Com sol·licitar l'alta de successió o representació menors i incapacitats
Mitjançant el registre de successors, els representants legals de persones sense capacitat d'actuar i els successors o successores de persones físiques mortes o de persones jurídiques extingides poden realitzar gestions per Internet en el seu nom.
Pots accedir identificant-te amb Cl@ve o amb certificat o DNI electrònic.
Complimenta el formulari indicant l'assumpte i el tipus de presentació: en nom propi o en nom de tercers (en aquest cas serà necessari indicar el NIF de l'interessat).
Hauràs d'indicar un número de telèfon de contacte obligatòriament i, addicionalment, un correu electrònic per si fora necessari contactar amb tu.
Fes clic en l'enllaç"Afegir fitxer" per seleccionar el fitxer amb la documentació que desitges presentar. En l'enllaç"Ajuda" podràs comprovar el llistat de formats admesos per a la presentació d'arxius d'aquest tràmit, essent la mida màxim permès per a cada fitxer 64 MB.
Selecciona o arrossega el fitxer amb la documentació. És preferible que el nom del fitxer no tingui signes de puntuació i estigui guardat en el seu disc local, dins la carpeta "AEAT".
El fitxer afegit apareixerà en l'apartat"Documentació que s'annexa".
A més, pots escriure el motiu de la presentació en el camp habilitat; es generarà un document en PDF.
Quan acabis d'annexar els fitxers prem "Presentar"; a continuació, es mostrarà la informació que presentaràs amb els fitxers annexats, prem "Signar Enviar". Marca "Conforme" i fes clic a "Signar i Enviar".
La resposta correcta serà un justificant que inclou tota la informació al costat de l'enllaç"Veure en format imprimible" per obtenir el justificant en PDF.
També s'inclou el CSV (Codi Segur de Verificació) que permet l'obtenció del justificant a través de la "Comparació de documents electrònics". A més cada arxiu presentat tindrà associat el seu propi CSV.
Quant a la documentació que ha de presentar consulta la "Fitxa" del procediment, en l'apartat"Documentació" trobaràs informació.