Residentes nas Illas Canarias, Ceuta e Melilla
Informámosche como recuperar o IVE pago polas compras que realizases na península ou Illas Baleares
Devolución IVE. Residentes en Illas Canarias
Á súa chegada ás Illas Canarias, deberá dirixirse a oficina correspondente da Aduana do aeroporto/porto ou do Resgardo Fiscal para o selado electrónico do Documento electrónico de reembolso (DER) e a presentación dos bens adquiridos.
A devolución do IVE en réxime de viaxeiros queda suxeita á previa liquidación do IXIC.
Para a práctica desta liquidación cumprirá:
-
Para compras realizadas con anterioridade ao 23 de setembro, deberá presentarse “Declaración Simplificada de Importación de Paquetes Postais “(Modelo 040).
-
Para compras realizadas con posterioridade ao 23 de setembro; non será necesaria presentación de modelo, pero si comunicar correo electrónico ou número de teléfono válido no momento da compra. A Axencia Tributaria Canaria (ATC) procederá á liquidación do IXIC e remitirá ao viaxeiro a carta de pagamento do imposto para que proceda ao seu aboamento.
Tras a práctica de liquidación, desde a AEAT procederase, de forma automática, ao selado electrónico definitivo do DER, pasando ao estado selado CONFORME.
O viaxeiro remitirá o Documento electrónico de reembolso (DER) visado electronicamente pola Aduana ao provedor, quen lle devolverá a cota repercutida no prazo dos quince días seguintes mediante cheque, transferencia bancaria, aboamento en tarxeta de crédito ou outro medio que permita acreditar o reembolso.
O reembolso do Imposto poderá efectuarse tamén a través de entidades colaboradoras, autorizadas pola Axencia Estatal da Administración Tributaria. Os viaxeiros presentarán os documentos electrónicos de reembolso visado pola Aduana ás devanditas entidades, que aboarán o importe correspondente, facendo constar a conformidade do viaxeiro.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso.
En caso de cumprir o resto de requisitos e, sempre que poida acreditar a entrada nas Illas Canarias das súas compras dentro dos 3 meses seguintes á súa adquisición (debe solicitar que se verifiquen as súas compras no momento da chegada, no momento de desembarcar), pode solicitar ao vendedor que lle emita o Documento Electrónico de Reembolso (DER) a posteriori.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun DER.
Agora ben, o establecemento de venda non pode negarlle o seu dereito a obter o reembolso nin pode negarse a emitir o DER. O vendedor deberá expedir a correspondente factura e, ademais, un DER, dispoñible na Sede Electrónica da Axencia Estatal de Administración Tributaria, en que consignará os bens adquiridos e, separadamente, o imposto que corresponda.
Así, a expedición do DER por parte do vendedor non se configura como unha circunstancia potestativa ou discrecional para o mesmo, senón como unha auténtica obriga legal situada ao mesmo nivel que a obriga de emitir facturar.
A negativa por parte do vendedor á expedición do DER, á que está obrigado legal e regulamentariamente, podería considerarse como unha controversia de natureza tributaria para os efectos de que o consultante puidese interpor a correspondente reclamación económico-administrativa ante o Tribunal Económico Administrativo.
Nin a normativa do IVE nin do IXIC regulan este prazo. Non obstante, sinalar que a solicitude do viaxeiro pode supor a obriga do vendedor de rectificar as cotas repercutidas para a que, dispón un prazo máximo de 4 anos a partir do momento en que se devengó o Imposto correspondente á operación.De acordo co exposto, o viaxeiro deberá remitir o DER visado antes de que transcorran catro anos desde a devindicación da operación documentada na mesma, de xeito que o devandito provedor poida cumprir coa obriga de rectificar as cotas repercutidas consignadas na mesma. Transcorrido o devandito prazo, o provedor non estará obrigado a rectificar as devanditas cotas nin a devolver o importe das mesmas.
Polo tanto, o visado conforme da Aduana debe póro a disposición do vendedor antes de transcorridos 4 anos desde a compra.
Cando se trate de compras realizadas noutros Estados membros por residentes nas Illas Canarias que non voen directamente, senón que o último aeroporto/porto de saída do territorio da UE estea situado en Península e as Baleares, haberá que diferenciar 3 casos:
- Bens no equipaxe facturado, cando haxa escala: selo no EM de saída (p. ex. Voo París-Barajas-Las Palmas, con equipaxe facturado, competente para selar Aduana de París)
- Bens no equipaxe de man, cando haxa escala: selo manual á chegada a Canarias (como hai escala e hai risco de que o ben se quede en TAU pode ser que na Aduana de saída non queiran selar, selaríase a chegada ás Illas Canarias).
- Saídas do territorio IVE por Península e as Baleares cando non haxa “escala” senón que o viaxeiro faga un parada (p.ex., 2 voos, 1º París - Madrid, 2ª Madrid - Canarias): selo manual á chegada a Canarias.