Com renovar el seu certificat electrònic
Quan un certificat electrònic es troba proper a la seva data de caducitat, és necessari realitzar la renovació del mateix abans d'arribar a la data límit. El certificat queda invalidat el mateix dia que indica la data d'expiració.
Depenent de l'Autoritat certificadora i del tipus de certificat, aquest podrà o no ser renovat de forma telemàtica. Per renovar el certificat electrònic s'ha d'accedir a les pàgines web de les entitats certificadores autoritzades, en concret a l'entitat emissora del certificat electrònic. Per tant, la renovació del certificat és un procés aliè a l'Agència Tributària.
La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT ) únicament permet la renovació dels certificats de persona física i de representant per a administradors únics i solidaris.
Per sol·licitar la renovació telemàtica és necessari autenticar-se amb el mateix certificat electrònic que es vol renovar. El certificat ha de funcionar correctament i la sol·licitud ha d'efectuar-se durant els 60 dies anteriors a la seva caducitat.
A més ha de tenir-se en compte que si el certificat que es vol renovar es va obtenir identificant-se amb un altre certificat digital o ja va ser renovat anteriorment, no es podrà emetre un nou certificat sense acreditar presencialment la identitat en alguna Oficina de Registre.
Si l'entitat emissora és la FNMT, accedeix a l'apartat"Renovar" i segueix les indicacions del pas 1 "Configuració prèvia", per evitar incidències tècniques.
A continuació, completa els passos 2 i 3, "Sol·licitar la renovació" i "Descarregar el certificat", respectivament. Addicionalment, després de finalitzar el procés, és recomanable realitzar una còpia de seguretat del certificat.
El procés de renovació pot variar en funció de l'entitat certificadora que emeti el certificat. Pots consultar la pàgina web de l'entitat emissora corresponent o contactar amb el seu suport tècnic.