Com sol·licitar la NOVA ajuda de 200 euros per a persones físiques de sota nivell d'ingressos i patrimoni
La sol·licitud de la nova ajuda de 200 euros per a persones físiques de sota nivell d'ingressos i patrimoni es presenta mitjançant el formulari electrònic disponible en el web de l'AEAT. El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajuda comença el 15 de febrer i acaba el 31 de març de 2023.
L'accés i la presentació del formulari requereix identificar-se amb Cl@ve, certificat o DNI electrònic. A més del propi titular de la declaració també pot presentar-la un tercer que actuï en el seu nom mitjançant apoderament (presentació: GC50P i consulta: GC50C) per realitzar aquest tràmit o per col·laboració social privat (conveni 001, 002 i 008) i col·laboració social públic (conveni 098 i 097).
Després d'identificar-te, accediràs a la pantalla d'emplenament de dades. Ten en compte que, per a un correcte emplenament, evitar errors i retards en la tramitació, les caselles marcades amb un asterisc (*) són obligatòries.
No tenen dret a l'ajuda els qui, a 31 de desembre de 2022, percebin l'Ingrés Mínim Vital (IMV) o una pensió o les rendes obtingudes el 2022 (incloses les que percebin els convivents) excedeixin 27.000 euros íntegres.
-
Dades del sol·licitant :
Complimenta les dades identificatives del sol·licitant de l'ajuda, NIF o NIE, cognoms i nom (per aquesta ordre) i un número de telèfon que hauràs de repetir novament en la casella que s'obre a continuació. Verifica el número de telèfon ja que és una dada que es valida.
Ten en compte que si el domicili fiscal del sol·licitant es troba al País Basc o Navarra hauràs de presentar la sol·licitud d'aquesta ajuda en les institucions Basques i Navarreses.
-
Compte bancari:
Introdueix el codi IBAN sense espais d'un compte bancari en la que el sol·licitant sigui titular i on es realitzarà l'abonament. És possible que, en validar la sol·licitud, apareguin avisos referents a l'IBAN ; té en compte que són avisos que cal revisar però que no impedeixen la presentació. No obstant això, si has copiat i enganxat l'IBAN des del web o l'APP de l'Entitat Bancària, és possible que el número de compte no estigui complet o en el format adequat. El codi IBAN ha de complimentar-se sense espais entre els dígits.
-
Condicions:
Marca les caselles que reflecteixin la situació del sol·licitant durant l'any 2022.
Hauràs de marcar com a mínim una de les dues primeres opcions. A més, has de marcar la casella que confirma que has tingut la teva residència habitual a Espanya:
-
Desenvolupava un treball o realitzava una activitat econòmica per la qual estava d'alta a la Seguretat Social o en una mutualitat.
- Ha estat beneficiari de la prestació o subsidi per desocupació.
-
Ha tingut la seva residència habitual a Espanya.
-
-
Domicili de residència a 31 de desembre del 2022
Complimenta les dades del domicili que constituïa la residència del sol·licitant a 31 de desembre de 2022. Selecciona la situació de l'immoble i indica la referència cadastral del domicili, llevat que l'immoble no tingui assignada referència cadastral. Si no coneixes la referència cadastral del teu domicili disposes del botó "Cercador Cadastre" que t'obre una nova pestanya amb la pàgina del cadastre perquè puguis obtenir la referència cadastral de l'immoble després d'indicar les dades del mateix.
-
Relació de convivents en el domicili de residència
Complimenta les caselles NIF /NIE, cognoms i nom (per aquesta ordre) de les persones que a 31 de desembre de 2022 residien amb el sol·licitant. Per afegir més persones, prem el botó "Afegir convivent". Si algun dels convivents té menys de 14 anys i no disposa de NIF hauràs de complimentar la seva data de naixement.
Els convivents han de complir com a mínim un d'aquestes condicions:
-
"Estiguin units a vostè com cònjuge o parella de fet inscrita en el registre d'unions de fet de la respectiva Comunitat Autònoma o Ciutat Autònoma"
-
"Sean descendents menors de 25 anys, o amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% sigui quin sigui la seva edat, que poguessin donar dret a aplicar el mateix per descendents"
-
"Sean ascendents fins a segon grau per línia directa".
Per als casos de parelles de fet s'ha habilitat la casella "No presto el meu consentiment per a la consulta dels Registres de parelles de fet", si les marques hauràs d'aportar documentació que justifiqui aquesta circumstància a través de l'apartat"Aportar documentació complementària" consignant el CSV del justificant de la sol·licitud presentada.
-
-
Declaració
Per presentar la declaració hauràs de marcar la casella en el que el sol·licitant declara, sota la seva responsabilitat, que totes les dades introduïdes en el formulari són correctes.
Una vegada introduïts totes les dades fes clic a "Validar declaració" per comprovar si existeixen errors o avisos. Es mostrarà la relació d'errors i avisos detectats, a què pots accedir per a la seva correcció des del botó "Anar a l'Error"o "Anar a l'Avís"al costat de la descripció de l'errada. Recorda que els avisos ofereixen informació rellevant que és convenient revisar, però no impedeixen la presentació de la declaració. En cas que la declaració contingui errors, aquests han de ser corregits.
Si no es detecta cap error, en la descripció s'informarà de què no hi ha errors.
A continuació, fes clic a "Signar i Enviar" per presentar la sol·licitud una vegada emplenada i validada.
Finalment, apareixerà una finestra amb la informació codificada i les dades del presentador i el sol·licitant. Marca la casella "Conforme" i prem "Signar i Enviar" per finalitzar la presentació.
Si tot és correcte, obtindràs el full de resposta en la que aparegui "La seva presentació ha estat realitzada amb èxit" amb un PDF incrustat que conté un primer full amb la informació de la presentació (número d'entrada de registre, Codi Segur de Verificació, nombre de justificant, dia i hora de presentació i dades del presentador) i, en les pàgines posteriors, la còpia completa de la sol·licitud.