Per donatius a entitats que fomenten la investigació científica i el desenvolupament i la innovació tecnològics
Normativa: Art. 612-7 Decret Legislatiu 1/2024, de 12 de març, pel qual s'aprova el llibre sisè del Codi tributari de Catalunya, que integra el text refós dels preceptes legals vigents a Catalunya en matèria de tributs cedits
Quantia i límit màxim de la deducció
-
El 30 per 100 de les quantitats donades a favor de:
-
Les universitats catalanes, els instituts universitaris i altres centres d'investigació integrades o adscrits a universitats catalanes.
-
Els centres d'investigació promoguts o participats per la Generalitat, que tinguin per objecte el foment de la investigació científica i el desenvolupament i la innovació tecnològics.
-
-
El límit màxim d'aquesta deducció és el 10 per 100 de la quota íntegra autonòmica, casella [0546] de la declaració.
-
La suma d'aquesta deducció juntament amb la deducció per donatius a favor d'entitats sense ànim de lucre establerta per la normativa de l'Estat no pot superar en cap cas el percentatge de deducció del 100 per 100.
Vegeu les “Deduccions per donatius realitzats a entitats incloses en l'àmbit de la Llei 49/2002” en el Capítol 16 del Tomo 1 d'aquest Manual.
Condicions per a l'aplicació de la deducció
L'aplicació de la deducció queda condicionada a la justificació documental adequat i suficient dels pressupostos de fet i dels requisits que determinen la seva aplicabilitat. En particular, les entitats beneficiàries d'aquests donatius han d'enviar a l'Agència Tributària de Catalunya, dins els primers vint dies de cada any, una llista de les persones físiques que han efectuat donatius durant l'any anterior, amb la indicació de les quantitats donades per cadascuna d'aquestes persones.
Mitjançant una ordre de la persona titular del departament competent en matèria d'hisenda es regula el procediment i el model d'enviament d'aquesta informació.