Com consultar i descarregar un certificat tributari ja expedit
Saltar índex de la informacióDescàrrega d'un certificat per Col·laboradors socials
A partir de l'entrada en vigor de la Resolució de 18 de setembre de 2009, per recollir certificacions tributàries de terceres persones és necessari que aquelles terceres persones atorguin un apoderament per a aquell tràmit. Pots ampliar informació sobre apoderaments accedint a "Registre d'apoderaments". El codi "GENERALDATPE", que s'inclou dins l'apartat"Tràmits generals", és el que correspon als apoderaments per realitzar tràmits de consultes de dades personals.
L'alta d'un apoderament per Internet permet apoderar a un tercer (persona física o jurídica) perquè aquest, l'apoderat, pugui realitzar per Internet, amb el seu propi certificat electrònic, qualsevol dels tràmits i actuacions en matèria tributària habilitats a l'efecte, en nom del poderdant.
En cas que l'alta es realitzi per Internet, el poderdant podrà ser tant una persona física, com una persona jurídica o mancada de personalitat jurídica. En aquesta opció, és el propi poderdant el que dona d'alta l'apoderament a través de l'aplicació"Alta de poder mitjançant identificació electrònica". Per accedir a aquesta aplicació és necessari que el poderdant tingui instal·lat en el seu navegador un certificat electrònic vàlid o estar registrat en Cl@ve. Una vegada atorgat el poder, l'apoderat haurà de confirmar l'apoderament rebut (només en apodermientos per a la consulta de notificacions), utilitzant l'enllaç"Consulta, confirmació i renúncia d'apoderaments rebuts".
En cas que el poderdant manqui de certificat digital, pot realitzar la "Sol·licitud d'alta de poder mitjançant document públic".
En cas de no estar apoderat per a la recollida de la certificació tributària sol·licitada en nom d'un tercer, aquesta s'enviarà al domicili fiscal del contribuent via correu o al seu domicili electrònic (Adreça Electrònica Habilitada única) si s'hagués subscrit al servei de notificacions telemàtiques.