Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària confisca 229.000 botes de xampú fals després d'intervindre dos naus industrials clandestines a Málaga i Cádiz

Confiscada mercaderia per valor superior a 1.200.000 euros

 

  • L'organització podria haver arribat a fabricar un milió de botes de xampú fals, que envasaven, etiquetaven i distribuïen després d'enviar la primera matèria des d'Emirats Àrabs a Holanda, i d'allí a Espanya
  • L'operació, denominada ‘Testa’, conclou amb la detenció dels dos responsables de la trama, de nacionalitats alemanya i kazakh
  • La trama comptava amb societats en Emirats Àrabs i Xipre, a més d'a Espanya, on falsejava les seues declaracions d'activitat per a ocultar les importacions de material d'envasat i primera matèria procedent de la Xina

 

18 de febrer de 2015.- L'Agència Tributària ha confiscat 29.000 botes de xampú falsificats d'una coneguda marca comercial en dos naus situades a Málaga i a Chiclana de la Frontera (Cádiz), a més d'uns altres 200.000 buits i productes per a la seua elaboració valorats en més d'1.200.000 euros. En l'operatiu, completat al començament de febrer, es van registrar les dues naus industrials i dos domicilis, i es va procedir a la detenció dels dos responsables de la trama, un ciutadà alemany i un ciutadà del Kazakhstan.

L'operació es va iniciar com a conseqüència d'una sol·licitud d'assistència i intervenció de l'Oficina Europea Anti-Frau (OLAF), en relació amb una investigació coordinada amb diversos estats membres, davant l'existència d'un frau a gran escala d'importacions de xampú falsificat d'una coneguda marca. La informació rebuda indicava la creença de què el producte era fals i procedia d'Unió dels Emirats Àrabs, via Holanda i amb destinació a una nau industrial a Málaga.

 

Un milió de botes fabricats en dos anys

Iniciades les investigacions, els funcionaris de la Unitat de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària a Málaga van poder comprovar que es tractava d'una veritable indústria, amb aspecte de legalitat, amb capacitat per a fabricar i distribuir productes falsificats.

Finalment, després de localitzar una nau en el Polígono Industrial Villa Rosa de Málaga, els funcionaris de l'Agència Tributària van confiscar d'uns 28.000 botes plens de xampú. En aquella nau s'etiquetaven els botes amb el logotip d'una coneguda marca, s'embalaven i es distribuïen.

Seguint les investigacions, es va acabar localitzant a Chiclana de la Frontera una segona nau on s'omplien els botes. En estes instal·lacions es va procedir a la confiscació de 1.000 botes més plens de xampú i uns altres buits, així com la primera matèria per a la fabricació del producte en diferents fragàncies. Les anàlisis realitzats van confirmar que es tractava de productes falsificats.

En el transcurs de les actuacions s'han intervingut a Algesires (Cádiz) dos contenidors que es trobaven pendents d'entrega i contenien uns 200.000 botes buits i tapones, prova del gran moviment “comercial” que mantenia actiu l'organització. S'estima que en els dos últims anys, la trama va poder arribar a fabricar un milió de botes de xampú fals.

 

Ocultació de l'activitat real

Per a donar aparença legal a la seua activitat, la trama havia constituït l'any 2012 una societat a Espanya i diverses a l'estranger (Emirats Àrabs i Xipre). D'esta manera, dispersava les seues activitats amb l'objectiu de passar desapercebuda com organització.

Al seu torn, l'activitat declarada de la societat espanyola era la de majorista d'accessoris de vestits. Tanmateix, el que realment importava l'empresa eren botes, tapones, etiquetes i primeres matèries procedents de la Xina.

Als detinguts, llocs ja a disposició del Jutjat d'Instrucció de Málaga en funcions de guàrdia, se'ls han imputat diversos delictes contra la propietat industrial, falsificació de documents públics i mercantils, contra la Salut Pública al tractar-se de productes sotmesos a una estricta reglamentació higiènica sanitària, i contra la Hisenda Pública.

Estes actuacions formen part del pla de lluita contra la falsificació establit per l'Agència Tributària per a assegurar la cadena logística internacional de distribució de les mercaderies.

 

Vigilància Duanera: Presentació de denuncies per contraban i  delictes relacionats  
Telèfon gratuït 900351378
Adreça electrònica: denunciasvigilanciaaduanera@correo.aeat.es