Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària intervé més de 4.500 quilos d'haixix a Murcia

Nou cop al narcotràfic. En l'operació van intervindre mitjans aeris i navals de l'Agència Tributària. L'operació seguix oberta i es compta amb la col·laboració de la Guàrdia Civil.

8 de maig de 2009. L'Agència Tributària va capturar en la nit del 7de maig més de 4.500 quilos d'haixix que es trobaven a brode d'una llanxa planeadora que s'aproximava a baixar en la costa murciana en les proximitats de Cap de Pals. L'operació es va realitzar gràcies a les investigacions del Servici Central d'Investigació de Vigilància Duanera i que gràcies al servici d'observació aèria es va culminar quan les embarcacions “Arao” i “Corb marí” van procedir a l'assalt de l'embarcació sospitosa.

En total van anar capturats uns 4.500 quilos d'haixix en la zona de Calç Blanque, aproximadament on comença Cap Pals; una zona molt abrupta, sense accessos per carretera, on es necessita molt personal per a traure els fardells a braç. S'ha intervingut una pneumàtica de 13 metres d'eslora, amb quatre motors de 250 CV i dos vehicles d'alta gamma; de moment hi ha sis detinguts estrangers.

L'operatiu seguix obert amb intervenció de la Guàrdia Civil (helicòpter i patrulles terrestres) pel que es produiran noves detencions en les pròximes hores..

L'embarcació “Arao” torna en estos moments a seu base a Alacant i el “Corb marí” a seu base de Cartagena. Amb esta nova captura es confirma el l'eficàcia de l'orientació cap actuacions d'investigació de trames complexes de narcotràfic que es complementen amb investigacions d'emblanquine de diners de les principals xàrcies del narcotràfic a Espanya.

L'Agència Tributària considera fonamental la investigació en la lluita contra el narcotràfic, i és en este aspecte en què incidix de manera molt important amb l'enfocament lloc en la resposta ràpida operacional que complemente l'anàlisi de risc, investigació i control del transporte de mercaderies per diferents vies.