En els dos primers mesos de campanya ja han rebut la seua devolució de Renda 7.400.000 contribuents, per un import de 4.895 milions d'euros
Campanya de Renda 2021
- Ja han presentat la seua declaració 12.990.000 contribuents, i d'aquells amb sol·licitud de devolució ja han rebut el corresponent reintegre un 80,8%, al mateix temps que s'han abonat el 73,4% dels imports sol·licitats fins el moment.
- L'Agència Tributària comença a prestar des de hui el servici d'assistència en oficines al mateix temps que continua el pla ‘Li Telefonem’, que compta ja amb més de 968.000 cites per a la confecció de la declaració i més de 739.000 contribuents amb la Renda presentada per esta via pensada per a tots aquells contribuents menys habituats a les noves tecnologies que requerisquen una assistència personalitzada.
- L'‘Informador ’de Renda i l'específic per a activitats econòmiques oferixen des del web de l'Agència més de 800 respostes als dubtes més destacades i connecten amb un xat atés per especialistes de la ADI.
1 de juny de 2022.- Un total de 7.399.000 contribuents han rebut ja la devolució de més de 4.895 milions d'euros superats els dos primers mesos de campanya de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques de 2021 (IRPF 2021), de manera que ja han sigut abonades el 80,8% de les sol·licituds de devolució realitzades de moment i el 73,4% dels imports per retornar que s'han sol·licitat. Fins la data, l'Agència ha abonat un número equivalent de devolucions a les pagades l'any passat en les mateixes dates, malgrat que les pròpies presentacions amb sol·licitud de devolució descendixen lleugerament, un 1,6% en número i un 1,7% en import.
En paral·lel, s'han presentat ja més de 2.966.000 declaracions amb resultat per ingressar (+9%) per part de contribuents que han optat per agilitzar la presentació, ja que no han de realitzar els primers pagaments fins el final de la campanya.
La campanya arriba ara a seu intervinc final i, en total, ja han presentat la seua declaració per vies no presencials 12.990.000 contribuents, 164.000 més que l'any passat en les mateixes dates (+1,3%).
En el conjunt de la campanya està prevista la presentació de 21.921.000 declaracions, un 0,9% més que l'any passat, i d'aquell total s'espera que 14.350.000 donen dret a devolució (dos terços del total i un 1,1% més que l'any anterior) per un import estimat d'11.122 milions d'euros (5,8% més). També es preveuen 5.971.000 declaracions per ingressar (un 1,5% menys), per un import de 13.400 milions d'euros.
Més de 739.000 declaracions per telèfon
Per vies de presentació, a més de la pàgina web de l'Agència Tributària (sede.agenciatributaria.gob.es ) com canal telemàtic principal, s'han presentat també més de 365.000 declaracions a través de l'aplicació mòbil de l'Agència (+1,6% que l'any passat), de les quals 264.000 es corresponen amb presentacions ‘en un només clic’ i la resta són contribuents als quals l'‘app ’ha derivat al web de l'AEAT per a realitzar alguna modificació i han tornat a l'aplicació per a concloure la presentació.
Si més no, i igual que l'any passat a estes dates, la principal alternativa no presencial al web de l'Agència per a presentar la declaració seguix sent el pla ‘Li Telefonem’ de confecció de declaracions de Renda per telèfon, per a què ja han demanat cita prèvia més de 968.000 contribuents i dels quals ja compten amb la seua declaració presentada més de 739.000.
L'any passat any la campanya va concloure amb una xifra rècord de més d'1.153.000 declaracions presentades per esta via telefònica (el 70% de totes les declaracions que es van realitzar amb assistència personalitzada) que permet atendre als contribuents fins el final de la campanya sense necessitat de desplaçaments i de manera personalitzada.
Així, els contribuents menys habituats a les noves tecnologies compten amb una potent alternativa a l'assistència en oficines que comença ara, podent accelerar la presentació i, d'esta manera, també la devolució que corresponga.
El funcionament és el ja habitual per a este servici: una vegada que el contribuent demana cita (es recomana la sol·licitud per Internet o mitjançant servici automàtic el 91 535 73 26, o en el 901 12 12 24) i tria horari de matí o de vesprada, el sistema li proposa un dia i una hora en la que rebrà la dita de l'Agència Tributària. A favor de la pròpia agilitat del servici, resulta molt convenient que el contribuent tinga disponible la informació i documentació necessària per a realitzar la declaració quan li telefone l'Agència.
Comença l'assistència en oficines
Al seu torn, des de hui l'Agència Tributària complementa esta assistència personalitzada per telèfon amb l'habitual servici de confecció de declaracions en les oficines prèvia cita, que prestarà en col·laboració amb CA i ajuntaments, igual que en el cas del pla ‘Li Telefonem’.
Amb aplicació de mesures de distancia de seguretat i control d'aforaments, l'assistència en oficines se seguirà prestant amb un esquema d'obertura progressiva, de manera que es puga ajustar la capacitat d'absorció que tinguen els centres d'atenció.
Per tant, i igual que en els anys anteriors, si en un moment donat el contribuent no troba cites disponibles, això no significarà que no queden cites, sinó que es tornaran a obrir més cites durant els dies següents. Si més no, l'Agència recomana no esperar a aquella nova obertura, sinó optar pel servici ‘Li Telefonem’, que seguirà comptant amb capacitat suficient d'absorció de la demanda.
Com cada any, amb l'objectiu de mitigar una eventual pèrdua de cites en perjuí del conjunt dels contribuents, l'Agència recorda als ciutadans que poden anul·lar seu cita per qualsevol de les vies habilitades per a la seua obtenció si han decidit no fer ús d'ella. En anys passats, de les cites concertades amb més d'una setmana d'antelació el contribuent no es presentava en més d'un 25% dels casos.
‘Informador’ de Renda
La campanya d'este any compte, com principal novetat, amb una versió renovada i ampliada de l'‘Informador ’de Renda i la creació d'un altre específic sobre activitats econòmiques. Esta ferramenta, disponible en el web de l'Agència, inclou els blocs d'ajuda en Renda estructurats i sistematitzats per a oferir la informació sol·licitada a partir de preguntes senzilles realitzades per l'‘Informador’, que també permet conservar el diàleg i la resposta donada en format PDF.
L'‘Informador ’de Renda és un servici integral d'assistència en línia amb més de 800 respostes als dubtes més destacades de tot l'impost en matèries com ara les novetats de campanya, l'obligació de declarar, opcions de tributació i situacions personals i familiars, beneficis fiscals, immobles i productes financers, així com les incloses en l'‘Informador ’específic sobre activitats econòmiques. Tot això a partir de 23 apartats inicials de continguts.
Al seu torn, els diferents blocs d'informació es connecten a un xat que atenen especialistes de l'Administració Digital Integral (ADI) en horari de nou del matí a set de la vesprada, permetent així una assistència personalitzada per a les qüestiones que hagen quedat pendents de resoldre en les respostes de l'‘Informador’. Fins el moment, esta assistència de la ADI per a resoldre dubtes en Campanya de Renda s'ha traduït ja en més de 1.700 hores d'atenció personalitzada al contribuent.
D'altra banda, des del primer dia de campanya es manté obert el tradicional canal telefònic de resolució de dubtes tributaris, en els telèfons 91 554 87 70 i 901 33 55 33, de 9 a 19 hores, de dilluns a divendres. Esta via d'assistència ha atés en els dos primers mesos de campanya més d'1.370.000 dites de diferent perfil de contribuents.
Qui no estan obligats a declarar
En termes generals, no estan obligats els contribuents amb rendes exclusivament procedents del treball fins un import de 22.000 euros anuals. Tanmateix, este límit es reduïx si els rendiments procedixen de més d'un pagador (excepte excepcions), o també quan el pagador no està obligat a retindre i quan els rendiments estan subjectes a un tipus fix de retenció. En tals casos, el límit és de 14.000 euros anuals.
Ambdós límits seguixen sent vàlids per no declarar si el contribuent compte, en el seu lloc, o a més, amb els següents rendiments íntegres:
- Dividends, interessos i guanys patrimonials sotmesos a retenció amb un tope conjunt de 1.600 euros.
- Rendes immobiliàries imputades, rendiments íntegres del capital mobiliari no subjectes a retenció derivats de lletres del Tresor i subvencions per a l'adquisició d'habitatges de protecció oficial o de preu taxat, i altres guanys patrimonials derivats d'ajuts públics, amb el límit conjunt de 1.000 euros.
Igual que l'any anterior, tampoc estaran obligats els contribuents que compten amb rendiments del treball, capital i activitats econòmiques, així com guanys patrimonials (subvencions, premis i d'altres), amb el límit conjunt de 1.000 euros, juntament amb pèrdues patrimonials inferiors a 500 euros.
Es recorda que els beneficiaris de l' Ingrés Mínim Vital han de presentar la declaració, d'acord amb la normativa que establix el IMV.
Revisió de dades personals i econòmics
Sempre resulta convenient revisar l'esborrany de declaració que oferix l'Agència Tributària. A través de RENDA WEB la informació serà la més actualitzada possible però, si més no, l'Agència pot no disposar de totes les dades amb transcendència en la declaració, dades que potser el contribuent haja d'incorporar a l'esborrany de declaració.
Alguns casos típics que aconsellen esta revisió són els següents:
- Immobles i les seues referències cadastrals
- Circumstàncies personals i familiars (si van canviar el 2021)
- Arrendaments d'immobles
- Transmissions
- Aportacions a plans de pensions
- Quotes sindicals
- Percepció de prestacions per ERTO
- Percepcions per subvencions
- Deduccions familiars i per maternitat
- Deducció per inversió en habitatge habitual
- Deduccions autonòmiques
Com obtindre ‘Clau PIN’ i el número de referència?
El número de referència i ‘Clau PIN’ seguixen sent, al costat del certificat i el DNI electrònics, els sistemes d'accés a RENDA WEB i a uns altres servicis de Campanya de Renda, com la consulta de dades fiscals i de l'estat de tramitació de la devolució.
L'obtenció de Clau PIN requerix un registre previ únic i una sol·licitud posterior tota vegada que el necessite el contribuent. El registre previ es podrà efectuar per Internet, seguint les instruccions de la carta que l'Agència remetrà als qui la sol·liciten a través de l'opció oferida en l'apartat ‘Clau PIN’ del seu web, facilitant el DNI, data de validesa i el número de mòbil. També és possible el registre per videotrucada, o en les oficines de l'Agència, aportant el DNI i un número de mòbil.
Una vegada registrat en el sistema, quan el contribuent desitge realitzar algun tràmit, podrà sol·licitar el PIN d'accés des de l'enllaç disponible en el propi tràmit, o des de l'‘app’. Per això haurà de consignar el NIF i la data de validesa del DNI, al que s'afegix una clau d'accés de quatre caràcters que ja li vindrà donada per a cada sol·licitud. A continuació, rebrà per SMS un PIN de tres caràcters que, juntament amb la clau d'accés, formen el codi d'accés necessari per a realitzar els seus tràmits.
Per a l'obtenció del número de referència mitjançant el servici REN0 en la pàgina de l'Agència, se sol·licitarà el NIF, la casella 505 de la Renda 2020 i la data de validesa del propi DNI. Als no declarants en l'exercici anterior, o amb la casella de la seua Renda 2020 amb valor zero, en lloc de la casella 505 se'ls sol·licitaran els últims dígits del codi d'un compte bancari de la que siga titular el contribuent. Amb l'objectiu de facilitar el seu ús, el número de referència estarà format per només sis caràcters.
Principals servicis d'assistència i informació
- Internet: https://sede.agenciatributaria.gob.es i ‘app’
(oferix informació i gestions sense horaris).
- Telèfon sol·licitud ‘Li Telefonem ’:
91 535 73 26 i 901 12 12 24 (servici automàtic, 24 hores)
91 553 00 71 i 901 22 33 44 (operador, de 9 a 19 hores, L-V)
- Telèfon sol·licitud cita Renda per a atenció en oficines:
91 553 00 71 i 901 22 33 44 (operador, de 9 a 19 hores, L-V)
- Telèfon Renda Informació: 91 554 87 70 i 901 33 55 33
(per a resoldre dubtes; de 9 a 19 hores, L-V)
IRPF 2021 (Dades a 1 de juny)
| . |
IRPF 2020 |
IRPF 2021 |
% 2021/2020 |
|
NAVEGACIÓ RENDA WEB (núm. de contribuents) |
14.070.095 |
14.826.270 |
5,37% |
|
Declaracions presentades |
12.825.479 |
12.990.105 |
1,28% |
|
Declaracions per ingressar |
2.719.946 |
2.966.660 |
9,07% |
|
Import (milions de €) |
3.190,929 |
3.790,036 |
18,78% |
|
Declaracions amb sol·licitud de devolució |
9.305.665 |
9.160.121 |
-1,56% |
|
Import (milions de €) |
6.783,715 |
6.669,033 |
-1,69% |
|
Devolucions Pagades |
7.427.806 |
7.399.100 |
-0,39% |
|
Import (milions de €) |
4.912,338 |
4.895,272 |
-0,35% |
Nota:
La suma de declaracions per ingressar i devolucions no coincidix amb les declaracions presentades, ja que no s'inclouen les declaracions negatives i les declaracions amb renuncia a la devolució.
Declaracions presentades
|
DELEGACIONS PROVINCIALS |
Total, declaracions presentades IRPF 2021 |
|
ALMERIA |
228.403 |
|
CADIS |
278.000 |
|
CÒRDOVA |
220.500 |
|
GRANADA |
261.324 |
|
HUELVA |
174.506 |
|
JAÉN |
189.031 |
|
MÁLAGA |
447.366 |
|
SEVILLA |
557.030 |
|
JEREZ |
83.859 |
|
CEUTA |
22.496 |
|
MELILLA |
24.110 |
|
ANDALUCÍA |
2.486.625 |
|
HUESCA |
63.327 |
|
TERUEL |
37.703 |
|
SARAGOSSA |
319.175 |
|
ARAGÓN |
420.205 |
|
OVIEDO |
213.590 |
|
GIJÓN |
110.660 |
|
ASTÚRIES |
324.250 |
|
ILLES BALEARS |
291.791 |
|
ILLES BALEARS |
291.791 |
|
LAS PALMAS |
310.993 |
|
STA. CRUZ DE TENERIFE |
273.586 |
|
CANÀRIES |
584.579 |
|
CANTÀBRIA |
171.564 |
|
CANTÀBRIA |
171.564 |
|
ALBACETE |
113.057 |
|
CIUDAD REAL |
137.781 |
|
CONCA |
53.878 |
|
GUADALAJARA |
83.776 |
|
TOLEDO |
200.577 |
|
CASTELLA-LA MANXA |
589.069 |
|
ÁVILA |
46.245 |
|
BURGOS |
117.118 |
|
LEÓN |
141.995 |
|
PALÈNCIA |
51.901 |
|
SALAMANCA |
100.482 |
|
SEGÒVIA |
46.630 |
|
SÒRIA |
27.980 |
|
VALLADOLID |
175.386 |
|
ZAMORA |
48.090 |
|
CASTELLA I LLEÓ |
755.827 |
|
BARCELONA |
1.649.832 |
|
GIRONA |
204.546 |
|
LLEIDA |
117.969 |
|
TARRAGONA |
229.614 |
|
CATALUNYA |
2.201.961 |
|
BADAJOZ |
183.037 |
|
CÀCERES |
114.653 |
|
EXTREMADURA |
297.690 |
|
LA CORUNYA |
309.870 |
|
LUGO |
85.960 |
|
OURENSE |
80.926 |
|
PONTEVEDRA |
152.280 |
|
VIGO |
109.538 |
|
GALÍCIA |
738.574 |
|
MADRID |
2.161.707 |
|
MADRID |
2.161.707 |
|
MÚRCIA |
337.127 |
|
CARTAGENA |
103.777 |
|
MÚRCIA |
440.904 |
|
NAVARRA |
1.180 |
|
NAVARRA |
1.180 |
|
ÀLABA |
396 |
|
GUIPÚSCOA |
506 |
|
BISCAIA |
830 |
|
PAÍS BASC |
1.732 |
|
LA RIOJA |
100.422 |
|
LA RIOJA |
100.422 |
|
ALACANT |
483.545 |
|
CASTELLÓ |
177.798 |
|
VALÈNCIA |
760.682 |
|
C. VALENCIANA |
1.422.025 |
|
TOTAL NACIONAL |
12.990.105 |
Devolucions sol·licitades i pagades (imports en milions d'euros)
|
DELEGACIONS PROVINCIALS |
Sol·licitades (núm.) IRPF 2021 |
Pagades (núm.) IRPF 2021 |
% Pàg./ sol. |
Import sol·licitat IRPF 2021 |
Import pagat IRPF 2021 |
% Pàg./ Sol. |
|
ALMERIA |
175.095 |
144.931 |
82,77% |
94,563 |
70,192 |
74,23% |
|
CADIS |
204.037 |
167.231 |
81,96% |
158,016 |
121,335 |
76,79% |
|
CÒRDOVA |
158.422 |
129.393 |
81,68% |
97,343 |
72,824 |
74,81% |
|
GRANADA |
181.489 |
142.918 |
78,75% |
123,884 |
89,498 |
72,24% |
|
HUELVA |
137.539 |
115.600 |
84,05% |
79,627 |
61,120 |
76,76% |
|
JAÉN |
141.034 |
113.056 |
80,16% |
81,859 |
60,477 |
73,88% |
|
MÁLAGA |
310.976 |
244.517 |
78,63% |
220,338 |
158,444 |
71,91% |
|
SEVILLA |
407.237 |
330.036 |
81,04% |
289,709 |
212,566 |
73,37% |
|
JEREZ |
62.642 |
52.202 |
83,33% |
44,643 |
34,385 |
77,02% |
|
CEUTA |
16.744 |
13.683 |
81,72% |
12,023 |
9,044 |
75,23% |
|
MELILLA |
17.894 |
14.532 |
81,21% |
13,324 |
9,851 |
73,93% |
|
ANDALUCÍA |
1.813.109 |
1.468.099 |
80,97% |
1.215,330 |
899,736 |
74,03% |
|
HUESCA |
42.623 |
33.441 |
78,46% |
28,413 |
20,100 |
70,74% |
|
TERUEL |
25.026 |
19.535 |
78,06% |
15,661 |
11,311 |
72,22% |
|
SARAGOSSA |
209.506 |
163.383 |
77,98% |
147,489 |
105,433 |
71,49% |
|
ARAGÓN |
277.155 |
216.359 |
78,06% |
191,564 |
136,844 |
71,44% |
|
OVIEDO |
151.624 |
120.534 |
79,50% |
125,707 |
94,860 |
75,46% |
|
GIJÓN |
76.154 |
60.303 |
79,19% |
58,920 |
43,577 |
73,96% |
|
ASTÚRIES |
227.778 |
180.837 |
79,39% |
184,627 |
138,436 |
74,98% |
|
ILLES BALEARS |
177.381 |
137.305 |
77,41% |
131,672 |
90,933 |
69,06% |
|
ILLES BALEARS |
177.381 |
137.305 |
77,41% |
131,672 |
90,933 |
69,06% |
|
LAS PALMAS |
241.293 |
196.643 |
81,50% |
162,055 |
119,234 |
73,58% |
|
TENERIFE |
210.444 |
170.544 |
81,04% |
140,283 |
102,135 |
72,81% |
|
CANÀRIES |
451.737 |
367.187 |
81,28% |
302,338 |
221,369 |
73,22% |
|
CANTÀBRIA |
124.204 |
99.814 |
80,36% |
96,712 |
71,406 |
73,83% |
|
CANTÀBRIA |
124.204 |
99.814 |
80,36% |
96,712 |
71,406 |
73,83% |
|
ALBACETE |
83.260 |
68.979 |
82,85% |
59,539 |
45,019 |
75,61% |
|
CIUDAD REAL |
103.261 |
86.672 |
83,93% |
71,161 |
55,304 |
77,72% |
|
CONCA |
40.929 |
33.634 |
82,18% |
28,576 |
21,274 |
74,45% |
|
GUADALAJARA |
61.993 |
51.276 |
82,71% |
48,230 |
36,774 |
76,25% |
|
TOLEDO |
147.977 |
120.824 |
81,65% |
104,669 |
78,703 |
75,19% |
|
C.-LA MANXA |
437.420 |
361.385 |
82,62% |
312,175 |
237,074 |
75,94% |
|
ÁVILA |
33.163 |
26.763 |
80,70% |
22,699 |
16,623 |
73,23% |
|
BURGOS |
83.927 |
67.703 |
80,67% |
63,360 |
46,794 |
73,85% |
|
LEÓN |
102.421 |
84.136 |
82,15% |
73,124 |
55,923 |
76,48% |
|
PALÈNCIA |
37.146 |
30.300 |
81,57% |
25,624 |
19,223 |
75,02% |
|
SALAMANCA |
71.343 |
58.381 |
81,83% |
47,891 |
35,640 |
74,42% |
|
SEGÒVIA |
33.792 |
27.333 |
80,89% |
23,186 |
17,072 |
73,63% |
|
SÒRIA |
20.328 |
16.360 |
80,48% |
12,945 |
9,456 |
73,05% |
|
VALLADOLID |
129.567 |
107.396 |
82,89% |
94,514 |
72,438 |
76,64% |
|
ZAMORA |
34.740 |
28.110 |
80,92% |
21,466 |
15,994 |
74,51% |
|
C. I LEÓN |
546.427 |
446.482 |
81,71% |
384,810 |
289,164 |
75,14% |
|
BARCELONA |
1.013.427 |
796.385 |
78,58% |
848,546 |
609,941 |
71,88% |
|
GIRONA |
127.527 |
97.963 |
76,82% |
98,775 |
68,656 |
69,51% |
|
LLEIDA |
77.436 |
60.984 |
78,75% |
54,050 |
38,365 |
70,98% |
|
TARRAGONA |
149.064 |
117.439 |
78,78% |
117,743 |
84,020 |
71,36% |
|
CATALUNYA |
1.367.454 |
1.072.771 |
78,45% |
1.119,114 |
800,981 |
71,57% |
|
BADAJOZ |
129.140 |
105.716 |
81,86% |
72,305 |
53,215 |
73,60% |
|
CÀCERES |
77.979 |
64.226 |
82,36% |
43,690 |
32,850 |
75,19% |
|
EXTREMADURA |
207.119 |
169.942 |
82,05% |
115,995 |
86,065 |
74,20% |
|
LA CORUNYA |
213.825 |
174.141 |
81,44% |
150,353 |
112,359 |
74,73% |
|
LUGO |
59.299 |
48.021 |
80,98% |
38,826 |
28,752 |
74,05% |
|
OURENSE |
51.773 |
40.731 |
78,67% |
32,339 |
22,989 |
71,09% |
|
PONTEVEDRA |
108.511 |
87.053 |
80,23% |
76,739 |
55,667 |
72,54% |
|
VIGO |
77.801 |
63.120 |
81,13% |
57,061 |
42,189 |
73,94% |
|
GALÍCIA |
511.209 |
413.066 |
80,80% |
355,319 |
261,955 |
73,72% |
|
MADRID |
1.620.596 |
1.340.160 |
82,70% |
1.303,671 |
970,287 |
74,43% |
|
MADRID |
1.620.596 |
1.340.160 |
82,70% |
1.303,671 |
970,287 |
74,43% |
|
MÚRCIA |
259.038 |
211.270 |
81,56% |
184,961 |
136,158 |
73,61% |
|
CARTAGENA |
79.473 |
66.653 |
83,87% |
59,075 |
45,322 |
76,72% |
|
MÚRCIA |
338.511 |
277.923 |
82,10% |
244,035 |
181,480 |
74,37% |
|
NAVARRA |
782 |
618 |
79,03% |
0,389 |
0,259 |
66,63% |
|
NAVARRA |
782 |
618 |
79,03% |
0,389 |
0,259 |
66,63% |
|
ÀLABA |
285 |
218 |
76,49% |
0,137 |
0,083 |
60,51% |
|
GUIPÚSCOA |
320 |
245 |
76,56% |
0,149 |
0,103 |
69,24% |
|
BISCAIA |
578 |
456 |
78,89% |
0,293 |
0,209 |
71,36% |
|
PAÍS BASC |
1.183 |
919 |
77,68% |
0,579 |
0,395 |
68,24% |
|
LA RIOJA |
72.175 |
58.363 |
80,86% |
48,467 |
35,080 |
72,38% |
|
LA RIOJA |
72.175 |
58.363 |
80,86% |
48,467 |
35,080 |
72,38% |
|
ALACANT |
325.659 |
262.429 |
80,58% |
204,251 |
147,004 |
71,97% |
|
CASTELLÓ |
125.435 |
100.720 |
80,30% |
83,766 |
60,735 |
72,51% |
|
VALÈNCIA |
534.787 |
424.721 |
79,42% |
374,221 |
266,068 |
71,10% |
|
C. VALENCIANA |
985.881 |
787.870 |
79,92% |
662,237 |
473,807 |
71,55% |
|
TOTAL NACIONAL |
9.160.121 |
7.399.100 |
80,78% |
6.669,033 |
4.895,272 |
73,40% |