Per l'arrendament d'habitatges buits
Normativa: Art. 2.17 Text Refós de la Llei de Mesures Fiscals en matèria de tributs cedits per l'Estat, aprovat per Decret Legislatiu 62/2008, de 19 de juny, per la Comunitat Autònoma de Cantabria
Quantia de la deducció
500 euros per cadascun dels béns immobles destinats a l'arrendament d'habitatge.
Àmbit temporal d'aplicació de la deducció
La deducció resulta aplicable en l'exercici de formalització del corresponent contracte d'arrendament.
Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció
-
Podran aplicar la deducció els contribuents propietaris o usufructuaris d'habitatges buits , durant com a mínim un any anterior a la celebració d'un contracte d'arrendament d'habitatge subjecte a la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans.
Precisions:
-
El contracte d'arrendament haurà de tenir una durada efectiva de com a mínim tres anys.
No obstant això, no es perdrà el dret a la deducció en cas que el contracte d'arrendament tingui una durada inferior a tres anys quan aquest immoble passi a estar en situació d'expectativa de lloguer i torni a ser objecte d'un nou contracte d'arrendament d'habitatge dins el termini de sis mesos des de la finalització de l'anterior contracte, sempre que la suma dels períodes de durada dels contractes d'arrendament sigui de com a mínim tres anys.
La defunció del contribuent abans del transcurs de l'esmentat termini de 3 anys no originarà la pèrdua del dret a la deducció practicada.
-
L'arrendatari de l'habitatge no podrà ser el cònjuge ni un parent, per consanguinitat o per afinitat, fins al tercer grau inclusivament, del contribuent.
Atenció: és procedent recordar que la disposició addicional segona del Text Refós assimila a la condició de cònjuges els membres de parelles de fet de la qual unió compleixi els requisits establerts en la Llei 1/2005, de 16 de maig, de parelles de fet de la Comunitat Autònoma de Cantabria, i es trobin inscrites en el Registre de Parelles de Fet de la Comunitat Autònoma de Cantabria o registres anàlegs establerts per unes altres Administracions Públiques de l'Estat Espanyol, de països pertanyents a la Unió Europea o l'Espai Econòmic Europeu, o de tercers països.
-
El preu mensual del lloguer de l'habitatge, inclosos els seus annexos, no podrà superar 1.000 euros.
El preu mensual a tenir en compte és l'establert per al primer any de contracte (independentment del fet que pugui ser posteriorment actualitzat mitjançant algun tipus de referència o coeficient), sense afegir al mateix qualssevol despeses que puguin ser-li repercutits a l'arrendatari (subministraments, despeses de comunitat...)
-
Només podran aplicar aquesta deducció els contribuents titulars d'un màxim de 3 habitatges.
En cas de tributació conjunta la titularitat serà valorada individualitzadament per a cada contribuent, podent donar-se el cas de què es tingui dret a la deducció pels immobles buits llogats de titularitat d'un dels cònjuges (per respectar el límit anterior) i no pels de l'altre cònjuge (per excedir el límit de 3 habitatges/contribuent).
A aquest efecte, es computaran totes aquells habitatges en les que, a la data de meritació de l'impost, el contribuent tingui alguna participació (total o parcial) com propietari o usufructuari, independentment del fet que alguna d'elles estigui destinada a satisfer les seves pròpies necessitats d'habitatge o pugui quedar exclosa de l'àmbit d'aplicació de la deducció.
-
L'import de la deducció es prorratejarà en funció del percentatge de participació en la propietat de l'immoble.
El prorrateig de l'import de la deducció haurà d'efectuar-se tant en els supòsits de plena propietat com en els d'usdefruit (no corresponent en cap cas la deducció als nus propietaris), independentment del fet que algun dels cotitulars pugui no tenir dret a la seva aplicació.
Important: una vegada introduïda pels contribuents amb dret a la deducció la informació necessària per al seu càlcul, serà automàticament traslladada a l'apartat"Informació addicional a la deducció autonòmica de les Canarias per la posada d'habitatges en el mercat d'arrendament d'habitatges habituals, de Cantabria per l'arrendament d'habitatges buits, d'Extremadura per a arrendadors d'habitatges buits i de Galícia i Madrid per l'arrendament d'habitatges buits "de l'Annex B.13 de la declaració.