Salta al contingut principal

L'Agència Tributària incorpora l'assistència virtual al control d'IRPF amb la posada en marxa de la ADI de Vigo

Ampliació dels serveis d'atenció al contribuent

  • La nova Administració Digital Integral de Vigo eleva a més de 150 els funcionaris especialitzats que atenen telemàticament a contribuents de tot Espanya, xifra que superarà els 300 quan culmini el desplegament previst per a 2023
  • Els usuaris de les ADI es beneficien d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que en qualsevol cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara
  • El contribuent que rebi una liquidació de Renda amb el telèfon de la ADI podrà contactar per aclarir dubtes, donar la seva conformitat o sol·licitar assistència per realitzar al·legacions de forma més àgil que en un taulell físic
  • Paral·lelament, s'ha habilitat un tràmit simplificat a través del web de l'Agència per agilitzar les conformitats a qualsevol proposta de minoració de devolució d'IRPF, de manera que el contribuent pugui rebre abans el reintegrament que li correspongui

25 de novembre de 2021.- L'Agència Tributària ha posat en funcionament la nova Administració Digital Integral (ADI) de Vigo, que arrenca amb més de 80 funcionaris especialitzats per atendre telemàticament a contribuents de tot el territori nacional. Continua així el desenvolupament d'una assistència personalitzada complementària de la presencial que ve impulsada pel Pla Estratègic de l'Agència 2020-2023 i figura incorporada al Component 27 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

Amb aquesta nova seu ADI s'amplia l'oferta d'assistència personalitzada no presencial iniciada la tardor de 2020 amb la prova pilot en la ADI de València, a les que se sumaran noves oficines, de manera que se superin els 300 funcionaris prestant el servei quan culmini el desplegament previst per a l'any 2023.

Actualment ja són més de 150 funcionaris els que componen la plantilla d'aquest ‘taulell virtual’ multicanal que, per a una gran varietat de tràmits i consultes, ofereix a l'usuari major amplitud d'horaris i evita desplaçaments a les oficines tradicionals, que en qualsevol cas mantenen l'ajuda presencial com fins ara.

Nou servei ADI d'assistència en la comprovació d'IRPF

La nova ADI de Vigo permetrà ampliar la capacitat de prestació dels serveis d'informació i assistència en matèria d'IVA, censos, mòduls i certs tràmits duaners que, entre d'altres, ve oferint la ADI de València, però amb aquesta oficina situada a Galícia arrenca també un nou servei d'assistència al contribuent en el control d'IRPF per a resolució de dubtes, donar conformitat o sol·licitar assistència en la confecció d'al·legacions a propostes de liquidació, tot això de forma ràpida i senzilla.

En una primera fase, els contribuents que podran rebre aquesta assistència de la ADI seran aquells que rebin una proposta de minoració de la devolució que havien sol·licitat en presentar la seva declaració de Renda, sempre que la contingència fiscal a regularitzar estigui relacionada únicament amb rendiments del treball, amb l'aplicació de les deduccions més habituals (adquisició d'habitatge, maternitat, guarderies i donacions) o amb plans de pensions.

En aquests supòsits, tant si el resultat de la comprovació de la devolució sol·licitada és una menor devolució, com si es tradueix en una quota per ingressar, la pròpia carta que rep el contribuent inclou un telèfon per obtenir en el moment l'assistència de la ADI. L'Agència monitora el servei que s'està començant a prestar, i que està comptant amb una valoració inicial molt positiva per part dels usuaris.

Millores addicionals: Conformitat ‘en línia’ i resum de contingut

En paral·lel a la posada en marxa d'aquest servei per la ADI s'han simplificat i agilitat els tràmits per via electrònica per a tots els contribuents que rebin una notificació de minoració de devolucions d'IRPF, independentment de què siguin col·lectius susceptibles de ser atesos telefònicament o no per la pròpia ADI.

S'ha habilitat per a tots ells la possibilitat de prestar la conformitat a la proposta de liquidació en el web de l'Agència de forma més directa i ràpida que l'existent fins al moment, a través de l'adreça indicada en la carta que rep el contribuent. Per accedir a aquest servei de conformitat ‘en línia’ es requereix la mateixa identificació que la corresponent al portal de renda (Clau, certificat digital o referència).

Fins ara, el contribuent que volia prestar la conformitat a la proposta de liquidació podia, bé acudir presencialment a l'oficina i presentar la conformitat per registre, o bé prestar la conformitat electrònicament entrant per registre telemàtic o utilitzant el codi CSV que figura en la carta rebuda. En aquests dos últims casos l'accés és menys àgil i directe, si bé aquestes vies segueixen disponibles.

Una altra novetat implementada com a conseqüència de la posada en marxa del servei ADI en comprovació de Renda, i amb el mateix objectiu de facilitar, simplificar i millorar l'assistència, ha estat la incorporació d'un resum de contingut a l'inici de la carta que rep el contribuent. En aquest resum s'indica de manera senzilla i concisa quin és el contingut de la proposta remesa i se li ofereixen les diferents vies d'atenció.