Com modificar una declaració informativa mitjançant formulari web (afegir, modificar i eliminar registres)
Una vegada presentada una declaració informativa des del seu formulari web, pots accedir de nou a la declaració "consolidada" i afegir registres, modificar-los o eliminar els ja existents, sense necessitat d'indicar explícitament que la declaració complementa o substitueix a l'anteriors.En els formularis no existeixen les caselles de declaració complementària i substitutiva.
Nota: Les vies de presentació són excloents;és a dir, si la primera declaració es va presentar mitjançant formulari web, la resta d'actuacions sobre aquesta declaració (altes, baixes o modificacions de registres) s'hauran de realitzar per la mateixa via.
Després d'indicar el NIF del declarant, es mostraran les opcions disponibles en cada cas.
- Carregar la sessió guardada: si ja has complimentat i guardat dades en una sessió anterior
- Carregar la declaració presentada: si ja has presentat la declaració i desitges recuperar-la per realitzar modificacions
- Crear una nova declaració
Selecciona l'opció "Carregar la declaració presentada..."i recuperaràs al formulari les dades d'aquesta declaració.
En el resum de la declaració podràs comprovar el nombre total de registres correctes i erronis que conté la declaració.Al llistat de declarats podràs comprovar la data de presentació de cada registre, l'estat de validació (correcte, erroni o amb avisos) i actuar sobre aquests registres consolidats.
Per modificar les dades d'un declarat o perceptor, fes doble clic sobre el registre o selecciona-ho a la columna "Ordre" i polsa "Ver el Declarado seleccionat" (o "Veure el perceptor seleccionat", depenent del model de declaració).
Per donar d'alta un nou declarat, utilitza el botó "Nou registre" i completa les dades requerides.En tornar al llistat, podràs verificar l'existència dels nous registres (aquests no tenen data de presentació).
Per eliminar un registre, només has de seleccionar-ho i utilitzar l'opció individual "Esborrar registre seleccionat" de l'encaix.També disposes del botó "Esborrar diversos registres".
Abans realitzar la presentació, pots guardar les dades al servidor per recuperar-los en una sessió posterior i "Validar" per detectar possibles errors o avisos.
Prem el botó "Firmar i Enviar" per iniciar la presentació.
En el cas que es detectin registres erronis es mostrarà una finestra advertint-ne i indicant el nombre de registres que es presentaran i els que quedaran pendents.
Si la presentació es realitza correctament, obtindràs la pàgina de resposta amb el missatge de confirmació, el Codi Segur de Verificació (CSV) i la còpia completa de la declaració en PDF.Tingues en compte que la presentació es realitzarà amb els registres correctes, encara que es detectin registres erronis i en aquest cas s'informa que s'ha presentat una declaració parcial.Si accedeixes de nou a la sessió o declaració guardada, el plafó de declarats, conservarà tots els registres, tant correctes com erronis.