Com obtenir un TOKEN (Clau numèrica temporal)
TOKEN és un sistema d'identificació que permet obtenir assistència o efectuar gestions pels canals telefònics de l'Agència Tributària (excepte per a l'assistència telefònica de la campanya de Renda) mitjançant una clau numèrica temporal de 6 xifres que serà vàlida durant 1 hora des de la seva obtenció.
El TOKEN admet l'actuació en nom propi o en nom de tercers. Si és en nom de tercers és necessari que la persona sol·licitant disposi d'un certificat electrònic de representant o bé que consti en algun dels següents registres de l'Agència Tributària: Registre d'apoderaments o Registre de les successions i de les representacions legals de menors i incapacitats.
L'accés a la sol·licitud del TOKEN requereix identificació mitjançant certificat electrònic. Pots trobar la sol·licitud de TOKEN entrant en "Identificació electrònica", "TOKEN".
Per iniciar la sol·licitud del TOKEN fes clic en "Obtenció del TOKEN" i selecciona el certificat electrònic amb el que desitges identificar-te.
En la següent finestra ve marcat per defecte l'opció"Nom Propi" i emplenada la casella "NIF" amb el NIF del titular del certificat.
Si marques "Apoderament", "Successió" o "Representació voluntària en procediment d'inspecció", has d'emplenar el NIF del representat.
Una vegada indicades les dades, fes clic a "Demanar Token".
Obtindràs una clau numèrica de 6 xifres, que hauràs de proporcionar a l'agent telefònic quan t'el sol·liciti, i el temps de validesa de la mateixa que serà d'1 hora. En aquesta mateixa finestra s'informa de les dades del sol·licitant i del representat.