Per despeses de guarderia per a contribuents que tinguin la seva residència habitual en municipis afectats per risc de despoblament a Cantabria
Normativa: Art. 2.11.2 Text Refós de la Llei de Mesures Fiscals en matèria de tributs cedits per l'Estat, aprovat per Decret Legislatiu 62/2008, de 19 de juny, per la Comunitat Autònoma de Cantabria
Quantia i límit màxim de la deducció
-
El 30 per 100 de les quantitats satisfetes durant el període impositiu per les despeses de guarderia dels fills o adoptats.
-
El límit de la deducció serà de 600 euros anuals per fill menor de tres anys.
Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció
-
Que l'habitatge habitual del contribuent es trobi situada en municipis afectats per risc de despoblament a Cantabria.
Atenció: s'entén que compleixen aquest requisit aquells municipis inclosos en l'ordre per la qual s'aprova la delimitació de municipis afectats per risc de despoblament a Cantabria aprovada per la Conselleria competent en matèria de despoblament.
A aquests efectes ha de tenir-se en compte l'Ordre PRE /1/2025, de 2 de gener, per la qual s'aprova la Delimitació de Municipis Afectats per Risc de Despoblament a Cantabria (BOC 03-01-2025).
Per determinar el concepte de residència habitual en el territori d'una Comunitat Autònoma s'estarà al que disposa l'article 72 de la Llei de l'IRPF.
-
La base de la deducció estarà constituïda per les quantitats justificades amb factures o rebuts i satisfetes, mitjançant targeta de crèdit o dèbit, transferència bancària, xec nominatiu o ingrés en comptes en entitats de crèdit, a les persones o entitats que prestin els serveis de guarderia.
En cap cas, donaran dret a practicar aquesta deducció les quantitats satisfetes mitjançant entregues de diners en efectiu.
- Si hi ha més d'un contribuent amb dret a la deducció, es prorratejarà la deducció segons les despeses justificades per cada contribuent sense que superi conjuntament la quantitat màxima de deducció (600 euros anuals), llevat del cas de matrimoni en de guanys que podran deduir-se al 50 per 100 cadascun en les seves declaracions individuals.
I ncompatibilidad
Aquesta deducció resulta incompatible amb l'aplicació de la deducció autonòmica "Per despeses de guarderia".
La deducció de les despeses de guarderia depèn d'on tingui la residència habitual el contribuent en l'exercici 2025: si és en un municipi afectat per risc de despoblament a Cantabria, s'aplicarà aquesta deducció per totes les despeses de l'exercici i si la seva residència habitual, tal com es defineix en l'IRPF, està fora d'aquests municipis, es podrà deduir per la regulada en l'article 2.8 del Decret Legislatiu 62/2008.
Per això, en el cas excepcional de què un dels cònjuges resideixi (o hagi residit l'any) en un municipi afectat per risc de despoblament a Cantabria i l'altre no, en la declaració conjunta podrien simultaniejar-se ambdues deduccions de tal manera que cada cònjuge apliqués la deducció corresponent al lloc on es troba la seva residència habitual.