Saltar al contingut principal
Manual de Trànsit

VIII.3.3.1. Missatges d'intercanvi d'informació

En qualsevol moment dels procediments d'investigació i recaptació podran enviar-se els missatges «Informació sobre la investigació i la recaptació» (IE144) i «Sol·licitud d'informació sobre la investigació i la recaptació» (IE145) per tal d'intercanviar informació addicional o plantejar preguntes sobre un envie específic.

Podran iniciar este intercanvi d'informació tant la duana de partida com la duana de destí; per a prosseguir el procediment no serà necessari facilitar una resposta (missatges complementaris).

El missatge IE144 serà utilitzat per la duana de partida i el missatge IE145, al seu torn, per la duana de destí.

Si anara necessari aportar documents addicionals en paper, estos podran enviar-se per uns altres mitjans (fax, correu, correu electrònic, etc.) directament a la persona de contacte que figura en els missatges, fent constar clarament el NRM del moviment al que corresponen i, quan s'envien en paper, a l'empara del formulari TC20 BIS (vegeu el model de l'annex VII.8.4).