Com anul·lar el seu certificat electrònic
Sol·licitar l'Anul·lació o Revocació del seu Certificat permetrà anul·lar la validesa del certificat abans de la data de caducitat que consta en el mateix.
La revocació pot ser sol·licitada en qualsevol moment, i en especial, ha de ser sol·licitada quan el titular cregui que el seu certificat pot haver estat copiat, que el seu PIN pugui ser conegut per un tercer, si l'ha extraviat, etc...
Si fora necessari, es pot sol·licitar la revocació (anul·lació) del seu certificat en l'entitat emissora del certificat o en l'Administració o Delegació. Una vegada revocat (anul·lat) haurà de sol·licitar-se un nou certificat repetint tots els passos necessaris per a la seva obtenció.
Pots realitzar la sol·licitud d'un nou certificat i sol·licitar la revocació de l'anterior en l'Administració o Delegació quan acudeixis per acreditar-te.
En el cas de certificats de persona física podran sol·licitar la revocació els titulars dels certificats.
En el cas de certificats de representant només podrà ser sol·licitada per una persona amb facultats de representació suficients, en els termes recollits en les Polítiques i Pràctiques de Certificació Particulars.
La FNMT -RCM serà l'encarregada d'emetre i formar les llistes de certificats revocats.
Atès que el procediment pot variar segons l'entitat emissora del certificat, consulta en la pàgina web de l'entitat certificadora corresponent o contacta amb el seu suport tècnic. Totes les entitats emissores disposen d'opcions i serveis d'ajuda als que és possible accedir des de les seves pàgines.