Com renovar el seu certificat electrònic
Quan un certificat electrònic es troba pròxim a la seva data de caducitat, és necessari realitzar la renovació del mateix abans d'arribar a la data límit.El certificat queda invalidat el mateix dia que indica la data d'expiració.
Depenent de l'Autoritat certificadora i del tipus de certificat, aquest podrà o no ser renovat de forma telemàtica.Per renovar el certificat electrònic s'ha d'accedir a les pàgines web de les entitats certificadores autoritzades, en concret a l'entitat emissora del certificat electrònic.Per tant, la renovació del certificat és un procés aliè a l'Agència Tributària.
La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) únicament permet la renovació dels certificats de persona física i de representant per a administradors únics i solidaris.
Per sol·licitar la renovació telemàtica és necessari autenticar-se amb el mateix certificat electrònic que es vol renovar.El certificat ha de funcionar correctament i la sol·licitud ha d'efectuar-se durant els 60 dies anteriors a la seva caducitat.
A més s'ha de tenir en compte que si el certificat que es vol renovar es va obtenir identificant-se amb un altre certificat digital o ja va ser renovat anteriorment, no es podrà emetre un nou certificat sense acreditar presencialment la identitat en alguna Oficina d'Inscripcions.
Si l'entitat emissora és la FNMT, accedeix a l'apartat "Renovar" i segueix les indicacions del pas 1 "Configuració prèvia", per evitar incidències tècniques.
A continuació, completa els passos 2 i 3, "Sol·licitar la renovació" y "Descarregar el certificat", respectivament.Addicionalment, després de finalitzar el procés, és recomanable realitzar-ne una còpia de seguretat del certificat.
El procés de renovació pot variar en funció de l'entitat certificadora que emeti el certificat.Pots consultar la pàgina web de l'entitat emissora corresponent o contactar amb el seu suport tècnic.