Funcionament del formulari del model 360
Saltar índex de la informacióCom adjuntar les factures al formulari del model 360
A través del formulari per a la tramitació del model 360 s'adjuntaran per registre les còpies electròniques de les factures o documents d'importació.Aquesta acció es realitza des de l'apartat "7.Annexos" de la pàgina 1.
IMPORTANT:
Incorpora la relació de factures de tal forma que les factures negatives quedin en últim lloc perquè el sumatori no sigui erroni.
Consideracions prèvies:
- Els formats compatibles per als fitxers de factures que hagi d'adjuntar són els PDF y TIFF.
- Es recomana una factura per fitxer registrat.No obstant això, pot incloure-se'n més d'una per arxiu.En aquest cas, si no fos possible incloure un arxiu per factura, el nom de l'arxiu farà referència a les operacions incloses i serà el més curt i descriptiu possible (per exemple, "facturas1a15.pdf").
- El volum total de l'enviament no podrà excedir de 5 MB (RGE i formulari).Si en el seu cas excedeix d'aquesta mida, s'han d'adjuntar només les factures amb les quantitats més significatives.La resta de les factures podran ser requerides pel país al qual es dirigeix la sol·licitud de devolució posteriorment, sent en aquest cas convenientment informat sobre el procediment que ha de seguir.
- De manera individual un únic arxiu no pot superar els 4 MB, respectant-se sempre el màxim de 5 Mb per al conjunt de fitxers.
- Es pot reduir la mida dels fitxers adjunts escanejant la factura i guardant-la en .JPG i enganxant-la en un document Word.Posteriorment imprimeix el document de Word en PDF.
- Si necessites adjuntar alguna factura una vegada presentada la sol·licitud de devolució, pots modificar la presentada eliminant una de les referències de registre i incloent al seu lloc les factures necessàries, sempre tenint en compte la capacitat màxima de 5 MB en l'enviament.
- Hi ha un límit de 10 fitxers annexats per cada entrada de Registro (RGE).
Procediment:
Localitza l'apartat "7.Annexos" de la pàgina 1.Per adjuntar les còpies electròniques fes clic en el signe d'interrogació "?" que apareix en l'apartat "Núm. de registre".És important seguir l'ordre i no deixar línies buides entre els fitxers annexats.
En prémer el signe d'interrógación s'enllaçarà amb el registre electrònic, obrint-se una nova finestra on cal consignar la descripció del contingut de l'arxiu i seleccionar l'arxiu, que s'haurà d'ubicar al disc local C:\ a la carpeta AEAT.Fes clic en "Afegir fitxer"
Prem "Seleccionar fitxers" per accedir al fitxer o arrossega el fitxer a la finestra.
Apareixerà el fitxer annexat de forma automàtica en l'apartat "Documentació que s'annexa".Una vegada annexats els fitxers, polsa "Presentar".
Després, prem "Firmar i Enviar".
Després de firmar i enviar la sol·licitud, rebràs un justificant de recepció d'aquesta presentació en el qual apareix el RGE ("Número de seient registral") associat a l'enviament
Al formulari del model 360 s'haurà incorporat de forma automàtica el número de registre RGE i la descripció.
També és possible accedir a registre per afegir els PDF amb les factures escanejades des de l'enllaç que apareix en els avisos de presentació del tràmit "Presentació del model 360 per fitxer".Una vegada presentats els PDF/TIFF, després entra al formulari per indicar els RGE en l'apartat d'"Annexos".
A tenir en compte
Cada factura enviada queda registrada per a la AEAT per temps indefinit.Es pot incloure en futurs enviaments simplement indicant manualment el RGE que es va obtenir inicialment.
Si el model 360 no s'envia o no s'inclou el RGE en qüestió, encara que la factura està presentada, no és tinguda en compte.
A tota hora es poden consultar els RGE a través del portal "Els meus Expedients" de la Seu Electrònica, a través de l'opció "Registre" (aquesta consulta requereix certificat electrònic).
Una vegada presentada la declaració, si desitges enviar més factures pots realitzar una modificació de la declaració o bé anul·lar l'enviament de l'anterior i enviar-ne una altra de substitutiva.
Si tens problemes tècnics en el funcionament del formulari, consulti l'ajuda "Requisits tècnics per realitzar tràmits a la Seu Electrònica".
- Si hi ha factures negatives, agrupa-les al final de la relació de les mateixes perquè el sumatori sigui correcte.