Selada dixital DIVA para empresas
Procedemento, especificacións técnicas e manuais para as tendas
O sistema DIVA é o único sistema válido en España para a devolución de IVE a viaxeiros. Este prazo de aplicación voluntaria persegue dar tempo aos comercios para efectuar as pertinentes adaptacións dos seus sistemas.
O sistema DIVA baséase en que as tendas, directamente ou a través das empresas de tax free, envíen en tempo real, á Axencia Tributaria o documento electrónico de reembolso (de agora en diante DER), correspondentes ás vendas tax free que realicen.
Este envío debe realizarse no mesmo momento en que ten lugar a venda para permitir a entrega do QR (ou o código de barras) ao viaxeiro. En último termo, de existir problemas técnicos, esta información podería enviarse á AEAT nun momento posterior sempre que se cumpran as seguintes dúas condicións: teña lugar nun momento anterior á saída do viaxeiro da Unión Europea e ademais, o devandito viaxeiro dispoña en papel ou en formato dixital do QR ou código de barras correspondentes.
O sistema DIVA funciona unicamente cando a saída do viaxeiro prodúcese por portos ou aeroportos españois. Por esta razón, resulta conveniente facilitar a impresión en papel do documento de reembolso ao viaxeiro, xa que se o selado ten lugar noutro país de Europa, o proceso deberá levarse a cabo de forma manual.
O envío desta información por parte das tendas pode efectuarse de dúas formas:
- Servizo web para envíos masivos de información (apropiado para un perfil de grandes cadeas de distribución e tendas que usen os servizos de operadores de tax free). As especificacións técnicas destes servizos pódense consultar nesta mesma páxina
- Formulario web na páxina da Axencia Tributaria (especialmente deseñado para PEMES ). Este formulario está dispoñible nas xestións desta mesma páxina
Unha vez que o turista obtivese o selado dixital deberá solicitar o reembolso efectivo do IVE á empresa colaboradora ou ben directamente á tenda. Neste segundo caso, a tenda deberá consultar que ese DER foi validamente selado e que se acha aínda pendente de reembolso. Esta consulta poderase efectuar nas xestións desta mesma páxina.
Por último, a tenda que efectúa o reembolso ao viaxeiro está obrigada a comunicar a devandita información á Axencia Tributaria a través da acción prevista para tal fin nas xestións desta mesma páxina.
O artigo 117.Tres da Lei 37/1992, do 28 de decembro, do Imposto sobre o Valor Engadido, establece que a devolución das cotas soportadas nas adquisicións de bens efectuadas no réxime de viaxeiros regulados no artigo 21. 2.º da propia Lei, poderá efectuarse a través de entidades colaboradoras nas condicións que se determinen regulamentariamente.
O artigo 9.1.2. º, letra B) do Regulamento do Imposto, aprobado polo Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro, dispón que o reembolso do Imposto poderá realizarse a través de entidades colaboradoras autorizadas pola Axencia Estatal de Administración Tributaria.
A efectos lémbrase que as entidades que pretendan intervir como colaboradoras na devolución do IVE en réxime de viaxeiros deben axustar a súa actuación aos seguintes requisitos:
- Obter autorización para actuar como entidade colaboradora para intervir na devolución do IVE en réxime de viaxeiros.
- Se é o caso, comunicar á AEAT a situación dos puntos de reembolso.
- Subscribir contratos de colaboración comercial cos vendedores. Tal e como se fai constar nas autorizacións, as entidades colaboradoras non poden intervir na devolución do IVE repercutido a viaxeiros por vendedores cos que non exista contrato de afiliación previa. Os contratos de afiliación establecerán os dereitos e obrigas derivadas da afiliación e non poderán incorporar cláusulas que permitan a un afiliado impedir ou limitar, directa ou indirectamente, a adhesión de calquera outro vendedor ao sistema de devolución da entidade colaboradora.
- O vendedor deberá comprobar sempre no momento da venda a identidade do viaxeiro e a súa residencia fóra da Unión Europea mediante a exhibición do pasaporte, documento de identidade ou outros. A obriga anterior deberá ser cumprida materialmente polo vendedor en todo caso e no momento e lugar en que se efectúe a compra.
- O vendedor deberá emitir o documento electrónico de reembolso (DER) e remitiro á AEAT. A expedición e remisión poderanse efectuar de dúas formas:
- Mediante formulario dispoñible nesta mesma páxina da AEAT.
- Mediante software propio ou facilitado por unha entidade autorizada para intervir como entidade colaboradora na devolución do IVE en réxime de viaxeiros. Calquera que sexa a forma de expedición, a obriga de expedir o DER deberá ser cumprida materialmente polo suxeito pasivo e responsable da operación, isto é, o vendedor do ben.
- O vendedor deberá entregar á viaxeira copia do DER.
- O viaxeiro, no prazo de tres meses desde a venda, deberá presentar os bens na aduana, que acreditará a saída efectiva dos mesmos do territorio da UE mediante visado do DER. O visado efectuarase por medios electrónicos cando a aduana de exportación estea situada no territorio de aplicación do Imposto.
- O viaxeiro presentará o DER visado á entidade autorizada. A presentación poderá efectuarse en puntos de reembolso ou electronicamente.
- A entidade colaboradora comprobará o visado do DER.
- A entidade colaboradora aboará ao viaxeiro, facendo constar a conformidade do mesmo, o Imposto consignado nos documentos electrónicos de reembolso descontando do devandito importe a comisión que proceda aplicar segundo a táboa de devolucións aprobadas para ese fin na Orde HAP/2652/2012, do 5 de decembro. A entidade colaboradora deberá comunicar á AEAT que o pagamento se fixo efectivo. En todo caso, o viaxeiro poderá optar por solicitar directamente do provedor a devolución das cotas do Imposto sobre o Valor Engadido soportado.
- A entidade colaboradora remitirá o DER ao vendedor.
- Tal e como se indica expresamente nas autorizacións emitidas, o incumprimento dos requisitos e condicións que implica a autorización concedida producirá a inmediata revogación da autorización. Entre outras, son causas de revogación as seguintes:
- Que a obriga de comprobar a identidade e a residencia do viaxeiro non se cumpra materialmente polo vendedor no momento e lugar da venda.
- Que a obriga de expedir o DER non se cumpra materialmente polo vendedor, estando totalmente prohibida a expedición do DER por parte do viaxeiro.