Informació i documentació que ha de tenir preparada quan li atenguin de manera presencial en les nostres oficines
Per atendre-li personalment en les nostres oficines, és necessari mantenir les mesures de seguretat sanitàries, que s'estableixin en aquell moment i en qualsevol cas concertar Cita Prèvia per ser atès en les nostres oficines. Així mateix, si no utilitzarà la cita li preguem que l'anul·li amb 24 hores d'antelació.
Li recordem que una vegada concertada la seva cita per confeccionar la declaració de Renda i perquè la gestió sigui eficaç, és molt important tenir disponible una sèrie de dades i documentació que li anem detallant a continuació.
Només haurà de preparar aquella documentació referida a la seva situació personal i aquella altra en els casos en què, de l'examen de les dades fiscals als que podrà accedir amb anterioritat a l'assistència presencial, es determinin diferències amb els efectivament obtinguts.
- DNI original del titular que acudeix a la cita i fotocòpia del DNI de tots els que figurin en la declaració.
- Número IBAN de compte bancari.
- Referències cadastrals de tots els immobles de la seva propietat o en els que viva de lloguer o en unes altres circumstàncies.
- Autorització signada per uns altres declarants i la seva fotocòpia del DNI (membres de la unitat familiar o tercers) per realitzar la declaració en el seu nom.
- Import de les quotes satisfetes a sindicats i de les quotes satisfetes a col·legis professionals (si la col·legiació és obligatòria).
- Justificant de les quantitats percebudes per assegurances cancel·lades i que hagin estat contractats abans del 31 de desembre de 1994.
- Qualsevol justificant que pogués donar dret a deduccions autonòmiques o un altre benefici fiscal. Així:
- Si viu en un immoble llogat necessita el NIF de l'arrendador i quantitats pagades pel lloguer.
- Per adquisició d'habitatge habitual amb ampliació del préstec: saldos pendents d'amortitzar del préstec original.
- Amb hipoteca: rebuts de les assegurances.
- Per donatius: els justificants, etc.
A més, de les dades assenyalades anteriorment, ha de preparar els documents que s'indiquen a continuació només per al tipus de renda o rendes que el contribuent hagi percebut durant l'any 2020 i que no es trobin imputats en les dades fiscals disponibles.
Rendiments del treball
Certificat emès pel pagador.
Documentació relativa a l'acomiadament o cessament: import de la indemnització, data d'acord de l'acomiadament o cessament, d'aprovació de l'expedient de regulació d'ocupació o d'obertura del període de consultes a l'autoritat laboral, en cas d'acomiadament col·lectiu.
Rendiments del capital immobiliari
Fa referència a lloguers de pisos, locals, places de garatge …dels que sigui propietari o usufructuari. Ha de preparar una relació i justificants d'ingressos (contractes …) i despeses deduïbles (factures …). No es confeccionen declaracions de Renda amb lloguers turístics amb plataforma.
Per ajudar-li a recopilar totes les dades li proporcionem el següent document:
Enllaç al model per complimentar dades de lloguers Nova finestra
Rendiments del capital mobiliari
Tingui preparats els certificats d'empreses, entitats financeres i d'assegurances, contractes, rebuts de despeses, etc… dels que hagi percebut aquest tipus de rendes.
Rendiments d'activitats econòmiques en estimació objectiva (mòduls)
Documents acreditatius dels elements o paràmetres de l'activitat utilitzats durant l'any. Segons l'activitat, per exemple, personal empleat, consum d'energia elèctrica, superfície del local, potència fiscal del vehicle, ingressos, llibres de béns d'inversió, etc.
Guanys i pèrdues patrimonials
Documentació de fons d'inversió, premis i drets de subscripció Justificant subvencions percebudes.
- Per venda d'habitatge habitual:
- Escriptures de compra i de venda.
- Dates d'adquisició i transmissió.
- Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
- Les declaracions dels exercicis en què es van practicar deduccions per l'habitatge transmès.
- Dades de préstecs hipotecaris i el capital pendent d'amortitzar en la data de venda.
- Per vendes d'accions, immobles o altres béns (exclosos els adquirits per donació o herència), fons d'inversió, premis, etc.:
- Escriptures i documentació acreditativa.
- Dates d'adquisició i transmissió.
- Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
- Certificats de fons d'inversió.
Regularització
- Per devolució d'interessos percebuts de clàusules terra:
- Certificat de l'entitat financera indicant els exercicis als que correspon l'interès excessiu cobrat per clàusules terra nul·les.
- Declaracions d'exercicis no prescrits en els que es va practicar deducció per habitatge habitual, o es van incloure dins les despeses deduïbles de rendiments d'activitats econòmiques o capital immobiliari.