Intervinguts a Portugal i Espanya més de 1.000 quilos de cocaïna ocults a l'interior de fruites i sucs
Operació conjunta de l'Agència Tributària, la Policia Nacional i la Policia Judiciària de Portugal
- Han sigut detingudes tres persones en territori portugués i la investigació seguix oberta a Espanya on continuen les investigacions
- L'estupefaent, procedent d'Amèrica del Sud, ha sigut interceptat en dos enviaments, una partida que s'ocultava a l'interior d'envases de sucs i una altra a l'interior de melons sense polpa
20 de maig de 2024.- L'Agència Tributària, la Policia Nacional i la Policial Judiciària de Portugal, en una operació conjunta, han intervingut més de 1.000 quilos de cocaïna a Portugal i Espanya. Han sigut detingudes tres persones en territori portugués i la investigació seguix oberta a Espanya on continuen les investigacions. L'estupefaent, procedent d'Amèrica del Sud, ha sigut interceptat en dos enviaments, una partida que s'ocultava a l'interior d'envases de sucs i una altra a l'interior de melons.
La investigació es va iniciar per part de la Policia Judiciària de Portugal durant els últims mesos, després de tindre coneixement de l'existència d'una organització que introduïa grans quantitats de cocaïna procedent d'Amèrica del Sud. Les indagues realitzades van permetre la intervenció en el port lusità de Sines d'un carregament de 535 quilos de cocaïna que venia oculta a l'interior d'envases de sucs.
La investigació va permetre detectar que l'organització criminal utilitzava eficaços mètodes d'ocultació de la substancia estupefaent per a introduir-la en territori europeu i que, al seu torn, podria estar utilitzant ports espanyols per a les seues operacions.
Amb les informacions aportades per les autoritats portugueses, agents de la Policia Nacional van iniciar les investigacions en territori espanyol per a detectar les activitats de l'organització al nostre país. D'esta manera, es va detectar que podria trobar-se en marxa un altre envie de l'estupefaent amb destinació a un port gallec.
Melons sense polpa farcides de cocaïna
La participació de la Unitat de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària de Vigo, qui mantenia ja una especial atenció sobre les línies d'importació des d'Amèrica del Sud, va permetre ràpidament centrar el focus sobre un contenidor de fruita procedent del Brasil que pareixia relacionat amb l'organització. Este envie transportava 21 palets de melons. La inspecció física realitzada per Vigilància Duanera i Policia Nacional va permetre comprovar que, a l'interior de molts d'aquells pallets, l'organització ocultava borses esfèriques de goma que contenien cocaïna. Les unitats actuants van procedir a la confiscació d'un total de 490 quilos de cocaïna.
L'operació s'ha saldat amb la detenció de tres persones en territori portugués, que han sigut llocs a disposició de les autoritats judicials competents, dictaminant-se presó preventiva per a un d'ells.
La causa seguix oberta a Espanya i no es descarten noves detencions.
Filmació de l'operatiu (per a baixar el vídeo s'ha d'introduir l'adreça següent web):