Com obtenir un TOKEN (Clau numèrica temporal)
TOKEN és un sistema d'identificació que permet obtenir assistència o efectuar gestions pels canals telefònics de l'Agència Tributària (excepte per a l'assistència telefònica de la campanya de Renda) mitjançant una clau numèrica temporal de 6 xifres que serà vàlida durant 1 hora des de la seva obtenció.
El TOKEN admet l'actuació en nom propi o en nom de tercers. Si és en nom de tercers és necessari que la persona sol·licitant disposi d'un certificat electrònic de representant o bé que consti en algun dels següents registres de l'Agència Tributària: Registre d'apoderaments o Registre de les successions i de les representacions legals de menors i incapacitats.
L'accés a la sol·licitud del TOKEN requereix identificació mitjançant certificat electrònic o a través del sistema eIDAS per a ciutadans d'un país de la UE, en aquest últim cas has de disposar de DNI, NIE o NIF L o M. Pots trobar la sol·licitud de TOKEN entrant en "Identificació electrònica", "TOKEN".
Per iniciar la sol·licitud del TOKEN fes clic en "Obtenció del TOKEN" i selecciona una de les opcions que s'ofereixen, amb certificat o DNI electrònic amb el que desitges identificar-te, o mitjançant autenticació de Ciutadà UE (eIDAS).
En la següent finestra ve marcat per defecte l'opció"Nom Propi" i emplenada la casella "NIF" amb el NIF identificat.
Si marques "Apoderament" o "Successió", has d'emplenar el NIF del representat.
Una vegada indicades les dades, fes clic a "Demanar Token".
Obtindràs una clau numèrica de 6 xifres, que hauràs de proporcionar a l'agent telefònic quan t'el sol·liciti, i el temps de validesa de la mateixa que serà d'1 hora. En aquesta mateixa finestra s'informa de les dades del sol·licitant i del representat.