Salta al contingut principal
Model 100. Declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques 2025

10.7.12. Per arrendament d'habitatge habitual per a contribuents menors de 36 anys

Momentàniament no és possible complimentar aquesta deducció a causa de la recent publicació (en data 30 de març) d'una modificació normativa per part de la Comunitat Autònoma. S'està adaptant Renda Web a la nova normativa per la qual cosa la casella d'emplenament està inhabilitada per evitar errors en les declaracions. Quant sigui possible s'habilitarà la casella.

Quantia

Els contribuents podran deduir-se de la quota íntegra autonòmica el 15%  de les quantitats satisfetes per l'arrendament de l'habitatge que constitueixi o constitueixi la seva residència habitual a Castilla-La Mancha durant el període impositiu, amb un màxim de 500 euros.

Aquesta deducció podrà arribar fins al 20% de les quantitats satisfetes amb un màxim de 612 euros en els supòsits següents:

  1. Quan el contribuent tingui el seu domicili habitual en un municipi de Castilla-La Mancha de fins a 2.500 habitants.

  2. Quan el contribuent tingui el seu domicili habitual en un municipi de Castilla-La Mancha amb població superior a 2.500 habitants i fins a 10.000 habitants, que es trobi a una distància major de 30 quilòmetres d'un municipi amb població superior a 50.000 habitants.

Per determinar el nombre d'habitants de cada municipi es prendrà l'establert en el padró municipal d'habitants en vigor a 1 de gener de l'any de meritació de l'impost.

Requisits

  1. Que el contribuent sigui menor de 36 anys a la data de meritació.

  2. Que la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi del contribuent menys el mínim per descendents no sigui superior a 12.500 euros en tributació individual o a 25.000 euros en tributació conjunta.

  3. Que en l'autoliquidació de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques es consigni el número d'identificació fiscal de l'arrendador de l'habitatge.

El concepte d'habitatge habitual serà el fixat per la normativa reguladora de l'IRPF vigent a la data de meritació de l'impost.

Incompatibilitats

Aquesta deducció és incompatible amb la deducció per arrendament d'habitatge habitual vinculat a determinades operacions de dació en pagament, amb la deducció per arrendament d'habitatge habitual per famílies nombroses, amb la deducció per arrendament d'habitatge habitual per famílies monoparentals i amb la deducció per arrendament d'habitatge habitual per persones amb discapacitat.

Emplenament

Momentàniament no és possible complimentar aquesta deducció a causa de la recent publicació (en data 30 de març) d'una modificació normativa per part de la Comunitat Autònoma.

S'està adaptant Renda Web a la nova normativa per la qual cosa la casella d'emplenament està inhabilitada per evitar errors en les declaracions.

Quant sigui possible s'habilitarà la casella.  

Pot consultar les zones que possibiliten l'aplicació de la deducció en: