5.79. Expedientes disciplinaris, recursos administratius i seguiment de procediments judicials
Descripció de l'activitat
Gestió i control dels recursos administratius que presenta el personal funcionari de l'AEAT, i seguiment dels recursos que es presenten en via judicial per personal funcionari i laboral de l'AEAT, referits a matèries de l'àmbit de recursos humans. Estos recursos fan referència a assumptes com processos selectius, provisió de llocs, retribucions, vacances, antiguitat, i qualsevol altra matèria de la competència de l'àrea de recursos humans.
També inclou la gestió i control dels expedientes disciplinaris del personal de l'AEAT.
Finalitat
Tramitació i resolució de recursos i reclamacions en matèria de personal.
Tramitació i resolució d'expedientes disciplinaris de personal destinat a l'AEAT.
Seguiment i remissió de documentació de procediments judicials en via contenciós-administrativa i social.
Legitimació
L'article 6 del Reglament 2016/679 (UE), relatiu a la licitud del tractament, en seu apartat 1, lletra e) assenyala que “El tractament serà lícit si es complix com a mínim una de les següents condicions: (…) e) el tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament (…)”.
En virtut d'este precepte, el tractament de dades és lícit, i no requerirà consentiment, quan el tractament de dades es realitze per a l'exercici de poders públics.
Este precepte donaria cobertura al tractament de dades dels empleats públics, per a l'exercici de la competència de resolució de recursos administratius, i per a l'exercici potestat sancionadora, en què se subsumix la potestat disciplinària.
Així mateix, donaria cobertura al tractament de dades dels empleats públics per a la seua remissió als òrgans judicials.
Interessats
- Empleats (personal funcionari i laboral que presta servici a l'AEAT)
- Altres persones que no tinguen la condició d'empleats públics i que, tanmateix, tinguen la condició d'interessats en procediments administratius o judicials (participants en processos selectius, treballadors d'empreses adjudicatàries de servicis, etc.).
Dades
- Identificació de l'interessat, tipus d'expediente, recurs o reclamació i circumstàncies del mateix
- Unes altres dades de la resta d'activitats de tractament en matèria de recursos humans necessaris per a la resolució dels recursos.
Tractaments
- Recollida
- Registre
- Emmagatzematge
- Estructuració
- Modificació
- Actualització
- Còpia
- Anàlisi
- Consulta
- Extracció
- Difusió
- Interconnexió
- Limitació
- Supressió
- Destrucció
- Altres
Destinataris
- Jutjats i Tribunals
- Advocacies de l'Estat i altres representants processals
- Altres Departaments Ministerials, a requeriment dels mateixos, especialment Ministeri d'Hisenda.
Transferències internacionals
No es preveuen
Terminis prevists per a la supressió
Les dades recollits no s'esborraran i romandran en les bases de dades de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) per poder donar cobertura a possibles requeriments legals o un altre tipus de reclamacions que puguen sorgir.
En el cas concret de dades de naturalesa disciplinària concernents a sanciones disciplinàries estos són suprimits de l'aplicació gestora de RH, i sol·licitada igualment la seua supressió al Registre central de Personal, a través de la cancel·lació de sanciones disciplinàries, en aplicació de la regulació prevista en el Reglament de Règim Disciplinari i el Conveni Col·lectiu de l'AEAT.
Els terminis per a la cancel·lació de sanciones són els següents:
Personal Funcionari:
Reial decret 33/1986, de 10 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de Règim Disciplinari dels Funcionaris de l'Administració de l'Estat, article 51.
Faltes molt greus: 6 anys.
Faltes greus: 2 anys.
Faltes lleus: 6 mesos.
Personal laboral:
IV Conveni Col·lectiu del personal laboral de l'AEAT, article 78.4:
Faltes molt greus: 2 anys.
Faltes greus: 1 any.
Faltes lleus: 3 mesos
No obstant això, les dades referides a estes sanciones disciplinàries seguixen a disposició de la Unitat gestora per a la seua oportuna gestió.
Elaboració de perfiles
No aplica
Mesures tècniques/organitzatives
Totes les dades tractats han sigut avaluats a través d'una anàlisi de riscos, havent obtingut la relació de mesures tècniques i organitzatives a aplicar.
Estes mesures han sigut aplicades d'acord amb el Pla d'adequació aprovat.