Saltar al contingut principal
Manual de Trànsit

VIII.2.4.5.3. Notificació al fiador

Article 117, apartat 2, de l'apèndix I del Conveni
Article 85, apartat 1, de l'AD
Article 117, apartat 3, de l'apèndix I del Conveni
Article 85, apartat 2, de l'AD

Quan no s'haja ultimat el règim, el fiador serà informat de la no ultimació:

  • per les autoritats competents del país de partida, mitjançant el missatge «Notificació del fiador» (IE023) o una notificació equivalent, en el termini de nou mesos a partir de la data en la que les mercaderies hagueren hagut de presentar-se en la duana de destí; i, posteriorment,
  • per les autoritats competents responsables de la recaptació, en el termini de tres anys a partir de la data d'admissió de la declaració de trànsit, que li podran exigir el pagament dels imports garantits respecte a l'operació de trànsit comuna o de la Unió de què es tracte.

La primera notificació (84) haurà d'indicar el número i la data d'admissió de la declaració de trànsit, el nom de la duana de partida i del titular del règim i el text de la notificació. Si, en comptes de la notificació IE023, s'utilitza una notificació equivalent, es recomana utilitzar la mateixa estructura.
La segona notificació haurà de precisar el número i la data d'admissió de la declaració de trànsit, el nom de la duana de partida, el nom del titular del règim i l'import de les quantitats de què es tracte.

Article 10, apartat 1, de l'apèndix I del Conveni

Per a facilitar l'actuació enfront del fiador, serà necessari que este estiga establit en la Part contractant on s'haja constituït la garantia per a una determinada operació de trànsit comú i que fixe domicili o designeu un representant a cada una de les altres Parts contractants que participen en esta operació.

Article 82, apartat 1, de l'AD

Quan una d'aquestes Parts contractants siga la Unió, el fiador haurà de fixar domicili o designar un representant a cada un de seus Estats membres. Ja que l'autoritat competent per a la recaptació no serà sempre la del país on es va constituir la garantia, esta no disposarà necessàriament de les dades (nom i direcció) relatius al fiador o el seu mandatari al país en qüestió.

En estos casos s'haurà d'utilitzar el missatge «Investigació sobre garanties» (IE034) i la resposta s'haurà de donar amb el missatge «Resposta a la investigació sobre garanties» (IE037) (85).

Quan el missatge «Sol·licitud de recaptació» (IE150) haja sigut enviat per la duana de partida, podrà incloure la informació sobre el fiador i el seu domicili al país de l'autoritat responsable de la recaptació.

Article 117, apartat 4, de l'apèndix I del Conveni
Article 85, apartat 3, de l'AD

Nota:

El fiador quedarà eximit de les seues obligacions en cas que alguna de les notificacions no haja sigut efectuada en el termini previst.

DUANA
Quan el fiador no responga a través del seu «domicili», l'autoritat competent per al cobrament haurà de posar-se en contacte amb la duana de garantia per a assegurar el pagament del deute.

(84) Esta informació està inclosa en el missatge «Notificació del fiador» (IE023).
(85) En el procediment de continuïtat de les activitats s'haurà d'utilitzar, en aquells casos, el document de sol·licitud de direccions TC30 (vegeu el model recollit en l'annex 8.3).