Saltar ao contido principal

Adiamento e fraccionamento de débedas

Datos Xerais

Denominación

Adiamento e fraccionamento de débedas

Tipo de procedemento

Tributaria

Materia

Impostos

Obxecto

Solicitude, tramitación, resolución e notificación dos expeientes de adiamento e fraccionamento concedido ao obrigado ao pagamento cando a súa situación económico-financeira impídalle de forma transitoria efectuar o pagamento nos prazos establecidos. As débedas, estean en período voluntario ou executivo, poderán aprazarse ou fraccionarse nos termos que se fixen regulamentariamente, previa solicitude do obrigado tributario, cando a súa situación económico-financeira impídalle, de forma transitoria, efectuar o pagamento nos prazos establecidos. Non poderán ser obxecto de adiamento ou fraccionamento as débedas tributarias cuxa exacción se realice por medio de efectos timbrados. Tampouco poderán aprazarse ou fraccionarse as débedas correspondentes a obrigas tributarias que deban cumprir o retenedor ou o obrigado a realizar ingresos a conta, agás nos casos e condicións previstas na normativa tributaria.

Órgano responsable

Axencia Estatal de Administración Tributaria

Información xeral do procedemento

Forma de inicio

interesado

Solicitante: Empresa - Cidadán

Lugar de presentación

Telemática.

Entidades Colaboradoras.

Oficinas da AEAT.

Oficinas de Correos.

Demais lugares contemplados no artigo 16 da Lei 39/2015.

Documentación

Á solicitude de adiamento ou fraccionamento deberase acompañar a documentación esixida.

Fases do procedemento/servizo

Inicio: as solicitudes de adiamento ou fraccionamento dirixiranse ao órgano competente para a súa tramitación dentro dos prazos seguintes: a) Débedas que se encontren en período voluntario de ingreso ou de presentación das correspondentes autoliquidacións: dentro do prazo fixado para o ingreso no artigo 62.1, 2 e 3 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, ou na normativa específica. Con esta finalidade, no caso de débedas resultantes de autoliquidacións presentadas fóra de prazo, só se entenderá que a solicitude se presenta en período voluntario cando a solicitude de adiamento ou fraccionamento se presente canda a autoliquidación extemporánea. b) Débedas que se encontren en período executivo: en calquera momento anterior á notificación do acordo de alleamento dos bens. Á solicitude de adiamento ou fraccionamento deberase acompañar: a) Compromiso de aval solidario de entidade de crédito ou sociedade de garantía recíproca ou de certificado de seguro de caución, ou a documentación requirida, segundo o tipo de garantía que se ofreza. b) Se é o caso, os documentos que acrediten a representación e o lugar sinalado para os efectos de notificación. c) Os demais documentos ou xustificantes que estime oportunos. En particular, deberá xustificarse a existencia de dificultades económico-financeiras que lle impidan de forma transitoria efectuar o pagamento no prazo establecido. d) Se a débeda tributaria cuxo adiamento ou fraccionamento solicítase foi determinada mediante autoliquidación, o modelo oficial desta , debidamente cuberto, non sendo que o interesado non estea obrigado a presentaro por obrar xa en poder da Administración; en tal caso, sinalará o día e procedemento en que o presentou. e) Se é o caso, solicitude de compensación durante a vixencia do adiamento ou fraccionamento cos créditos que poidan recoñecerse ao seu favor durante o mesmo período de tempo sen prexuízo do que se dispón no artigo 52.2, segundo parágrafo. Se a solicitude non reúne os requisitos establecidos na normativa ou non se acompañan os documentos citados nos apartados anteriores, o órgano competente para a tramitación do adiamento ou fraccionamento requirirá ao solicitante para que, nun prazo de 10 días contados a partir do seguinte ao da notificación do requirimento, emende o defecto ou achegue os documentos con indicación de que, de non atender o requirimento no prazo sinalado, terase por non presentada a solicitude e arquivarase sen máis trámite.

Tramitación: O órgano competente para a tramitación examinará e avaliará a falta de liquidez e a capacidade para xerar recursos e valorará a suficiencia e idoneidade das garantías, ou, en caso de solicitude de dispensa de garantía, verificará a concorrencia das condicións precisas para obtera. Durante a tramitación da solicitude o debedor deberá efectuar o pagamento do prazo, fracción ou fraccións propostos naquela .

Terminación e execución: as resolucións que concedan adiamentos ou fraccionamentos de pagamento especificarán o número de código conta cliente, se é o caso, e os datos identificativos da entidade de crédito que teña que efectuar o cargo en conta, os prazos de pagamento e demais condicións do acordo. A resolución poderá sinalar prazos e condicións distintas dos solicitados. Para lle execución, se o acordo é incumprido iniciarase ou continuará o procedemento executivo, en todo ou en parte da débeda, dependendo do momento de solicitude e da extensión da garantía prestada.

Formularios

Tramitación electrónica

Prazo de resolución

6 Mes/é

Órgano de resolución

Axencia Estatal de Administración Tributaria

Recursos

Reposición: Prazo: Un mes. Con carácter potestativo, ante a oficina de que provén o acto administrativo a recorrer, facendo constar que contra o mesmo non se interpuxo reclamación económico-administrativa.

Reclamación Económico-administrativa: Prazo: Un mes desde o día seguinte ao da notificación do acto impugnado ou a aquel en que se poida entender resolto o procedemento ou o recurso de reposición previo. Dirixirase ao órgano administrativo que ditase o acto reclamable.

Información vinculada á tramitación electrónica

Sistema de identificación

DNI electrónico, Certificado electrónico, Outros, Clave PIN

Nivel de interactividade

Nivel 4: Tramitación electrónica

Normativa

Normativa básica

  • Ley 58/2003, de 17 de diciembre ,

    General Tributaria. Artículo 65. (BOE 18-diciembre-2003)

  • Real Decreto 939/2005, de 29 de julio,

    por el que se aprueba el Reglamento General de Recaudación. Artículos 44 a 54. (BOE 2-septiembre-2005)

  • Orden HFP/311/2023, de 28 de marzo,

    por la que se eleva el límite exento de la obligación de aportar garantía en las solicitudes de aplazamiento o fraccionamiento a 50.000 euros.(BOE, 31-marzo-2023)

  • Instrucción 1/2023, de 31 de marzo,

    de la Directora del Departamento de Recaudación de la Agencia Estatal de Administración Tributaria sobre las garantías necesarias para la concesión de aplazamientos y fraccionamientos de pago, y para obtener la suspensión de los actos administrativos objeto de recurso y reclamación.

  • Instrucción 2/2023, de 3 de abril,

    de la Directora del Departamento de Recaudación de la Agencia Estatal de Administración Tributaria, sobre gestión de aplazamientos y fraccionamientos de pago.