Sol·licitud de certificats tributaris de terceres persones per Administracions Públiques
Mitjançant aquest procediment les Administracions Públiques podran sol·licitar certificats tributaris de terceres persones per a la tramitació de procediments administratius de la seva competència, sempre que aquesta cessió directa d'informació tributària compti amb el previ consentiment de l'obligat tributari o estigui prevista en la llei.
Prèviament a la sol·licitud de la certificació s'ha de comprovar que es compleixen els requisits per realitzar aquest tràmit. Es recomana consultar la informació facilitada en el PDF "Protocol o guia de procediments (PROTGEN)".
Serà necessari identificar-se amb certificat electrònic de representant de persona jurídica vàlid o certificat d'empleat públic.
A la pestanya "1. Emplenar la sol·licitud", es complimentarà:
- El NIF del titular de la certificació,
- Tipus de certificat (si escau),
- Casella "Amparo de la sol·licitud". En marcar-la es declara que la informació se sol·licita amb el consentiment de l'interessat.
- Finalitat de la sol·licitud.
Finalment, s'haurà de prémer sobre "Validar sol·licitud".
En la següent pestanya "2. Confirmar la sol·licitud" verifica les dades introduïdes i si tot és correcte fes clic a "Signar i enviar".
En la finestra emergent marca la casella "Conforme" i poleixi "Signar i enviar".
Es passarà a la pestanya "3. Obtenir certificat". En el cas de certificacions d'IRPF o IAE s'obté el certificat de manera immediata, podent obrir el PDF en el moment o guardar-ho en l'equip prement "Descarregar document".
A la pestanya "3. Obtenir el resguard de la sol·licitud" es mostrarà un missatge especificant el temps d'espera i la forma de recollida; en cas contrari, també es genera de manera immediata.