Certificats electrònics en dispositius mòbils iOS
Saltar índex de la informacióiOS. Error 403

Per evitar l'error 403 en dispositius amb sistema iOS segueix aquestes instruccions:
-
Comprova si existeix algun certificat instal·lat i vigent en el dispositiu. Pot ser que el certificat estigui caducat, revocat, danyat o prové una còpia no vàlida (.cer). També és possible que no tinguis instal·lat cap certificat en el magatzem de certificats de iOS.
Per comprovar que el certificat estigui instal·lat, des de iOS 15 i posteriors, accedeix a "Ajustaments", General", "VPN i gestió de dispositius", "Perfils de configuració".

Selecciona un certificat i prem "Més detalls" per comprovar la data de validesa.

Verifica el correcte funcionament del certificat en la pàgina web de l'entitat emissora. Si és de la FNMT accedeix amb Safari a: https://www.seu.fnmt.gob.és/certificats/persona-física/verificar-estat i comprova la informació relativa al certificat. Si el certificat és correcte el missatge serà "El seu certificat acaba de ser verificat. Està vostè en possessió d'un certificat digital FNMT Vàlid i no revocat. El seu certificat està funcionant correctament".
-

Comprova si estàs utilitzant un navegador no recomanat.
El navegador compatible és "Safari" ja que ni "Google Chrome "ni "Mozilla Firefox" gestionen de moment certificats en sistemes iOS.
-
Sal completament del navegador.
Sortim completament de Safari perquè torni a aparèixer la finestra de selecció de certificat. En iOS, per sortir completament de les aplicacions que tens obertes, has d'accedir a la funció del "Canviador d'aplicacions". Es mostra en forma de llista (o finestres apilades) les finestres de les diferents aplicacions obertes en aquell moment. Arrossega fora d'aquell llistat el navegador Safari per tancar-ho.

-
Si el dispositiu no té botó físic, pots obrir el "Canviador d'aplicacions"des de la pantalla principal (la que apareix en arrencar el dispositiu) esmunyint el dit des de la part inferior de la pantalla fins a just sota el centre, sostenir-ho momentàniament i soltar-ho.
-
Si el dispositiu que té un botó físic d'inici, prem dues vegades consecutives (com un doble clic).
-
-
Recomanem eliminar arxius temporals i caixet del navegador perquè l'error no es repeteixi per estar emmagatzemat en memòria. En Safari accedeix al menú "Ajustaments" del sistema i selecciona "Safari". A continuació fes clic a "Esborrar historial i dades de llocs web" i prem "Esborrar historial i dades".


-
Reinstal·lar el certificat. Després de reiniciar correctament el navegador, si es torna a produir l'error 403 després de les comprovacions anteriors, reinstal·la el certificat amb alguna còpia que existeixi prèviament o que puguis generar des d'un ordinador i envia-te-la per correu electrònic per instal·lar-la des d'aquí, tal com s'indica en l'entrada"Com importar una còpia del certificat en dispositius iOS" situada en els ajuts relacionats.