Com obtenir la referència de Renda des de l'APP
Quan identifiques a un usuari en l'APP AEAT, automàticament es genera una referència de Renda amb la que et podràs identificar per a diverses gestions. Això ocorrerà tant quan identifiquis al titular de la cartera com a uns altres usuaris.
Identificació del titular de la cartera
Si obres l'aplicació per primera vegada i no hi ha cap usuari afegit, accedeix al menú "Usuaris" de la part inferior i identifica al titular de la cartera. Podràs identificar-ho amb Cl@ve, certificat electrònic o DNIE.

Identificació del titular amb Cl@ve
Prem "Cl@ve Mòbil (anteriorment Cl@ve PIN)" i en la següent pantalla "Sol·licitar accés per a APP" i confirma la petició en l'APP Cl@ve si ja la tens instal·lada i activada.

L'usuari (titular de la cartera) quedarà identificat en el dispositiu i obtindrà el seu número de referència.

Si no tens instal·lada l'APP Cl@ve i prems "Sol·licitar accés per a APP" et portarà als markets oficials de Google, Apple i Huawei perquè la instal·lis.

Si no tens activada l'APP Cl@ve o no desitges instal·lar-la en aquest moment, prem sobre la pregunta "No pots accedir amb la teva sessió iniciada en l'APP Cl@ve?" i introdueix el teu número de DNI / NIE i la dada de contrast requerit (data de validesa / expedició o número de suport).


Et donarà l'opció de sol·licitar l'enviament del PIN per SMS passats 60 uns segons.

Indica el PIN rebut per SMS i prem "Activar dispositiu".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.
Identificació del titular amb certificat electrònic programa
Pots seleccionar aquesta opció si ja tens un certificat electrònic programa en el teu dispositiu. Si no ho tinguessis en el dispositiu però disposes d'una còpia vàlida, importa-la per donar-te d'alta en la cartera d'usuari amb certificat electrònic.
A continuació, obtindràs una finestra emergent amb els certificats instal·lats en el dispositiu prem "Seleccionar" i en la següent finestra s'informarà del nom, cognoms i DNI del titular, si és correcte, prem "Continuar".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.
Identificació del titular amb DNI electrònic
Per poder accedir necessitaràs un DNI electrònic i un dispositiu amb tecnologia NFC (sistema Android). Prem sobre l'opció"DNI electrònic".

Prem "CONTINUAR" i introdueix la CAN (nombre d'accés a la targeta) que es troba en la cantonada inferior dreta del frontal del DNIE i que, generalment, té 6 dígits. Després prem "LLEGIR DNIE".

Acosta el DNI electrònic al dispositiu mòbil per iniciar la lectura i no ho retiris mentre no s'hagi completat el procés. Et suggerim que col·loquis el DNIE en una superfície immòbil amb el mòbil recolzat damunt, movent-ho lentament fins que li indiqui que està llegint el DNIE. A partir d'aquell moment, no s'ha de moure el dispositiu.
Introdueix la contrasenya del DNIE i prem "ACCEPTAR".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.

Si en obrir l'aplicació ja tens un usuari identificat amb la referència de l'exercici anterior, et donarà l'opció de renovar-la automàticament.

Afegir altres usuaris
En identificar a uns altres usuaris en l'APP, també podràs fer-ho amb certificat electrònic programa de l'usuari que desitges afegir (sistemes Android e iOS), amb DNI electrònic en dispositius que tinguin tecnologia NFC (sistema Android), amb Cl@ve i amb la seva referència. Si no disposes d'una referència vàlida, se sol·licitarà com dada de contrast l'import de la casella 505 de la declaració o el codi IBAN del compte bancari. Prem "Afegir usuari" i segueix els mateixos passos indicats per a l'usuari titular.
Renovar referència
Si en afegir un usuari s'indica la referència de l'exercici anterior o en intentar accedir amb un usuari que ja estava identificat en l'APP però amb una referència que ja no és vàlida, apareixerà un missatge indicant que la referència està caducada i, s'oferirà l'opció de renovar-la, aportant la dada de contrast del DNI o NIE.


Cal tenir en compte que si obtens una referència des de l'APP, en generar una nova a través del navegador, es revocarà l'anterior per la qual cosa hauràs d'identificar-te novament en el dispositiu mòbil. Recorda que només serà vàlida l'última referència generada, ja sigui mitjançant l'APP o des de la pàgina.