Subhasta pública a la Dependència de Duanes i II.EE. de Múrcia
Saltar índex de la informacióSubhasta pública a la Dependència de Duanes i II.EE. de Múrcia-Novembre
Esta Dependència acorda celebrar el dia 23 de noviembrede 2022, a les 9:00horas, a la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de Múrcia, situada en CalleViolonchelista Miguel Ángel Clares, 7, C.P.:30007 (Múrcia), la venda en subhasta pública dels béns relacionats en el ANNEX I.
Les condicions que regiran la celebració d'esta subhasta són les següents:
BASES
1. OBJECTE DE LA SUBHASTA
La present subhasta té per objecte l'alienació dels béns continguts en el ANNEX I.
2. RÈGIM JURÍDIC
És d'aplicació a esta subhasta la següent normativa:
- Llei Orgànica 12/1995, de 12 de desembre, de Repressió del Contraban.
- Reial Decret 1649/1998, de 24 de juliol, que desenvolupa el Títol II de la LeyOrgánica 12/1995, de 12 de desembre, sobre Repressió del Contrabando,relativo a les infraccions administratives de contraban.
- Títol VI, Capítol I (articles 419 a 423) de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decret de 17 d'octubre de 1947, que regula el procediment per a la realització de les subhastes de duanes.
- Article 320 de les Ordenanzasde Aduanas, que regula l'aplicació del producte de la venda dels gèneres subhastats.
- Títol III, Capítol II (articles 97 a 107) del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol.
- Article 7 (limitacions als pagaments en efectiu) de la Llei 7/2012, de 29 deoctubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
3. PERSONES QUE PRETENGUEN PRESENTAR UNA LICITACION.
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, de les persones que hagen participat en la taxació, de les persones que exercisquen la funció de depòsit dels béns objecte de la subhasta i de les persones pertanyents al funcionariat integrant de la AEAT directament implicat en el procediment d'alienació, podrà prendre part en la subhasta, per si o pel mig persona que ostente la representació, qualsevol persona que posseïsca capacitat d'obrar d'acord amb dret i que no tinga per a això impediment o restricció legal.S'haurà d'identificar adequadament i amb document que justifique, en el seu cas, la representació que ostente.Les persones que hagen presentat licitacions justificaran la seua personalitat mitjançant presentació del seu DNI i acreditaran la seua capacitat legal per a adquirir les mercaderies subhastades, quan estes siguen constitutives d'expedició comercial.
3.2. Tota persona que haja presentat una licitació, per a ser admesa com a tal, haurà de constituir prèviament i a tot tardar el dia 16 de novembre de 2022 un sol depòsit de garantia del 5 per 100 del tipus de subhasta del total dels béns respecte dels que desitge licitar.Este depòsit es materialitzarà aportant justificant de l'ingrés en el compte ES06 0128 9463 1101 0001 1743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter , acompanyat del ANNEX II (en el qual s'haurà d'indicar, desglossat, la part del depòsit total que correspon a cada lot pel qual es desitja licitar) complimentat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, que si una persona desitja licitar per més d'un lot, haurà de sumar el tipus de subhasta dels béns sobre els quals desitge licitar i aplicar-lo un 5 per 100, sent el resultat l'import de l'únic depòsit que ha de realitzar).El ANNEX II ha de ser presentat a tot tardar, el dia 16 de novembre de 2022,en el RGE done-la AEAT de Múrcia, dirigit a la Dependència Regional de Duanes i II.EE. de Múrcia, situada al Carrer Violoncel·lista Miguel Ángel Clares 7, C.P.30007 (Múrcia), o en qualsevol altre registre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, dirigit a l'oficina D30600.L'incompliment dels requisits anteriors, o la no-presentació de l'Annex II en el registre tal com s'indica anteriorment o la constitució del depòsit fora dels terminis establits per a ambdós casos, determinarà la pèrdua del dret a prendre partix en la subhasta.
3.3. Les persones que hagen presentat degudament les licitacions, podran presentar les seues ofertes en sobre individual per cada lot i degudament tancat des de la data de l'anunci de la subhasta fins a les 13:00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establits en el punt 5.2.Les esmentades ofertes, seran presentades enel RGE de la AEAT de Múrcia, dirigit a la Dependència Regional de Duanes i II.EE. de Múrcia (oficinaD30600).Igualment es podran efectuar licitacions per al cas de segona licitació.
4. EXAMEN DELS LOTS
Els béns es troben en les direccions especificades en el ANNEX I.
Podran ser examinats per aquelles persones que estiguen interessades en participar en la subhasta durant els dies 2, 3, 4 i 7, 8, 9, 10 i 11 novembre de 2022, de 9.00 hores a 13.00 hores.
5. DESENVOLUPAMENT DE LA SUBHASTA
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de Subhasta estarà constituïda pel Cap de la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de la AEAT a Múrcia, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegue, que ostentarà la Presidència de la Taula;el Cap de Gestió de Duanes i II.EE. de la AEAT a Múrcia, o persona pertanyent al funcionariat de la AEAT en qui delegue, en qualitat de Vocal;i una altra persona pertanyent al funcionariat de la AEAT de l'àrea de Duanes i II.EE, que actuarà com a Secretari si és funcionari o Secretària si és funcionària.De veu pública actuarà la persona pertanyent al funcionariat de la AEAT designat pel President de la Taula si és funcionari o Presidenta de la Taula si és funcionària.
5.2. Sistema de licitacions
Les licitacions, que seran úniques per cada persona i lot, s'efectuaran per escrit i en sobre degudament cerrado.En l'exterior del sobre s'indicarà únicament i exclusivament el número de lot pel que es licita i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i a l'interior la indicació de l'actitud, nom i cognoms, NIF o CIF social i nombre de lot pel qual es licita, quantitat en número i lletra i firma de la persona interessada o de la persona que ostente la seua representació, degudament acreditada.No s'admetran licitacions que no cobrisquen la taxació mínima de sortida indicada per a cada Lot a l'Annex I.
Igualment es podran efectuar licitacions per al cas de segona licitació.La forma de procedir i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant-ne a l'exterior del sobre d'única i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”.
En acabar cada una de les licitacions s'anunciarà públicament la persona a qui s'adjudica, que ho serà per haver oferit la màxima quantitat.Enel cas que coincidisquen en la millor actitud algunes de les ofertes presentades, es procedirà de la següent forma als efectes de licitar entre elles el lot:
- Si totes les persones que han presentat licitacions que coincidisquen en la licitació es troben presents a la sala, es procedirà a atorgar tantes licitacions com siguen necessàries per a adjudicar el lot a la persona que haja presentat la millor actitud d'entre les persones que hagen presentat licitació i per import superior a licitat inicialment.
Les licitacions seran verbals a la plana i es realitzaran:
- Hasta600€…................................ de50en50€.
- De601a3.000€…........................ de 100 en 100€.
- De3.001a6.000€….................... de 200 en200 €.
- De6.001a10.000€….................. de 500 en500 €.
- De10.001€enadelante…............de 1.000 en 1.000 €.
- Si totes les persones que han presentat licitacions que coincidisquen en la licitació no es troben presents a la sala (licitacions per correu), se'ls enviarà una comunicació als efectes de realitzar una nova licitació per correu per import superior al licitat inicialment en el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà al de la notificació de l'esmentada comunicació.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot a la persona que haja presentat la millor actitud.
- Si d'entre les persones que han presentat licitacions que coincidisquen en la licitació, hi haguera persones presents i persones no presents a la sala, a les persones presents se'ls comunicarà verbalment en el mateix moment que disposaran de DEU DIES HÀBILS a comptar des del següent al de la celebració de la subhasta per a presentar una nova licitació per import superior al licitat inicialment;i amb les persones que hagen presentat licitacions i no estigueren presents es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior.Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins a l'adjudicació del lot a la persona que haja presentat la millor actitud.
En el cas de presentar-se actituds en què hi haja discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació al territori en què es troben els béns i altres impostos corresponents, tret de l'Impost Especial sobre Determinats Mitjans de Transport, havent d'abonar-se el seu import, en el seu cas, en el moment de la matriculació del vehicle.En tot cas s'haurà de satisfer la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat al Reial Decret Legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licitació com a NUL·LA.
S'adjunta model de licitació en el ANNEX III.
5.3. Segona licitació
En cas de no ser alienats la totalitat o part dels béns en primera licitació podrà acordar-se, per la Taula, la celebració immediata d'una segona licitación,admitiendo licitacions que cobrisquen el 75 per cent de la primera licitació.Per a presentar-se ala segona licitació serà necessari haver constituït depòsit de garantia i presentació de l'ANNEX II, en els termes i condicions establits en el punt 5.2 anterior, l'incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a prendre part en la subhasta.
Conclosa la celebració de la subhasta pública, qualsevol persona podrà verificar en la Dependència Regional de Duanes i IIEE de Múrcia l'import pel que s'ha adjudicat cada lot en primera i segona licitació.
5.4. Adjudicació directa
Els lots que quedaren, en el seu cas, definitivament deserts NO s'adjudicaran mitjançant procediment d'adjudicació directa i seran objecte d'alienació en una següent subhasta.
5.5. Pagament del preu de la rematada
Les persones que resulten adjudicatàries hauran d'ingressar en el compte ES06 01289463 110100011743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter, dins del termini de DEU DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà al de la data de la celebració d'a Subhasta, la diferència entre el depòsit total constituït i el preu d'adjudicació.
Les persones que resulten adjudicatàries que no procedisquen d'esta manera perdran l'import del seu depòsit, quedant subjectes a l'obligació de rescabalar l'Administració dels perjuís que origine l'esmentada falta de pagament.
A les persones que resulten adjudicatàries, però no estiguen presents a la sala en el moment de la celebració de la subhasta pública, se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de DEU DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà el de la notificació de l'esmentada comunicació, per a procedir al pagament del preu de la rematada.
L'impagament del preu de rematada per la persona que resulte adjudicatària en els terminis establits, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del depòsit constituït que corresponga a l'esmentat lot.En tot cas, el lot en qüestió podrà ser objecte d'alienació en una pròxima subhasta.
5.6. Serà per compte de la persona que resulte adjudicatària:
La totalitat de les càrregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguen d'un ens públic o privat), que recaiguen sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que puguen resultar.
Les despeses relatives a l'encunyat del número de bastidor dels vehicles adjudicados,o btención dels facsímils, ITV, fitxes tècniques i fotografies necessàries, en el seu cas, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles a motor;així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
5.7. Devolució de depòsits
A partir de l'endemà al de celebració de la subhasta, es procedirà a la devolució, per transferència bancària, els depòsits que s'hagueren constituït, tret dels pertanyents a les persones que resulten adjudicatàries, que s'aplicaran al pagament del preu de rematada.
5.8. Retirada dels béns adjudicats
Per a retirar els lots adjudicats, s'hauran de presentar tots o alguns dels documents següents segons els casos:
- Resguard bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte ES060128 9463 1101 0001 1743 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària a Bankinter.
Acreditats els extrems anteriors, s'expedirà certificat de l'acta d'adjudicació en subhasta dels béns.
Les mercaderies adjudicades hauran de ser retirades dels llocs en què estiguen depositades en el termini de VINT DIAS HÀBILS a comptar des de l'endemà el de la data de celebració de la Subhasta, en horari de 09:00h.a 13:00h.
Transcorregut l'esmentat termini sense que les mercaderies hagen sigut retirades, estes quedaran abandonades a favor de la Hisenda Pública, d'acord amb l'establit en la normativa en la matèria, sense que l'esmentat abandonament concedisca el dret a la devolució de l'import depositat per a la seua adjudicació.
La retirada dels béns adjudicats es realitzarà havent d'aportar la persona que resulte adjudicatària, en el seu cas, els elements necessaris per al transport dels béns adjudicats (exemple:grua per a retirada de vehículos,etc.).
5.9. Acreditació de la persona a qui s'assigne l'adjudicació
En l'acte d'adjudicació, la persona que resulte adjudicatària haurà d'acreditar la seua personalitat amb l'exhibició del document nacional d'identitat o passaport, així com la seua representació si actua per compte d'altres persones, sent-li exclusivament expedit a favor seu o de la tercera persona a qui representa el certificat d'adjudicació del bé.
6. MESURES COVID
Per a l'assistència a la celebració de la subhasta, és necessari la prèvia inscripció, mitjançant email a la direcció D.Aduana.Murcia@correo.aeat.es.
S'hauran de seguir les instruccions d'accés establides per la AEAT i s'haurà de respectar a tota hora la distància mínima de seguretat i l'ús de màscara si així estiguera establit.
7. ACCEPTACIÓ DE CONDICIONS
La participació en la subhasta comporta l'acceptació de les condicions generals que regixen la mateixa, que han quedat exposades en estes BASES, i de les altres condicions que poguera adoptar la Taula durant la Subhasta.