Certificats electrònics en dispositius mòbils ANEU-VOS
Saltar índex de la informacióANEU-VOS. Error 403
L'error 403 en dispositius amb sistema ANEU-VOS pot deure's a 3 causes principalment:
-
No hi ha certificats vàlids en el dispositiu. Pot ser que el certificat estigui caducat, revocat, danyat o prové una còpia no vàlida (.cer). També és possible que no tinguis instal·lat cap certificat en el magatzem de certificats d'ANEU-VOS ("Ajustaments", "General", "Perfils"). Si no apareix l'opció"Perfils" és que no hi ha certificats instal·lats.
En "Perfils" es mostren tant els certificats arrels descarregats com els certificats personals. Selecciona un certificat i prem "Més detalls" per comprovar la data de validesa.
Verifica el correcte funcionament del certificat en la pàgina web de l'entitat emissora. Si és de la FNMT accedeix amb Safari a: https://www.seu.fnmt.gob.és/certificats/persona-física/verificar-estat i comprova la informació relativa al certificat. Si el certificat és correcte el missatge serà "El seu certificat acaba de ser verificat. Està vostè en possessió d'un certificat digital FNMT Vàlid i no revocat. El seu certificat està funcionant correctament".
-
Estàs utilitzant un navegador no recomanat.
El navegador compatibles és "Safari" ja que "Google Chrome "i "Mozilla Firefox" no gestionen certificats en sistemes ANEU-VOS.
-
El certificat no s'ha seleccionat correctament en el procés de signatura.
Reinicia el navegador i selecciona el certificat adequat en el moment de realitzar la signatura. En sortir d'una aplicació, per exemple el navegador, és possible que no s'estigui tancant per complet. Normalment el procés roman actiu. Per tancar el navegador utilitza l'administrador de tasques. Per obrir l'administrador de tasques prem ràpidament dues vegades en el botó d'inici que es troba per defecte (segons la versió) a la part inferior. Arrossega fora d'aquell llistat l'app i aquesta quedarà totalment tancada.
Recomanem eliminar arxius temporals i caixet del navegador perquè l'error no es repeteixi per estar emmagatzemat en memòria. En Safari accedeix al menú "Ajustaments" del sistema i selecciona "Safari". A continuació fes clic a "Esborrar historial i dades de llocs web" i prem "Esborrar historial i dades".
Després de reiniciar correctament el navegador, si es torna a produir l'error 403 després de les comprovacions anteriors, retrocedeix a la finestra prèvia mitjançant la fletxa i torna a accedir a la mateixa finestra del tràmit. D'aquesta manera, ja és possible escollir el certificat correcte.