As facturas de compras e o documento de reembolso DER
Consulta o procedemento de dilixenciado das facturas e o DER
Non. É condición para a devolución do IVE soportado nas adquisicións de bens por viaxeiros non residentes en territorio da Comunidade que o viaxeiro presente os bens na Aduana de exportación. O visado do documento electrónico de reembolso pola Aduana de exportación é a proba de exportación que acredita que os bens saíron do territorio da Unión.
Polo tanto, se non se presentaron os bens e visouse o documento electrónico de reembolso, DER, non se cumpren os requisitos aos que a normativa condiciona o dereito ao reembolso do IVE.
Unicamente os bens adquiridos que saian efectivamente fóra do territorio da Unión Europea son susceptibles de orixinar devolución no réxime de IVE de viaxeiros. A sensu contrario a exención non se aplica aos servizos de ningún tipo (aloxamento, alugamento de coches, restauración...).
A prestación dun servizo de garantía ampliada é un servizo accesorio ao ben, e na súa condición de servizo non é susceptible de devolución pola cota de IVE a que estea suxeita.
Para a devolución das cotas de IVE soportado polos viaxeiros non residentes en territorio da Comunidade, estas previamente deben ser repercutidas e documentadas en facturas e nun documento electrónico de reembolso (DER).
Cando o viaxeiro abandone o territorio da Comunidade debe presentar as mercadorías canda a factura e o documento electrónico de reembolso (DER) na Aduana de saída para o seu visado, sempre que se cumpran as condicións legais establecidas para iso.
Se a aduana de saída se encontra situada en territorio español, este visado do DER será sempre electrónico cando se refiran a compras realizadas a partir do 1 de xaneiro de 2019.
Nas compras realizadas antes do 1 de xaneiro de 2019, o visado da factura ou do documento electrónico podía facerse manualmente ou de forma electrónica. O visado manual, cun selo físico (selo de caucho) efectuábase ben sobre o DER, ben directamente sobre a factura ou ben, sobre o formulario de tax free presentado conxuntamente coa factura de venda.
Durante este período transitorio, o selado manual ten idénticos efectos que o selado dixital.
O documento electrónico de reembolso poderá ser visado en calquera dos puntos de saída de territorio da Unión Europea, a través do noso país.
Para máis información consulta “Portos e aeroportos con DIVA”
De acordo coa lexislación, é obriga do vendedor a expedición da factura e do documento electrónico de reembolso (DER). Esta obriga poderá cumprirse persoalmente ou a través dunha entidade colaboradora na devolución de IVE de viaxeiros, baixo o mandato daquela (coa correspondente relación contractual). Calquera que sexa a forma de expedición, a obriga de expedir o DER deberá ser cumprida materialmente polo suxeito pasivo e responsable da operación, isto é, o vendedor do ben, quen deberá entregar á viaxeira copia do DER.
O vendedor deberá comprobar sempre, no momento da venda, a identidade do viaxeiro e a súa residencia fóra da Unión Europea mediante a exhibición do pasaporte, documento de identidade ou outros.
A obriga anterior, de comprobar sempre a identidade do viaxeiro e a súa residencia deberá ser cumprida materialmente polo vendedor en todo caso e no momento e lugar en que se efectúe a compra.
Nas vendas realizadas a partir do 1 de xaneiro de 2019, as devolucións do Imposto sobre o Valor Engadido en réxime de viaxeiros deben documentarse, obrigatoriamente, ademais de na correspondente factura, mediante o documento electrónico de reembolso (DER, de agora en diante).
O vendedor deberá expedir a correspondente factura e, ademais, un documento electrónico de reembolso (DER), dispoñible nesta sede electrónica da Axencia Estatal da Administración Tributaria, en que se consignarán os bens adquiridos e, separadamente, o imposto que corresponda.
Así, a expedición do documento electrónico de reembolso por parte do vendedor non se configura como unha circunstancia potestativa ou discrecional para o mesmo, senón como unha auténtica obriga legal situada ao mesmo nivel que a obriga de emitir factura, tal como parece desprenderse da redacción do propio artigo 9 do Regulamento do imposto, aprobado polo Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro (BOE do 31 de decembro).
Se es un viaxeiro con residencia habitual fóra do territorio da Unión Europea e realizaches compras en España, a tenda débeche entregar, xunto á factura correspondente, un documento electrónico de reembolso (DER) coa palabra DIVA na parte superior. Ao abandonar o territorio da Unión por un porto ou aeroporto español que teña un quiosco DIVA, poderás diligenciar teu DER de forma dixital acudindo directamente ao quiosco.
Para iso:
- Localiza o quiosco no teu aeroporto / porto de saída
- Elixe o idioma correspondente
- Escanea o código de barras do DER polo lector
- Segue as instrucións da pantalla
-
Se o resultado é OK (Circuíto verde) xa tes visado o DER. Unicamente necesitas reclamar o teu diñeiro á tenda ou á entidade colaboradora, mediante a remisión do DER xa visado de forma electrónica.
-
Se o resultado non é OK (Circuíto vermello), sairá unha mensaxe informando da necesidade de controis adicionais para o visado do DER, e terás que dirixirche a oficina de Aduanas ou á Oficina de Selado de Tax Free máis próxima, onde poderán verificar se se cumpren todas as condicións para o visado do DER e a devolución do IVE. Para iso terás que dirixirche a esa oficina acompañada dos bens adquiridos e que debes transportar necesariamente no teu equipaxe persoal, así como o teu pasaporte, a túa factura, a tarxeta de embarque e algún documento que acredite a túa residencia fóra da UE. Estas oficinas son facilmente identificables en carteis dispostos nos aeroportos.
Na DIVA os descontos poden aparecer cunha categoría propia de produto, identificada expresamente, e que permite valores monetarios negativos.
O documento electrónico de reembolso é unha mensaxe electrónica remitida polo provedor, ou pola entidade colaboradora no seu nome, e que se encontra gravado na Axencia Tributaria.
A normativa condiciona o dereito de reembolso ao visado electrónico do DER. A sensu contrario, se no momento do selado o documento electrónico da entrega de bens non está no sistema da AEAT non será posible a devolución en réxime de viaxeiros, sen prexuízo da posible existencia dun plan de continxencias ante a caída dos sistemas da AEAT.
En caso de discrepancias entre o selo manual e o visado dixital, prevalece o resultado do sistema electrónico, por ser moito máis garante para todos os actores intervenientes no proceso.
Na DIVA todo o proceso é posible nun medio sen papeis.
Para tal fin, os viaxeiros que así deséxeo poderán presentarse ante a aduana de saída co documento electrónico de reembolso en soporte dixital.
Porén, resulta recomendable que as tendas entreguen unha copia en papel do documento electrónico de reembolso, para prever o caso en que o viaxeiro saia por outro Estado membro distinto de España.
No caso de que o viaxeiro abandone a Unión Europea facendo tránsito nalgún outro aeroporto europeo, o visado do documento electrónico de reembolso correspondente ás mercadorías facturadas realizarase necesariamente na aduana española de saída (inicio da viaxe).
No referente á mercadoría exportada dentro do equipaxe de man, o visado do documento electrónico de reembolso poderá facerse tanto na aduana de saída (cando o viaxeiro leve tamén equipaxe facturado), como na aduana correspondente ao lugar do tránsito.
Se as compras foron efectuadas nun país da Unión distinta de España terá que buscar a oficina da aduana, anunciada como Oficina de selado de Tax Free y Tax Free Customs Office e facilmente identificable con carteis do seguinte tipo:
- Tax Free Customs Office
- Oficina de sellado de Tax Free
Na oficina de selado, deberá presentar o pasaporte, a tarxeta de embarque, a factura correspondente e as mercadorías. A factura será selada cun selo físico (selo de caucho) e para facer efectivo o dereito de reembolso, deberá proceder como indique a normativa do país onde se efectuasen as compras.