Mercaderies amb tractament especial
Joies, material de defensa, obres d'art, espècies protegides...
Material de defensa i doble ús
Ací t'expliquem què són les tecnologies de doble ús i els requisits per a importar material de caça o esportiu, entre d'altres
És el Registre Especial d'Operadors de Comerç Exterior (REOCE) del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme en el qual hi ha d'haver inscrits els operadors a fi de poder sol·licitar autorització per a les operacions d'exportació i expedició, d'importació i introducció així com de corretatge o intermediació, entre altres figures jurídiques, dels materials, productes i tecnologies a què es referix el Reial Decret 679/2014 d'1 d'agost.
Les llicències són autoritzades per la Secretaria d'Estat de Comerç del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme.
El material militar que requerix autorització o llicència es troba inclòs en la llista d'armes de guerra de l'Annex III.1 del Reglament de Control de Comerç Exterior de Material de Defensa, d'Otro Material i de Productes i Tecnologies de Doble Ús, aprovat per Reial Decret 679/2014, d'1 d'agost.
Es requerix autorització o llicència tant per a importacions definitives o temporals (reparacions, revisions, reposició sense cobrament de material defectuós, devolucions a origen, proves, homologacions, fires o exhibicions), rectificacions (termini de validesa, duana de sortida o valor de transacció), acords de producció davall llicència, activitats d'intermediació o corretatge i les importacions que procedisquen, independentment que existisquen autoritzacions en règim de trànsit de perfeccionament passiu o actiu.
No es requerix acompanyar la llicència amb documents de control en el cas de les importacions.En conseqüència, tan sols s'ha d'acompanyar fotocòpia del contracte amb el Ministeri de Defensa en el cas que existisca.
S'entén per doble ús aquells productes, inclosos el suport lògic (programari) i la tecnologia, que puguen destinar-se a usos tant civils com militars o usos nuclears.
Per a saber si el producte o tecnologia en qüestió està sotmés a control i requerix llicència o autorització cal consultar la llista inclosa a l'ANNEX I del Reglament núm. 428/2009 del Consell, que identifica 10 categories:
- Categoria 0:Materials, instal·lacions i equips nuclears
- Categoria 1:Materials, substàncies químiques, microorganismes i toxines
- Categoria 2:Tractament dels materials
- Categoria 3:Electrònica
- Categoria 4:Ordinadors
- Categoria 5:Telecomunicacions i seguretat de la informació
- Categoria 6:Sensors i làsers
- Categoria 7:Navegació i aviònica
- Categoria 8:Marina
- Categoria 9:Aeronàutica i propulsió
Per a la importació es requerix llicència o autorització.
Es requerix autorització o llicencia per a importacions definitives o temporals del material inclòs a l'annex II.1 del R. Decreto 679/2014, d'1 d'agost (reparacions, revisions, reposició sense cobrament de material defectuós, devolucions a origen, proves, homologacions, fires o exhibicions), rectificacions (termini de validesa, duana de sortida o valor de transacció), acords de producció davall llicència, activitats d'intermediació o corretatge i per a les exportacions que procedisquen d'operacions d'autoritzacions del règim de trànsit de perfeccionament passiu o actiu.
No serà necessària una autorització en l'àmbit del Reglament de control del comerç exterior de material de defensa, d'un altre material i de productes i tecnologies de doble ús, aprovat per Reial Decret 679/2014, d'1 d'agost, en el concernent a les exportacions temporals ni reexportacions d'armes de foc reglamentades, els seus components i municions, que estiguen realitzades per persones físiques, que no es deriven d'una activitat econòmica o comercial i estiguen destinades a caceres o pràctiques de tret esportiu.
Es requerix autorització o llicència per a les importacions definitives i temporals del material inclòs a l'annex III.2.del R. Decreto 679/2014, d'1 d'agost.
Estan subjectes a llicència la importació determinats productes inclosos als annexos del Reglament d'Execució (UE) Núm. 775/2014 de la Comissió de 16 de juliol de 2014, que modifica el Reglament (CE) núm. 1236/2005 del Consell, de 27 de juny de 2005, sobre el comerç de determinats productes que puguen utilitzar-se per a aplicar la pena de mort o infligir tortura i altres tractes o penes cruels, inhumans o degradants.
El material militar que requerix autorització o llicència es troba inclòs a l'annex I del Reglament de Control de Comerç Exterior de Material de Defensa, d'Otro Material i de Productes i Tecnologies de Doble Ús, aprovat per Reial Decret 679/2014 d'1 d'agost.
Es requerix autorització o llicencia tant per a exportacions definitives o temporals (reparacions, revisions, reposició sense cobrament de material defectuós, devolucions a origen, proves, homologacions, fires o exhibicions), rectificacions (termini de validesa, o valor de transacció), acords de producció davall llicència, activitats d'intermediació o corretatge, etc. També requeriran autorització o llicencia les exportacions/ importacions en el marc del règim de trànsit de perfeccionament actiu o passiu.
Es consideraria material de defensa i en el cas de voler exportar-lo hauries de demanar llicència d'exportació a la qual acompanyaria un document de control.
S'entén per doble ús aquells productes, inclosos el suport lògic (programari) i la tecnologia, que puguen destinar-se a usos tant civils com militars o usos nuclears.
Per a saber si el producte o tecnologia en qüestió està sotmés a control i requerix llicència o autorització cal consultar la llista inclosa a l'ANNEX I del Reglament núm. 428/2009 del Consell, que identifica 10 categories:
- Categoria 0:Materials, instal·lacions i equips nuclears
- Categoria 1:Materials, substàncies químiques, microorganismes i toxines
- Categoria 2:Tractament dels materials
- Categoria 3:Electrònica
- Categoria 4:Ordinadors
- Categoria 5:Telecomunicacions i seguretat de la informació
- Categoria 6:Sensors i làsers
- Categoria 7:Navegació i aviònica
- Categoria 8:Marina
- Categoria 9:Aeronàutica i propulsió
Per a l'exportació cap a països tercers es requerix llicència o autorització.
Sí, sempre que es done algun dels següents casos:
- Quan l'exportador haja sigut informat per les autoritats que es tracta de productes la destinació dels quals és o pot ser el de contribuir totalment o parcialment al desenvolupament, producció, maneig, funcionament, manteniment, emmagatzemament, detecció, identificació o propagació d'armes químiques, biològiques o nuclears o d'altres dispositius nuclears explosius, o al desenvolupament, producció, manteniment o
- Quan al país adquirent o al país de destinació, estiguen sotmesos a un embargament d'armes i quan l'exportador haja sigut informat per les autoritats que els productes en qüestió estan o poden estar destinats totalment o parcialment a un ús final militar.
Es requerix autorització o llicencia per a exportacions definitives o temporals del material inclòs a l'annex II.1 del R. Decreto 679/2014, d'1 d'agost (reparacions, revisions, reposició sense cobrament de material defectuós, devolucions a origen, proves, homologacions, fires o exhibicions), rectificacions (termini de validesa, duana de sortida o valor de transacció), acords de producció davall llicència, activitats d'intermediació o corretatge i per a les exportacions que procedisquen d'operacions d'autoritzacions del règim de trànsit de perfeccionament passiu o actiu.
No serà necessària una autorització en l'àmbit del Reglament de control del comerç exterior de material de defensa, d'un altre material i de productes i tecnologies de doble ús, aprovat per Reial Decret 679/2014, d'1 d'agost, en el concernent a les exportacions temporals ni reexportacions d'armes de foc reglamentades, els seus components i municions, que estiguen realitzades per persones físiques, que no es deriven d'una activitat econòmica o comercial i estiguen destinades a caceres o pràctiques de tret esportiu.
Està subjecta a llicència l'exportació de determinats productes inclosos als annexos del Reglament d'Execució (UE) Núm. 775/2014 de la Comissió de 16 de juliol de 2014, que modifica el Reglament (CE) núm. 1236/2005 del Consell, de 27 de juny de 2005, sobre el comerç de determinats productes que puguen utilitzar-se per a aplicar la pena de mort o infligir tortura i altres tractes o penes cruels, inhumans o degradants.
Les sancions són instruments de naturalesa diplomàtica o econòmica a què es recorre per a provar d'erradicar activitats que violen el Dret internacional i els drets humans o posar fi a les polítiques que no respecten l'Estat de Dret ni els principis democràtics.
En el marc de la Política Exterior i de Seguretat Comuna (PESC), l'ha imposat amb freqüència sancions o mesures restrictives (ambdós termes s'utilitzen ací indistintament), bé per iniciativa pròpia o bé per a donar efecte a les resolucions vinculants del Consell de Seguretat de les Nacions Unides.
Estes sancions inclouen nombroses mesures:embargaments d'armes, restriccions a l'admissió de persones incloses en llistes, immobilització de béns pertanyents a persones o entitats incloses en llestes i diferents formes de sancions econòmiques com la prohibició d'importar o exportar determinats béns.
Estes sancions inclouen nombroses mesures:
- Embargaments d'armes
- Restriccions a l'admissió de persones incloses en llistes
- Immobilització de béns pertanyents a persones o entitats incloses en llistes
- Diferents formes de sancions econòmiques com la prohibició d'importar o exportar determinats béns