Saltar al contingut principal

Alumnes de Madrid, León i Zaragoza, premiats en el concurs nacional de redacció de l'Agència Tributària

Educació Cívica-Tributària

  • Es reprén una iniciativa que l'Agència va posar en marxa el 2008 en el marc de seus visites a centres escolars per a explicar el sentit social dels impostos i el perjuí que suposa el frau fiscal
  • Abans de l'entrega dels premis els escolars van llegir el text guanyador i les dues redaccions finalistes
  • En l'últim curs escolar, 225 formadors de les diferents delegacions territorials de l'AEAT han impartit 2.100 hores de formació a més de 35.000 alumnes


23 de novembre de 2018.- María Victoria Pérez Martínez, alumna de quart curs d'ESO de l'institut ‘Cervantes’ de Madrid, és la guanyadora del concurs nacional de redacció 2018 per a centres escolars que convoca l'Agència Tributària en el marc de seu Programa d'Educació Cívica-Tributària. Els escolars finalistes han sigut Ana Yong Aranda Gómez, de sisè curs de primària del col·legi ‘La Anunciata’ de León i Marta Sola Aguilera, de tercer d'ESO de l'institut ‘Francisco Grande Covián’ de Zaragoza.

Els premis a les tres escolars van anar lliurats hui pel director de l'Agència Tributària, Jesús Gascón, en un acte celebrat a la seu de l'Agència al que van assistir familiars i professors de les alumnes guardonades, que van llegir seus escrits escollits entre les diferents redaccions prèviament seleccionades per les delegacions territorials de l'AEAT.

L'Agència Tributària reprén així la celebració del concurs nacional de redacció que va establir l'any 2008. La decisió de reactivar este concurs nacional, que en els últims anys únicament es realitzava en delegacions territorials de l'AEAT, forma part d'una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d'Educació Cívica-Tributària que l'Agència ve desenvolupant des de l'any 2003.

El programa compta amb la participació de funcionaris que impartixen xarrades a alumnes dels últims cursos d'educació primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional i universitats.

Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions provincials de l'Agència. En l'últim curs escolar, 225 formadors de les diferents delegacions territorials de l'AEAT han impartit 2.100 hores de formació a més de 35.000 alumnes.

L'objecte d'estes xarrades és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seua correspondència amb la despesa pública, així com el perjuí que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.

S'entén així que la incorporació de continguts d'educació cívica-tributària des de l'escola fins la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els tres escrits seleccionats per a este concurs nacional de redacció incorporen estos missatges i mostren la necessitat d'una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat democràtica.