Model 115
Saltar índex de la informacióPresentació del model 115 utilitzant dades de declaracions anteriors
Pots accedir identificant-te amb Cl@ve, certificat o DNIE. Si tens dubtes sobre com obtenir un certificat electrònic o com registrar-se en el sistema Cl@ve, consulta la informació disponible en el contingut relacionat.
Si el declarant no disposa d'identificació electrònica és necessari que la persona que realitza la presentació estigui autoritzada per presentar declaracions en nom de tercers, bé per estar donat d'alta com a col·laborador o bé per estar apoderat per realitzar aquest tràmit.
En primer lloc, indica les dades de la nova declaració que presentaràs i prem el botó Cerca ".
Es mostraran les declaracions presentades prèviament que es poden utilitzar en funció de l'exercici i període de la declaració que es desitja realitzar. Si hi ha diverses declaracions per al mateix NIF, es mostraran totes amb l'exercici, període, tipus de declaració i la data de presentació. Marca la que correspongui i prem "Recuperar declaració".
A continuació, s'obrirà el formulari ja emplenat amb les dades de la declaració anterior, llevat dels referents al tipus de declaració: ingrés, domiciliació, reconeixement de deute, etc. Cal tenir en compte que les dades copiades de declaracions anteriors no tenen necessàriament que coincidir amb els del període que es presentarà o amb els de liquidacions que hagi realitzat l'Administració, per la qual cosa, si fos necessari, es podran modificar els mateixos abans de la presentació.
En cas que no existeixi una declaració presentada electrònicament o una predeclaració confirmada per al mateix NIF, període i exercici indicat, es mostrarà el següent missatge d'avís: "No existeix cap declaració per a la petició sol·licitada."
Complimenta després la resta de dades de la liquidació i prem "Formalitzar Ingrés/Devolució" per presentar la declaració una vegada validada.
En la finestra emergent, selecciona el tipus de declaració. Si el resultat és per ingressar i no es domicilia l'ingrés, serà necessari obtenir primer el NRC i després presentar l'autoliquidació. El NRC és el número de referència complet, un codi de 22 caràcters i que serveix com a justificant del pagament. Des del propi formulari, en el botó "Realitzar pagament (obtenir NRC )", és possible connectar amb la passarel·la de pagaments per generar automàticament un NRC amb les dades que conté la declaració.
En aquesta mateixa finestra també és possible exportar la declaració amb el format del disseny lògic publicat i extensió.115 des del botó "Exportar".
Finalment, fes clic a "Signar i enviar", s'obrirà una finestra amb la informació de la declaració codificada i les dades del presentador i el declarant. Marca la casella "Conforme" i prem "Signar i Enviar" per finalitzar la presentació.
Finalment, si tot és correcte, es mostrarà el full de resposta amb el missatge "La seva presentació ha estat realitzada amb èxit" i un PDF incrustat que conté un primer full amb la informació de la presentació (número d'entrada de registre, Codi Segur de Verificació, nombre de justificant, dia i hora de presentació i dades del presentador) i, en les pàgines posteriors, la còpia completa de la declaració.
En els casos en els que existeixi reconeixement de deute, en el full resposta de presentació realitzada amb èxit, es mostrarà un enllaç per realitzar la presentació de l'ajornament o de la sol·licitud de compensació. Prem "Tramitar deute".
A continuació, es mostrarà el detall de la liquidació amb les dades del deutor i de la clau de liquidació. Hauràs d'escollir entre una de les opcions disponibles: ajornar, compensar o pagar.