Saltar al contingut principal
Manual de Trànsit

V.6.4.1. Expedició d'un rep

Les duanes estendran un rep a petició de la persona que este les mercaderies i el DUA o el DAT en la duana de destí. Este rep, tanmateix, no podrà servir de prova alternativa de la finalització del règim.

Article 46 de l'apèndix I del Conveni
Article 306, apartat 5, de l'AE

El rebut té dos funcions importants: en primer lloc. informa al titular del règim de què el transportista ha lliurat els documents de trànsit en la duana de destí; en segon lloc, desenvolupa un paper important si s'inicia una investigació per no haver rebut la duana de partida informació sobre l'arribada de l'enviament. En aquells casos, el titular del règim pot presentar el rebut en la duana de partida per a comunicar així en què duana s'han presentat les mercaderies i els documents. D'aquesta manera, es dota amb més eficàcia al procediment d'investigació.

Annex B10 de l'apèndix III del Conveni
Annex 72-03
Annex I del Conveni del DUA
Apèndix B1 de l'annex 9 del ADT

El rebut pot estendre's utilitzant:

  1. el model TC11 que figura en l'annex B10 de l'apèndix III del Conveni i en l'annex 72-03 de l'AE; o
  2. el revers de l'exemplar núm. 5 del DUA, en l'espai proveït per a tal fi.

Si s'utilitza el revers de l'exemplar núm. 5 com a rebut, la duana de destí consignarà les següents dades:

  • el número de referència de l'operació de trànsit;
  • el lloc, el nom i el número de referència de la duana de partida;
  • la data i la firma.

La persona que sol·licite el rebut en el model TC11 haurà de complimentar-ho abans de presentar-ho, per a seu visat, davant el funcionari competent en la duana de destí.

OPERADORS ECONÒMICS
La persona que sol·licite l'expedició d'un rep en la duana de destí complimentarà el formulari TC11 a mà, de manera llegible, consignant en ell les següents dades:

  • el lloc, el nom i el número de referència de la duana de destí;
  • la situació de l'enviament, tal com s'especifique en el corresponent DUA o DAT;
  • el número de referència de l'operació de trànsit;
  • el lloc, el nom i el número de referència de la duana de partida.

El rebut pot incloure també informació addicional sobre les mercaderies. El titular del règim pot, per exemple, desitjar deixar constància de la direcció a la que el transportista de les mercaderies remetrà el rebut una vegada visat per les autoritats duaneres. La duana de destí no està obligada a remetre el rebut per correu, però podrà fer-ho si el jutja necessari. Normalment, el titular del règim sol·licitarà al transportista que li remeta el rebut.

La direcció a la que ha de remetre's podrà figurar en el revers del rebut.

DUANA

Quan se sol·licite un rep, la duana de destí haurà de:

  • comprovar que s'ha utilitzat el formulari correcte, és a dir, el TC11;
  • comprovar que siga llegible;
  • comprovar si s'ha complimentat degudament;
  • comprovar si existixen circumstàncies que no permeten estendre el rebut;
  • si tot està en ordre, estendre el rebut a la persona que l'haja sol·licitat.