicional, efectúase a transposición á Lei Xeral Tributaria da Directiva (UE) 2021/514 do Consello, do 22 de marzo de 2021, pola que se modifica a Directiva 2011/16/UE relativa á cooperación administrativa no ámbito da fiscalidade (DAC 7), en que se establece esta nova obriga de información e dilixencia debida para os operadores de plataforma obrigada segundo a normativa europea. Tamén se incorporan ao ordenamento xurídico interno as disposicións que a respecto disto contéñense no Acordo Multilateral entre Autoridades Competentes para o intercambio automático de información sobre a renda obtida a través de plataformas dixitais no ámbito da OCDE, así como noutros acordos internacionais subscritos co mesmo obxectivo.
-
Concretamente, a nova disposición adicional 25ª da LGT, no seu apartado 1, establece que as entidades que tivesen a consideración de “operadores de plataforma obrigada a comunicar información”, conforme ao que se dispón no artigo 8 bis quarter e o anexo V da Directiva 2011/16/UE, do Consello, do 15 de febreiro de 2011, relativa á cooperación administrativa no ámbito da fiscalidade e pola que se derroga a Directiva 77/799/CEE, así como no Acordo Multilateral entre Autoridades Competentes para o intercambio automático de información sobre a renda obtida a través de plataformas dixitais e o Modelo de Regras de comunicación de información por parte de operadores de plataformas respecto dos vendedores no ámbito da economía colaboradora e a economía de traballo esporádico, e noutros acordos internacionais subscritos co mesmo obxectivo, deberán aplicar as normas e procedementos de dilixencia debida e cumprir as obrigas de rexistro e subministración de información conforme á citada normativa.
Así mesmo, as persoas e entidades que tivesen a condición de “vendedores”, de acordo coa normativa anteriormente sinalada, deberán cumprir as obrigas derivadas da aplicación das normas e procedementos de dilixencia debida.
Regulamentariamente desenvolveranse estas normas e procedementos de dilixencia debida, así como as mencionadas obrigas de rexistro e subministración de información.
-
Pola súa banda, os apartados 2, 3 e 4 da disposición adicional 25ª da LGT regulan o réxime de infraccións e sancións derivadas do incumprimento das obrigas de rexistro e subministración de información e das normas e procedementos de dilixencia debida previstas no apartado 1 da mencionada disposición adicional.
-
Adicionalmente, o apartado 5 da disposición adicional 25ª da LGT precisa que cando un “vendedor” non facilite ao “operador de plataforma obrigada a comunicar información” a información esixida de acordo coas normas e procedementos de dilixencia debida, recibindo dous recordatorios relativos á solicitude inicial do operador e transcorrido un prazo de 60 días naturais desde a solicitude inicial, o devandito operador pechará a conta do “vendedor” e impedirá que volva rexistrarse na plataforma ou ben lle reterá o pagamento da “contraprestación” ata que facilite a información que se solicitou.
-
Así mesmo, o apartado 6 da disposición adicional 25ª da LGT regula baíxaa preventivo no censo correspondente do “operador de plataforma obrigada a comunicar información” a que se refire a sección I, apartado A, punto 4, letra b), do anexo V da Directiva 2011/16/UE do Consello, cando non cumpra a obriga de informar a que se refire o apartado 1, despois de dous requirimentos.
-
Finalmente, os apartados 7 e 8 da disposición adicional 25ª da LGT recollen, respectivamente, a obriga de conservar e pór a disposición da Administración Tributaria as probas documentais, os rexistros e calquera información utilizada para aplicar os procedementos de dilixencia debida e para cumprir as obrigas de rexistro e subministración de información durante os 10 anos seguintes á finalización do período de referencia a que corresponde a subministración de información e a obriga de comunicación entre partes (declarantes e declarados).
-
IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES
-
Modificación da limitación na deducibilidade de gastos financeiros
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2024, a disposición final quinta da Lei 13/2023, do 24 de maio, modifica o artigo 16 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, coa finalidade de adaptaro á Directiva (UE ) 2016/1164 do Consello, do 12 de xullo de 2016. Neste sentido, modifícase o apartado primeiro do artigo 16 incorporando que, na determinación do beneficio operativo, en ningún caso, formarán parte os ingresos, gastos ou rendas que non se integrasen na base impoñible deste Imposto.
Doutra banda, modifícase o apartado sexto do artigo 16 excluíndo da non aplicación da limitación prevista no devandito artigo aos fondos de titulización hipotecaria, regulados na Lei 19/1992, do 7 de xullo, sobre Réxime de Sociedades e Fondos de Investimento Inmobiliario e sobre Fondos de Titulización Hipotecaria, e os fondos de titulización de activos a que se refire a Disposición adicional quinta.2 da Lei 3/1994, do 14 de abril.
IMPOSTO SOBRE O VALOR ENGADIDO
-
Réxime de Depósito distinto do aduaneiro: bens obxecto de Impostos Especiais (artigo 18. Tres, 83.Dous LIVE )
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2023, o apartado Primeiro da Disposición final primeira da Lei 13/2023, do 24 de maio, modifica:
-
O apartado Tres do artigo 18 da Lei 37/1992, do 28 de decembro, do Imposto sobre o Valor Engadido (LIVE), para establecer que nos supostos de abandono do réxime de depósito distinto do aduaneiro dos bens obxecto de Impostos Especiais (IIEE), realizarase unha operación asimilada a unha importación e non unha importación de bens, calquera que sexa a súa procedencia.
Esta modificación ten como obxectivo facilitar a liquidación destas operacións, xa que os bens obxecto de IIEE que se encontran neste réxime suspensivo e fosen previamente importados, son obxecto de mestura nos depósitos fiscais con outros da mesma especie e natureza que poden proceder do mercado interior ou comunitario.
-
O apartado Dous do artigo 83 da LIVE, co obxecto de realizar un axuste de carácter técnico na base impoñible das importacións de bens e das operacións asimiladas ás importacións de bens.
-
-
Localización de servizos: regra de utilización ou explotación efectiva (artigo 70. Dous LIVE)
Con efectos desde o 26 de maio de 2023, o apartado Segundo. Un da Disposición final primeira da Lei 13/2023, do 24 de maio modifica a aplicación da regra de utilización ou explotación efectiva, que permite a suxeición no territorio español de aplicación do imposto (TAI) daqueles servizos realizados fóra da Comunidade, pero cuxo uso efectivo se produce no mesmo, excluíndo as operacións financeiras e de seguros entre empresarios.
Esta modificación ten como obxectivo garantir a neutralidade do imposto e a competencia destes sectores estratéxicos da economía española en termos equivalentes aos demais sectores de actividade económica excluídos da aplicación da devandita regra pola Lei 31/2022, do 23 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para o ano 2023.
-
Comercio electrónico: Réxime de importación - IOSS (artigo 163 quinvicies LIVE)
Con efectos desde o 26 de maio de 2023, o apartado Segundo. Dous da Disposición final primeira da Lei 13/2023, do 24 de maio modifica o réxime de importación do comercio electrónico (IOSS) para permitir aos empresarios e profesionais que teñan a sede da súa actividade económica nas Illas Canarias, Ceuta ou Melilla, acollerse ao mesmo sen necesidade de contar cun representante establecido na Comunidade.
Neste caso, o Estado membro de identificación será o Reino de España.