Com obtenir la referència de Renda amb Cl@ve
Les referències que es van obtenir per a la campanya de Renda de l'exercici anterior ja han deixat de ser vàlides i des del dia 12 de març de 2024 serà necessari obtenir una nova referència per a la campanya de Renda 2023, identificant-te amb la casella 505 de la declaració de Renda de l'exercici 2022, amb Cl@ve o amb certificat o DNI electrònic.
Si estàs registrat en Cl@ve, t'expliquem com obtenir una referència de Renda des del tràmit específic, "Obten el teu número de referència".
Recorda que la referència es mostra directament en la pantalla o en l'APP.
En primer lloc, escull el sistema d'identificació; en aquest cas, "Cl@ve Mòbil (inclou Cl@ve PIN)".
Indica el DNI o NIE. De manera automàtica, es carrega la següent dada que s'ha de comunicar: la data de validesa del DNI en el format indicat, dd-mm-aaaa, dia, mes i any separats per guions (si no introdueixes separació, l'aplicació afegirà els guions automàticament). També pots utilitzar el calendari disponible per seleccionar la data. Si el DNI és permanent (01/01/9999), la data que se sol·licitarà és la d'expedició del seu document. Pots accedir a l'enllaç d'ajuda"Com obtenir la data de...?" en el que s'explica com localitzar aquesta dada en el DNI.
En cas que indiquis un NIE, la dada que se sol·licitarà serà el número de suport que apareix en el document. Pots accedir a l'enllaç d'ajuda"Com obtenir el número de suport del teu document", en què s'explica com localitzar aquesta dada en la targeta d'estranger, permís de residència o certificat de ciutadà de la UE i com consignar-ho correctament en el formulari.
Accés amb Cl@ve Mòbil (mitjançant codi QR)
En prémer sobre Cl@ve Mòbil es mostrarà la petició d'autenticació amb les dades de l'organisme sol·licitant, el codi QR per escanejar-ho amb l'APP, el comptador del temps de caducitat de la petició (5 minuts) i el codi de verificació de tres dígits. Si no pots escanejar el codi QR, prem en l'alternativa"...continuar amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
En l'APP, prem "Escanejar codi QR" i enfoca amb el lector el codi QR mostrat en el navegador. Després de la lectura del QR, comprova que el codi de verificació i l'organisme coincideixen amb els de la petició i prem "Confirmar".
Després serà necessari que l'usuari introdueixi el factor d'autenticació establert per al dispositiu (rastre, patró, reconeixement facial, pin, etc).
Finalment, en l'APP es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i, en el navegador web, accediràs la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Accés amb DNI /NIE (sense lectura del QR)
Si en autenticar-te mitjançant Cl@ve Mòbil no pots accedir escanejant el codi QR amb l'APP Cl@ve disposes d'una altenativa per identificar-te amb les dades del DNI o NIE, prem "...continuar amb l'autenticació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
Es mostrarà en pantalla la petició d'autenticació amb les dades del DNI /NIE, de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts de validesa de la petició, el codi de verificació i les instruccions per obrir l'APP i confirmar la petició.
NOTA: Si no pots accedir per aquesta via, passats uns segons s'habilitarà l'opció alternativa per sol·licitar el PIN per SMS.
A continuació pots rebre una notificació de l'APP en el teu dispositiu mòbil.
Obre l'APP i es mostrarà la petició d'autenticació amb Cl@ve Mòbil amb les mateixes dades anteriors. Prem "Confirmar"; per seguretat se sol·licitarà una segona confirmació.
Serà necessari introduir també el factor d'autenticació establert per al dispositiu mòbil (rastre, PIN, patró, reconeixement facial, etc.). Finalment, es mostrarà l'avís"Autenticació realitzada" i ja podràs accedir a la gestió que intentaves realitzar.
No obstant això, sempre s'oferirà l'opció de rebre un PIN per SMS, si així el desitja l'usuari, o si no has activat l'usuari en l'APP Cl@ve o encara no l'has instal·lat. Espera 60 segons i prem "Accedir amb Cl@ve PIN per SMS".
Rebràs el codi PIN per SMS i també estarà disponible en l'APP. Prem "Té disponible un PIN", introdueix el factor de desbloqueig del teu dispositiu i visualitzaràs el PIN, juntament amb el comptador de temps de caducitat (10 minuts) i l'opció per copiar-ho.
Una vegada obtingut el PIN, indica-ho en el camp corresponent i prem "Accedir".
Una vegada autenticat, es mostrarà en pantalla la referència de 6 caràcters per gestionar Renda. Anota o còpia aquesta referència per poder utilitzar-la posteriorment. No obstant això, es permet l'obtenció de fins a 10 referències de Renda al dia i cadascuna de les referències rebudes serà diferent i revocarà automàticament la generada anteriorment.
Ten en compte que si has obtingut una referència des de l'APP, en obtenir una nova a través del navegador, revocaràs l'anterior per la qual cosa hauràs d'identificar-te novament en el dispositiu mòbil. Recorda que només serà vàlida l'última referència generada, ja sigui mitjançant l'APP o des de la pàgina.
Una vegada que hagis obtingut la referència podràs gestionar qualsevol dels serveis de Renda disponibles o dels que permetin identificació d'aquesta manera, com la sol·licitud d'una certificació tributària d'IRPF.