Ja m'he registrat. Com m'identifico amb Cl@ve?
Saltar índex de la informacióAccedeix amb Cl@ve a gestions de l'AEAT
Identificació
Accedeix al tràmit o servei de la Seu electrònica de l'Agència Tributària. Et recordem que per identificar-te amb Cl@ve has de registrar-te prèviament en el sistema Cl@ve i aquest registre pot fer-se via Internet en la pàgina de l'Agència Tributària, des de l'APP Cl@ve o acudint personalment a una de les oficines de registre habilitades.
Quan accedeixis a un tràmit, prem sobre "Cl@ve Mòbil (inclou Cl@ve PIN)".
Accés amb Cl@ve Mòbil (mitjançant codi QR)
En prémer sobre Cl@ve Mòbil es mostrarà la petició d'autenticació amb les dades de l'organisme sol·licitant, el codi QR per escanejar-ho amb l'APP, el comptador del temps de caducitat de la petició (5 minuts) i el codi de verificació de tres dígits. Si no tens instal·lada l'APP Cl@ve disposes de l'enllaç"No la té instal·lada?" perquè puguis instal·lar-la. D'altra banda, si no pots escanejar el codi QR, prem en l'alternativa"...continuar amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
En l'APP, prem "Escanejar codi QR" i enfoca amb el lector el codi QR mostrat en el navegador. Després de la lectura del QR, comprova que el codi de verificació i l'organisme coincideixen amb els de la petició i prem "Confirmar".
Després serà necessari que l'usuari introdueixi el factor d'autenticació establert per al dispositiu (rastre, patró, reconeixement facial, pin, etc).
Finalment, en l'APP es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i, en el navegador web, accediràs la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Accés amb DNI /NIE (sense lectura del QR)
Si en autenticar-te mitjançant Cl@ve Mòbil no pots accedir escanejant el codi QR amb l'APP Cl@ve disposes d'una altenativa per identificar-te amb les dades del DNI o NIE, prem "...continuar amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
Introdueix el teu DNI o NIE i la dada de contrast en funció del tipus de document:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
A la part inferior disposes dels enllaços d'ajuda corresponents per localitzar en el teu document d'identitat la dada sol·licitada.
Després de consignar correctament les dades, prem "Continuar".
Es mostrarà en pantalla la petició d'autenticació amb les dades del DNI /NIE, de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts de validesa de la petició, el codi de verificació i les instruccions per obrir l'APP i confirmar la petició.
NOTA: Si no pots accedir per aquesta via, passats 59 segons s'habilitarà l'opció alternativa per sol·licitar el PIN per SMS.
A continuació pots rebre una notificació de l'APP en el teu dispositiu mòbil.
Obre l'APP i es mostrarà la petició d'autenticació amb Cl@ve Mòbil amb les mateixes dades anteriors. Prem "Confirmar"; per seguretat se sol·licitarà una segona confirmació.
Serà necessari introduir també el factor d'autenticació establert per al dispositiu mòbil (rastre, PIN, patró, reconeixement facial, etc.). Finalment, es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i ja podràs accedir a la gestió que intentaves realitzar.
No obstant això, sempre s'oferirà l'opció de rebre un PIN per SMS, si així el desitja l'usuari, o si no has activat l'usuari en l'APP Cl@ve o encara no l'has instal·lat. Espera 59 segons i prem "...pot accedir amb un PIN per SMS".
Rebràs el codi PIN per SMS i també estarà disponible en l'APP. Prem "Té disponible un PIN", introdueix el factor de desbloqueig del teu dispositiu i visualitzaràs el PIN, juntament amb el comptador de temps de caducitat (10 minuts) i l'opció per copiar-ho.
Una vegada obtingut el PIN, indica-ho en el camp corresponent i prem "Accedir".