Subhasta núm. 1/2022 de la Duana de València Marítima
Celebrada la subhasta el dia 20 de juliol de 2022, han sigut adjudicats tots els Lots.A l'annex "Acta primera Adjudicataris I" es relacionen els lots amb preu de sortida, número de licitació, i preu d'adjudicació.
HAN SIGUT MODIFICATS ELS LOTS NÚMEROS 1 Y 4, SEGONS NOU ANNEX I 01 2022 (BIS) mod.LOTS 1 i 4
Es comunica per a públic coneixement, que el proper dia 20 de juliol de 2022, a les 9,30 hores, a la Sala d'Actes (5a planta) de la Regional de Duanes de la AEAT de València, calle Jesús, núm. 19, 46007 València, (aforament limitat) es procedirà a la venda en pública subhasta de les mercaderies que figuren ressenyades als fulls adjunts, ajustant-se el desenvolupament de la mateixa a les següents
BASES
1ª.- RÈGIM JURÍDIC
La present subhasta es realitzarà en aplicació de l'establit als articles 198 i 199 del Reglament (UE) Núm. 952/2013 del Parlament Europeu del Consell de 9 d'octubre de 2013 pel qual s'establix el Codi Duaner de la Unió, els articles 247 a 250 del Reglament d'Execució (UE) 2015/2447 de la Comissió de 24 de novembre de 2015 pel qual s'establixen normes de desenvolupament de determinades disposicions del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'establix el Codi Duaner de la Unió, els articles 316 i següents i 419 al 423 de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decret de 17 d'octubre de 1947, i se celebrarà de conformitat amb el disposat al Reglament General de Recaptació, aprovat per Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, i en la Llei 7/2012 de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
2ª.- OBJECTE DE LA SUBHASTA
La present subhasta té per objecte l'alienació de béns continguts en Annex I. La localització de les diferents ubicacions en els que els esmentats béns es troben depositats es detalla a l'Annex II.
3ª.- LICITADORS
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, dels taxadors, dels dipositaris i dels funcionaris directament implicats en el procediment d'alienació, podrà prendre part en la subhasta, per si o per mitjà de representant, qualsevol persona que tinga capacitat d'obrar d'acord amb dret i que no tinga per a això impediment o restricció legal.
Tot licitador haurà de justificar la seua personalitat mitjançant presentació del seu D.N.I. i, en el cas d'actuar com a representant d'una altra persona, haurà de justificar tal condició de forma adequada.
3.2. Tot licitador, per a ser admés com a tal, haurà de constituir prèviament davant de la Mesa de Subhasta un depòsit de garantia del 5 per 100 del tipus de subhasta de cada un dels lots respecte dels que desitge licitar.Estos depòsits es materialitzaran aportant, de la forma descrita en l'apartat 3.3, justificant de l'ingrés en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària en el BBVA, acompanyat de l'Annex III emplenat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, si un licitador desitja licitar per més d'un lot, haurà de realitzar tants depòsits com lots pels que desitge licitar).
En realitzar el depòsit, el licitador haurà de declarar si desitja que el seu depòsit quede reservat per al cas que el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7.Per a això, haurà de marcar la casella corresponent a l'Annex III. En cas de no marcar-se tal casella, s'entendrà que el licitador no desitja que el seu depòsit quede reservat.
3.3. Els licitadors hauran de presentar la seua oferta per a cada lot omplint l'Annex IV i introduint-lo en sobre individual degudament tancat per cada lot respecte del qual desitgen licitar.Les ofertes podran presentar-se des de l'anunci de la subhasta fins a les 13:00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establits en l'apartat 5.2.Les esmentades ofertes seran presentades en el Registre General de les Administracions de Duanes i II.EE. València-Marítima, situat al carrer Muelle de la Duana, s/n (46024 - València).
El licitador n'haurà d'incloure al sobre tancat el justificant d'ingrés en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en el BBVA acompanyat de l'Annex III degudament complimentat conforme als assenyalat en l'apartat anterior.
Este mateix procediment s'utilitzarà per a efectuar licitacions per al cas de segona licitació.
Les licitacions només es consideraran vàlides si els sobres presentats efectivament continguen tots i cada un dels documents indicats en els paràgrafs anteriors.Altrament, la licitació es considerarà nul·la.
4ª.- TRIBUTS
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació al territori en què es troben els béns i altres impostos corresponents, tret de l'Impost Especial sobre Determinats Mitjans de Transport, havent d'abonar-se el seu import, en el seu cas, en el moment de la matriculació del vehicle.En tot cas s'haurà de satisfer la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat al Reial Decret Legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
5ª.- DESENVOLUPAMENT DE LA SUBHASTA
5.1.Mesa de subhasta
La Mesa de Subhasta estarà constituïda per la Cap de la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de la AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegue, que ostentarà la Presidència de la Taula;el Cap Regional Adjunt de l'Àrea de Gestió Duanera de la AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegue, en qualitat de Vocal;i una altra persona pertanyent al funcionariat de la AEAT de l'Àrea de Duanes i II.EE, que actuarà com a Secretari si és funcionari o Secretària si és funcionària.De veu pública actuarà la persona pertanyent al funcionariat de la AEAT designat per la Presidenta de la Taula.
5.2 Sistema de licitacions
Les licitacions, que seran úniques per cada persona i lot, s'efectuaran per escrit, en sobre degudament tancat i conforme al model de licitació a l'Annex IV, amb la indicació de:
- nom i cognoms, NIF o CIF social i
- número de lot pel qual es licita,
- quantitat en número i lletra i
- firma de l'interessat o el seu representant degudament acreditat.
Cada licitació es presentarà en sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat.A l'exterior del sobre s'indicarà, únicament i exclusivament, el número de lot pel qual es licita, el N.I.F. del licitador i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i dins del sobre el document amb els requisits anteriorment esmentats i el justificant d'ingrés del depòsit.
No s'admetran licitacions que no cobrisquen la taxació mínima de sortida.
Igualment es podran efectuar licitacions per al cas de segona licitació.La forma de procedir i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant a l'exterior del sobre, únicament i exclusivament, el número de lot pel qual es licita, el N.I.F. del licitador i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”. En la segona licitació, no serà necessari incloure de nou el justificant d'ingrés del depòsit.
No s'admetran licitacions en segona licitació que no cobrisquen el 75% de la taxació mínima de sortida.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licitació com a NUL·LA.
En acabar cada una de les licitacions s'anunciarà públicament l'adjudicatari, que ho serà per haver oferit la màxima quantitat.En el cas que coincidisquen en la millor actitud algunes de les ofertes presentades, es procedirà de la següent forma als efectes de licitar entre ells el lot:
- Si tots els licitadors que coincidisquen en la licitació es troben presents a la sala, es procedirà a atorgar tantes licitacions com siguen necessàries per a adjudicar el lot al millor postor d'entre els esmentats licitadors i per import superior al licitat inicialment.Les licitacions seran verbals a la plana i es realitzaran:
- Fins a 600 €.......................... de 50 en 50 €.
- De 601 a 3.000 €.................... de 100 en 100€.
- De 3.001 a 6.000 €.................. de 200 en 200 €.
- De 6.001 a 10.000 €................. de 500 en 500 €.
- De 10.001 € en adelante............ de 1.000 en 1.000 €.
- Si no es troben presents a la sala cap dels licitadors que coincidisquen en la licitació, se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació per import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la notificació de l'esmentada comunicació.L'esmentada licitació s'haurà de presentar conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3 de les presents Bases mitjançant la presentació d'un sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat a l'exterior de la qual s'indicarà, únicament i exclusivament, el número de lot pel qual es licita, el N.I.F. del licitador i la indicació “TERCERA LICITACIÓ”. A l'interior del sobre s'haurà d'incloure el document de l'Annex IV degudament emplenat sense que siga necessari realitzar un nou depòsit conforme a la nova licitació.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postor.
- Si d'entre els licitadors que coincidisquen en la licitació, hi haguera presents i no presentes a la sala, als presents se'ls comunicarà en el mateix moment que disposaran de deu dies hàbils a comptar des del següent al de la celebració de la subhasta per a presentar una nova licitació per import superior al licitat inicialment;i amb els licitadors no presents es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postor.
En el cas que un licitador no presente una nova licitació dins del límit temporal indicat en els paràgrafs b o c anteriors, s'entendrà que l'esmentat licitador ha optat per retirar-se de la licitació.
L'assistència presencial al sistema de licitacions quedarà condicionada a l'aforament de la sala en la qual es desenvoluparà la subhasta en les condicions determinades per les autoritats sanitàries en el moment del desenvolupament de la mateixa i a la sol·licitud prèvia d'assistència mitjançant el procediment assenyalat en l'apartat 8.
En el cas de presentar-se actituds en què hi haja discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
5.3 Modificació o retirada de lots
La Taula es reserva el dret a modificar o retirar qualsevol lot abans o durant la subhasta i prèviament a les licitacions, així com a suspendre-la si existixen indicis de confabulació, escassetat de licitadors o qualsevol causa que poguera redundar en perjudici del Tresor.
5.4 Segona licitació
En cas de no ser alienats la totalitat o part dels béns en primera licitació podrà acordar-se, per la Taula, la celebració immediata d'una segona licitació, admetent licitacions que cobrisquen el 75 per cent de la primera licitació.Per a presentar-se a la segona licitació serà necessari haver constituït depòsit de garantia i presentació de l'Annex III, en els termes i condicions establits en el punt 5.2 anterior, l'incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a prendre part en la subhasta.
5.5 Devolució depòsits
A partir de l'endemà al de celebració de la subhasta, la Taula tornarà per transferència bancària els depòsits que s'hagueren constituït, tret dels pertanyents als adjudicataris, que quedaran reservats com a garantia del compliment de l'obligació de satisfer la resta del preu d'adjudicació.
Així mateix, en el cas que el licitador haguera manifestat el seu desig que el depòsit quedara reservat per al cas que el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7, l'import del depòsit quedarà retingut fins al compliment de l'obligació de satisfer el preu d'adjudicació per part de l'adjudicatari.
5.6 Acreditació de l'adjudicatari
En l'acte d'adjudicació en subhasta de qualsevol lot, l'adjudicatari haurà d'acreditar la seua personalitat amb l'exhibició del document d'identitat o un altre document, i acreditar, així mateix, la seua representació si actua per compte de tercers, sent-los exclusivament expedits a favor seu o del tercer representat, els certificats d'adjudicació del lot respectiu.
5.7 Desemborsament del preu de rematada
Els adjudicataris hauran d'ingressar en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària en el BBVA, dins dels QUINZE DIES NATURALS següents al de la data de celebració de la Subhasta, la diferència entre el depòsit constituït i el preu d'adjudicació.Els adjudicataris que no procedisquen d'esta manera perdran el dret d'adjudicació del lot i l'import del seu depòsit, quedant obligats a rescabalar l'Administració dels perjuís que origine l'esmentada falta de pagament.
En cas d'impagament del preu de rematada per l'adjudicatari, la Taula podrà optar per acordar l'adjudicació al licitador que, havent manifestat el seu desig de reservar el depòsit per al cas que el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes, haguera realitzat la segona oferta més elevada.En el cas que hi haguera dues ofertes que compliren ambdós requisits, se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació davant de la Secretaria de la Dependència Regional anteriorment esmentada per import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la notificació de l'esmentada comunicació.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot al millor postor.
5.8 Actes d'adjudicació en subhasta
Complits els requisits per a la retirada dels béns adjudicats en subhasta, es lliurarà als adjudicataris actes d'adjudicació en subhasta dels béns i preus de rematada, als efectes tributaris que siguen procedents.
5.9 Càrregues, gravàmens i altres despeses
Seran per compte de l'adjudicatari la totalitat de les càrregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguen d'un ens públic o privat), que recaiguen sobre les adjudicacions objecte, de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que poden resultar.
Seran per compte de l'adjudicatari les despeses relatives a l'encunyament del número de bastidor dels vehicles i embarcacions adjudicades, obtenció dels facsímils, ITV, fitxes tècniques i fotografies necessàries, en el seu cas, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles a motor;els que s'hagen d'abonar als depòsits on es troben, en el seu cas, depositats, així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
Els contenidors on es pogueren trobar ubicades les mercaderies no formen part del lot i les despeses de transbord i retirada de les mateixes seran assumides pels adjudicataris.
5.10 Retirada dels béns adjudicats
Per a retirar els lots adjudicats, prèviament s'hauran de presentar davant del Registre General de la Delegació de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària de València, situat al carrer Muelle de la Duana, s/n (46024 - València) tots o alguns dels documents següents segons els casos:
- Resguard bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en el BBVA.
- Original i còpia de la carta de pagament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.
Acreditats els extrems anteriors, la Duana expedirà acta d'adjudicació en subhasta dels béns.Este document servirà de justificant per a poder retirar les mercaderies del lloc en el qual es troben ubicades.
Els adjudicataris de lots que comporten despeses per la seua estada en dipòsit correran amb les esmentades despeses des de l'endemà al del lliurament del certificat d'adjudicació.
Els lots hauran de ser retirats en els VINT DIAS NATURALS següents al de la subhasta.Transcorreguts NORANTA DIES des de l'adjudicació sense que les mercaderies hagen sigut retirades, estes podran incórrer en abandonament d'acord amb l'establit en els apartats 6é i 7é de l'article 316 de les Ordenances de Duanes.
6ª.- EXAMEN DELS LOTS
Les mercaderies a subhastar es troben depositades als llocs que figuren a cada lot i podran ser examinades pels interessats per a comprovar la seua qualitat, quantitat i altres circumstàncies relacionades amb les mateixes durant els dies 4 al 8 de juliol de 2022, en l'horari i conforme als requisits previs indicats a l'Annex II. A estos efectes, pel només fet de licitar es presumirà la conformitat dels interessats amb la mercaderia que constituïx cada un dels lots, no acceptant-se cap reclamació posterior sobre estos extrems.
7ª.- RECLAMACIONS I ACCEPTACIÓ DE CONDICIONS
Una vegada finalitzada la subhasta no s'admetran reclamacions per part dels adjudicataris respecte a la qualitat, quantitat i altres circumstàncies relacionades amb les mateixes dels lots.
La concurrència a la subhasta suposa l'acceptació de totes les condicions que regixen la mateixa, tant les exposades en este anunci com les adoptades per la Taula en la direcció de la subhasta.
Per a qualsevol consulta o aclariment sobre la present subhasta pública, pot contactar amb esta Dependència Regional de Duanes i IIEE València a través del següent correu electrònic:
Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es
8ª.- MESURES COVID
Per a l'assistència a la celebració de la subhasta, és necessari la prèvia inscripció, mitjançant correu electrònic a Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es, indicant en l'assumpte “CITA PRÈVIA SUBHASTA” i adjuntant còpia del rebut de presentació de la licitació obtingut conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3.La possibilitat d'assistència es confirmarà per correu electrònic a la bústia des de la qual s'haja presentat la sol·licitud.
S'hauran de seguir les instruccions d'accés establides per la Dependència Regional de Duanes de València i s'haurà de respectar a tota hora la distància mínima de seguretat.
És obligatori el compliment de totes les mesures que adopten les autoritats sanitàries i en el seu cas els protocols de protecció aprovats per la AEAT, en particular l'ús de màscara i respecte dels aforaments establits.