Com contestar requeriments o presentar documentació relacionada amb un document rebut de l'AEAT
Revisa el contingut del requeriment per assegurar-te de què aquesta és la via indicada per contestar, efectuar al·legacions o aportar documentació. És possible que s'indiquin altres vies com "Aportar documentació complementària" o "Contestar requeriments, efectuar al·legacions i/o aportar documents justificants" d'un model o tràmit concret.
Per accedir a la resposta de la notificació, indica el CSV (Codi Segur de Verificació) que consta en la notificació rebuda en la casella corresponent i selecciona "Com desitja fer la presentació?":
- L'interessat: pot entrar amb identificació mitjançant certificat/DNI electrònic i Cl@ve o sense identificació.
- El representant: només pot accedir "Amb identificació" utilitzant certificat o DNI electrònic i Cl@ve.
Per localitzar el CSV, pots consultar l'ajuda prement sobre l'enllaç"On trobar el Codi Segur de Verificació".
Entrant com interessat i sense identificació, el sistema t'oferirà les opcions que permeti el procediment associat. Com veus en l'exemple a continuació, el sistema t'ofereix les opcions que poden realitzar-se sense identificació i et mostra les possibilitats de resposta que requereixen identificació.
Una vegada que hagis accedit al registre telemàtic, complimenta els camps requerits, entre els quals es troba l'Expedient/Referència, assumpte, dades de contacte, telèfon i addicionalment un correu electrònic.
Pots adjuntar la documentació des de l'opció"Afegir fitxers". També disposes de la possibilitat de redactar el motiu de la presentació en l'espai que figura a la part inferior del formulari.
En prémer Afegir fitxers", es mostrarà la finestra per seleccionar els fitxers que s'adjunten a la resposta. Fes clic a "Seleccionar fitxers" per accedir a l'explorador d'arxius i escollir el fitxer que desitges annexar. Ten en compte que l'arxiu no pot superar els 64 MB i que ha de tenir un format acceptat. Des de l'opció"Ajuda" pots obtenir més informació sobre els tipus de fitxers admesos.
Una vegada complimentats els camps requerits i aportada tota la documentació necessària, fes clic a "Presentar".
Si l'enviament es realitza correctament es mostrarà en pantalla el justificant de la generació del registre.
En cas que en la notificació s'indiqui que pots presentar recurs o reclamació economicoadministrativa i desitgis presentar-ho, hauràs de fer clic en la pregunta, "Desitja presentar recurs?"
Aquest enllaç et portarà a la ruta a la seu per a la presentació de recursos i reclamacions
Hauràs de triar el tipus de recurs o reclamació que desitges interposar. Has de conèixer a través de la notificació, a quin departament ha d'adreçar-se la sol·licitud
Quan l'hagis triat, accedeix a la presentació o sol·licitud. En cas de no conèixer exactament el tipus d'acte contra el que es realitza el recurs, contacta amb l'oficina o departament remitent, que apareix en la capçalera de la notificació
Aquest tràmit requereix identificació electrònica. Selecciona el tipus d'identificació.
Complimenta les dades que se sol·liciten, assumpte, tipus de representació, telèfon i opcionalment un correu electrònic. En aquest cas hi ha una dada obligatòria "Número d'expedient/Referència de l'acte recorregut". Pots annexar fitxers i escriure la descripció que desitgis.
En presentar apareixerà el report de l'entrada per registre de la sol·licitud.