Saltar ao contido principal

Revisión de actos nulos de pleno dereito de Inspección

Datos Xerais

Denominación

Revisión de actos nulos de pleno dereito de Inspección

Tipo de procedemento

Tributaria

Materia

Impostos

Obxecto

Procedemento cuxo obxecto é declarar a nulidade dos actos ditados en materia tributaria, que pon fin á vía administrativa ou que non se recorran en prazo, nos seguintes supostos: Que lesionen os dereitos e liberdades susceptibles de amparo constitucional, que fosen ditados por órgano manifestamente incompetente por razón da materia ou do territorio, que teñan un contido imposible, que constitúan infracción penal ou dítense como consecuencia desta , que se diten prescindindo total e absolutamente do procedemento legalmente establecido ou das normas que conteñen as regras esenciais para a formación da vontade nos órganos colexiados, que sexan actos expresos ou presuntos contrarios ao ordenamento xurídico polos que se adquiren facultades ou dereitos carecendo dos requisitos esenciais para a súa adquisición, ou noutros que se estableza expresamente nunha disposición de rango legal.

Órgano responsable

Axencia Estatal de Administración Tributaria

Información xeral do procedemento

Forma de inicio

interesado

Solicitante: Cidadán - Empresa

oficio

Solicitante: Administración

Lugar de presentación

Telemática.

Oficinas da AEAT

Oficinas de Correos

Demais lugares contemplados no artigo 16 da Lei 39/2015

Documentación

Cando o procedemento se inicie a instancia do interesado, dirixirase escrito ao órgano que ditou o acto cuxa revisión se pretende.

Fases do procedemento/servizo

Inicio: de oficio, por acordo do órgano que ditou o acto ou do seu superior xerárquico, ou a instancia do interesado, mediante escrito dirixido ao órgano que ditou o acto cuxa revisión se pretende. O inicio de oficio será notificado ao interesado. Poderase acordar motivadamente a inadmisión a trámite das solicitudes formuladas polos interesados, sen necesidade de conseguir ditame do órgano consultivo, cando o acto non sexa firme en vía administrativa ou a solicitude non baséese nalgunha das causas de nulidade sinalada ou careza manifestamente de fundamento, así como no suposto de que se desestimasen no referente ao fondo outro solicitudes substancialmente iguais.

Tramitación: darase audiencia por un prazo de 15 días ao interesado e aos restantes persoas ás que o acto recoñeceu dereitos ou cuxos intereses resultaron afectados polo acto, para que poidan alegar e presentar os documentos e xustificantes que estimen pertinentes. Concluído o trámite de audiencia, formularase proposta de resolución ao órgano competente para resolver. Sobre a proposta de resolución solicitarase o ditame do Consello de Estado. A declaración de nulidade requirirá o ditame favorable do Consello de Estado.

Terminación: Resolución adoptada polo ministro de Facenda ou o órgano en quen delegue. Caducidade. Desestimación por silencio administrativo se o procedemento se iniciou a instancia do interesado.

Formularios

Tramitación electrónica

Prazo de resolución

1 Ano/s

Órgano de resolución

Ministro de Economía e Facenda ou órgano en quen delegue

Recursos

Recurso contencioso-administrativo no prazo de dous meses de acordo co artigo 46 da Lei 29/1998, do 13 de xullo, reguladora da Xurisdición Contencioso-administrativa.

Información vinculada á tramitación electrónica

Sistema de identificación

DNI electrónico, Certificado electrónico, Clave PIN

Nivel de interactividade

Nivel 4: Tramitación electrónica

Normativa

Normativa básica