Preguntas frecuentes para a formalización da solicitude de devolución mensual da bonificación no prezo de determinados produtos enerxéticos
As solicitudes de devolución mensual son independentes da solicitude do anticipo a conta tramitada durante o mes de abril de 2022, e cuxo cobramento se realizou de acordo cos datos de vendas do ano 2021 declarados por cada interesado ao Ministerio de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico.
Non hai que solicitar de novo anticipos a conta nos meses posteriores.
Non. O anticipo a conta está previsto unicamente para o mes de abril e non se poderá volver pedir nos meses de maio, xuño e xullo.
Si. As devolucións mensuais realizaranse conforme ás subministracións de cada produto que se declaren nestas solicitudes e non será requisito o solicitar previamente o anticipo a conta.
Non. As devolucións mensuais realizaranse de acordo cos datos de subministracións dos produtos obxecto de bonificación, datos declarados polo solicitante conforme ás vendas que cada solicitante tivese nos meses de abril, maio e xuño de 2022, sen prexuízo das actuacións de control que poida realizar a Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT) e que sexan necesarias para a súa tramitación.
Cada solicitante, persoa física ou xurídica, con independencia do número de estacións de servizo ou instalacións de venda directa de que sexa titular, deberá presentar unha única solicitude mensual, co seu NIF, nome e apelidos ou razón social.
A devolución polas subministracións de abril, presentaranse entre os días 1 a 15 de maio, ambos os dous incluídos.
A devolución polas subministracións de maio, presentaranse entre os días 1 a 15 de xuño, ambos os dous incluídos.
A devolución polas subministracións de xuño, presentaranse entre os días 1 a 15 de xullo, ambos os dous incluídos.
Non. Non se admitirán solicitudes extemporáneas nin complementarias doutras anteriores.
Se hai algún erro nos datos das subministracións dos produtos, deberase desistir da solicitude errónea e volver presentar unha nova solicitude, pero dentro dos prazos establecidos (primeiros quince días naturais do mes de maio, xuño ou xullo, respectivamente) e sempre antes de que a devandita solicitude fose tramitada.
Vaise a dispor dunha opción na sede electrónica para modificar a conta bancaria sen necesidade de desistir da solicitude. A opción permanecerá activa ata que se acorde a devolución da bonificación.
O nome e apelidos e NIF da persoa, ademais do seu teléfono móbil e correo electrónico, que atenderá por vía electrónica as notificacións que posteriormente realizará a Comisión Nacional de Mercados e a Competencia para a comprobación dos datos de subministracións declaradas en cada solicitude de devolución.
Serán os datos IBAN da conta bancaria aberta nun establecemento de crédito situado en territorio español.
Non se efectuarán transferencias de devolucións desta bonificación a contas bancarias abertas en bancos situados fóra de España.
Para axilizar e evitar demoras no cobramento desta devolución é importante que se verifique que os datos bancarios detallados en cada solicitude son os correctos.
Serán cada un dos produtos incluídos no artigo 15.3 do Real Decreto-lei 6/2022 indicando a cantidade de cada produto en litros ou quilogramos (para GNC e GNL) con dous decimais.
As cantidades serán as correspondentes ás subministracións de cada mes anterior á solicitude (abril, maio ou xuño) en todos e cada un dos establecementos ou instalacións de venda polo miúdo que sexan titularidade do solicitante.
Nestes supostos o colaborador na xestión da bonificación que pode solicitar a devolución é a compañía petroleira propietaria do produto que subministrou produto da súa propiedade ao consumidor final coa aplicación da bonificación.
Aqueles titulares de estacións de servizo que actuen exclusivamente como comisionistas das compañías petrolíferas e percibisen o anticipo durante o mes de abril, deberán pórse en contacto coa AEAT ao obxecto de reintegrar o devandito anticipo indebido.
O titular dos dereitos de explotación das instalacións de subministración de combustibles e carburantes polo miúdo é quen ten que aplicar a bonificación e pode solicitar a devolución.
Neste suposto a empresa que adquire o carburante a un terceiro distinto do titular da estación de servizo e que o vende con utilización dunha tarxeta de fidelización, é quen ten que aplicar a bonificación e pode solicitar a devolución.
Todas as empresas que realicen vendas polo miúdo do aditivo AdBlue teñen dereito a recibir as devolucións mensuais polas bonificacións de 20 céntimos por litro de produto que apliquen como desconto nas súas subministracións durante os meses de abril, maio e xuño.
No caso de empresas que realicen vendas de AdBlue como único produto bonificado, para poder axilizar o cobramento das devolucións mensuais, ademais de presentar a solicitude de devolución correspondente a cada mes de subministración, poderán achegar a través da sede electrónica da AEAT un arquivo en formato xls cos datos das subministracións efectuadas cada mes e coa desagregación de: establecemento, factura ou ticket de venda, data, litros e, en caso de factura, identificación do destinatario con NIF e nome e apelidos ou razón social.
Poderán facero, na sede electrónica da AEAT, no apartado específico de Bonificación extraordinaria e temporal do prezo final de determinados produtos enerxéticos, no apartado Xestións e dentro do mesmo no campo:
Contestar requirimentos e / ou achegar documentación
É importante no momento de contestar e / ou achegar documentación, a necesidade de asociar o CSV (código seguro de verificación) da solicitude de devolución mensual correspondente.
No caso de estacións de servizo a tramitación das solicitudes de devolución mensual realizarase pola Deputación Foral correspondente ou pola AEAT en función do territorio onde radiquen os devanditos establecementos de subministración de combustibles ou carburantes polo miúdo.
Polo tanto, os titulares de varias estacións de servizo situado en diferentes territorios deberán presentar as solicitudes de devolución mensual ante cada unha das Administracións tributarias (Forais ou AEAT ) competentes en cada un deses territorios.
No suposto de vendas directas, a competencia para a presentación da solicitude e a súa tramitación corresponde á Administración competente a teor da localización do establecemento desde onde se realizan as vendas directas a consumidores finais.
En defecto dos criterios anteriores, por non existir instalación ou establecemento, será Administración competente aquela onde teña a residencia fiscal o subministrador dos combustibles ou carburantes.
Na sede electrónica da AEAT, no apartado específico de Bonificación extraordinaria e temporal do prezo final de determinados produtos enerxéticos, no apartado Xestións e dentro do mesmo no campo:
Contestar requirimentos e / ou achegar documentación
É importante no momento de contestar e / ou achegar documentación, a necesidade de asociar o CSV (código seguro de verificación) da solicitude de devolución mensual correspondente.
Si. De acordo co previsto no Real Decreto-lei 6/2022, todos os colaboradores na xestión da bonificación deberán atender os requirimentos de información que realice a CNMC para a comprobación dos datos de volumes de produtos fornecidos nos meses de abril, maio e xuño, aos que se aplicou a bonificación.
Para poder axilizar a tramitación dos devanditos requirimentos está prevista a cesión dos datos de formulario á CNMC , que se utilizarán exclusivamente no ámbito das competencias que o Real decreto lei 6/2022 outorga ao devandito organismo público.